[0800] anoniem bellen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 19.119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33167

Topicstarter
Na een beetje Omegaën zag ik enkele topics waarin werd beweerd dat 0800 nummers niet anoniem te bellen waren, ook al toets je *31* of bel je met #31# voor het nummer (resp. vast en mobiel).

Het ging om o.a.
Nu kan ik inbellen met de laptop en vaste/mobiele telefoon op een 0800 inbelnummer.

Aan het einde van de maand stuurt men een overzicht met inbeltijden en de daarbij voor hun gemaakte kosten. Ik hoef deze kosten niet te betalen, maar het is bedoeld als overzicht zodat ik zelf mijn inbeltijden een beetje kan beperken.

Het overzicht is als volgt:
code:
1
2
3
22-11-2002 23:10:41 22-11-2002 23:16:30 349 061809****                     
03-11-2002 14:59:56 03-11-2002 15:06:05 369 020647****                     
23-11-2002 00:29:28 23-11-2002 00:37:22 474
De laatste inbelsessie is leeg, omdat ik dus met een anoniem nummer heb ingebeld, bij wijze van test.

Dit lijkt mij het bewijs dat 0800 eigenaren geen anonieme nummers zien. Of kunnen ze dat wel? En zet mijn bedrijf er uit privacyoverwegingen geen nummer bij omdat ze kunnen zien dat het nummer anoniem is, maar het nummer wordt wel gewoon meegezonden? Wie kan mij enige duidelijkheid verschaffen?

Note. 0800 gratis internet roelt boven Superweb B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
tuurlijk zien die eigenaren geen geheime nummers.... waar zouden anders geheime nummers nog voor kunnen dienen. Alleen overheidsdiensten hebben apparatuur waarmee die nummers alsnog zichtbaar gemaakt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

erm, nou, geheime nummers zijn nooit ECHT geheim. Ik werk bij Ben, en ik kan als ik wil ieder nummer opvragen wat naar mijn huis heeft gebeld op elk tijdstip...met geheim KPN nummer of wat dan ook. Het lijkt me dat 0800 eigenaren dit ook kunnen, misschien moeten ze dat eerst specifiek opvragen ofzo

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24202

Vertel eens waar je dat opvraagt dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:02
larsemenneke schreef op 20 december 2002 @ 11:20:
tuurlijk zien die eigenaren geen geheime nummers.... waar zouden anders geheime nummers nog voor kunnen dienen. Alleen overheidsdiensten hebben apparatuur waarmee die nummers alsnog zichtbaar gemaakt kunnen worden.
Ze kunnen dat trouwens wel zien. We hebben een keer in de vakantie voor de gein een 0800-lijn voor vrouwens gebeld met mijn mobiel en 'eigen nummer zenden' stond uit. Toen werd er gezegd, hang uw telefoon maar op, u wordt zo teruggebeld. Et voila... 'k werd teruggebeld. |:(

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Anoniem: 24202 schreef op 20 december 2002 @ 12:16:
Vertel eens waar je dat opvraagt dan....
Voor de duidelijkheid.... Nummers worden ALTIJD meegezonden.

Als je naar een vast toestel belt, wordt in de laatste telefooncentrale besloten (extra bitje wat aangeeft of je een geheim nummer hebt) om het nummer mee te sturen of niet!

Ik ontwerp callcenter systemen en wij bepalen (eindgebruiker) of we het nummer zichtbaar maken of niet (wij doen dus zelf die check). Ik kan dus (als ik het wil; mag wettelijk niet) het nummer altijd zichtbaar maken.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BtM909 schreef op 20 december 2002 @ 12:25:
[...]

Voor de duidelijkheid.... Nummers worden ALTIJD meegezonden.

Als je naar een vast toestel belt, wordt in de laatste telefooncentrale besloten (extra bitje wat aangeeft of je een geheim nummer hebt) om het nummer mee te sturen of niet!

Ik ontwerp callcenter systemen en wij bepalen (eindgebruiker) of we het nummer zichtbaar maken of niet (wij doen dus zelf die check). Ik kan dus (als ik het wil; mag wettelijk niet) het nummer altijd zichtbaar maken.
Niet bij de eindgebruiker maar in de OTFC wordt bepaald of het nummer zichtbaar is, de DTMF tones ( PSTN/POTS) worden simpelk weg niet meegestuurd en zijn op geen enkele wijze zichtbaar te maken als eindgebruiker.

