heb een server draaien met een pentium II 300mhz op een moederbord van A-trend type ATC-6150 met bios 1.05a en een HD met 20 GB van merk Maxtor. Nou wil ik er een 80 GB Western Digital 8MB chache naast plaatsen maar word niet bij auto detectie herkend en wil dan ook niet meer verder opstarten naar Linux Redhat. Moet ik dan zelf de Cylinders, Heads enz invoeren of moet ik een nieuwere bios update zoeken of is er nog een andere mogelijkheid ????
Waarschijnlijk zal je een BIOS-update moeten doen, maar als je een te vroege chipset hebt al je mobo geen 80-G schijven ondersteunen. Kijk even op de site van A-Trend zou ik typen.
Wanbeleid is ook beleid.
Verwijderd
Ja die bios update moet je ook eens proberen dat is eigenlijk het enige wat je kunt proberen
Verwijderd
Ja, waarschijnlijk zijn jou specs niet voldoende voor een 80gb. Mijn oude sloeber bakje kan niet eens een 40gb schijf herkennen. Behalve als die gepartioneerd is in 2x 20gb of lager.
Gewoon even de faq lezen..
Als je geen bios kunt vinden, en je wilt geen apparte controller aanschaffen dan kun je gewoon proberen om handmatig een drive in te stellen (bijv. de heads/cylinders/sectors van je 20GB drive overnemen, zolang de grootte maar onder de 32GB blijft) en het tooltje van de drive-fabrikant te gebruiken
Overigens zijn dit soort topics ook via de search terug te vinden.
Als je geen bios kunt vinden, en je wilt geen apparte controller aanschaffen dan kun je gewoon proberen om handmatig een drive in te stellen (bijv. de heads/cylinders/sectors van je 20GB drive overnemen, zolang de grootte maar onder de 32GB blijft) en het tooltje van de drive-fabrikant te gebruiken
Overigens zijn dit soort topics ook via de search terug te vinden.
Dit topic is gesloten.
![]()