Dat verschillende mensen het op kunnen vragen en zelf kunnen neem ik in twijfel, aangezien niemand kan onderbouwen op welke manier ze dit doen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:02
TRON schreef op 20 December 2002 @ 12:21:
[...]

Ze kunnen dat trouwens wel zien. We hebben een keer in de vakantie voor de gein een 0800-lijn voor vrouwens gebeld met mijn mobiel en 'eigen nummer zenden' stond uit. Toen werd er gezegd, hang uw telefoon maar op, u wordt zo teruggebeld. Et voila... 'k werd teruggebeld. |:(
En hoe dit te verklaren dan?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus als het nummer onderdrukt is, ziet niemand het meer?

In principe niet, maar het nummer blijft natuurlijk binnen het telefoonnetwerk bekend en sommige instanties (bijvoorbeeld de 112 meldkamers) hebben de mogelijkheid deze nummers toch te zien. Verder zijn er landen die niet meewerken aan het onderdrukken van het nummer waardoor het nummer bij daarheen bellen toch zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73623

heb een keer een geintje uitgehaald bij one-tel 0800-1658 en gezegd dat ik me wou aanmelden, gaf een verkeerd adres op enz..
dus ik hang opeens op, 5 minuten later krijg ik de medewerker aan de lijn en vraagt of ik me nog steeds wil aanmelden :S
Bij ons thuis staat nummer zenden standaard uit.
Ook een keer bij bellen naar vodafone om een gestolen gsm op te geven, werd ik gewoon teruggebeld..
Ze kunnen dit dus wel zien op 1 of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9021

Klopt, onze ISDN-30's (voor 0800, 090x diensten) registreren ook ieder telefoonnummer, met of zonder nummer onderdrukking... Lijkt mij dus een duidelijk verhaal :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals eerder gezegt werkt het bij PSTN dmv DTMF toontjes die eerst over de lijn gestuurd worden, worden deze vanuit de centrale niet meegestuurd dan is het onmogelijk om het nummer te achterhalen.....
Anders was er al lang en breed iets op gevonden.

Maar geef mij een van jou ISDN30 nummers of 0800 dan bel ik ff en vertel mij maar vanaf welk nummer ik bel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En waarom zou bijv KPN dan zelf iedereen verplichten om met direct internet je nummer mee te sturen.

DirectInternet werkt niet met een unieke username of password, maar herkent het telefoonnummer waarmee ingebeld wordt. Deze nummerherkenning is van belang om misbruik van DirectInternet te voorkomen. Daarom werkt DirectInternet niet als NummerWeergave is geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had na wat rondvragen begrepen dat je een licentie voor telecommaatschappij moest hebben. Dan kreeg je alle nummers doorgestuurd, welke je zelf moest onderdrukken voor jouw klanten.
Anoniem: 9021 schreef op 20 December 2002 @ 13:55:
Klopt, onze ISDN-30's (voor 0800, 090x diensten) registreren ook ieder telefoonnummer, met of zonder nummer onderdrukking... Lijkt mij dus een duidelijk verhaal :).
Dit wil ik eigenlijk best proberen :)

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 33167 op 20-12-2002 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73623

Anoniem: 24202 schreef op 20 december 2002 @ 14:15:
En waarom zou bijv KPN dan zelf iedereen verplichten om met direct internet je nummer mee te sturen.

DirectInternet werkt niet met een unieke username of password, maar herkent het telefoonnummer waarmee ingebeld wordt. Deze nummerherkenning is van belang om misbruik van DirectInternet te voorkomen. Daarom werkt DirectInternet niet als NummerWeergave is geblokkeerd.
jij wil echt niet geloven he dat ze je nummer wel kunnen zien als ze dat willen.
Als je zoveel als ik getreiterd heb bij gratis nummers dan kom je daar vanzelf wel achter.
anoniem bellen.. dont gives a f*ck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 73623 schreef op 20 december 2002 @ 14:25:
[...]

jij wil echt niet geloven he dat ze je nummer wel kunnen zien als ze dat willen.
Als je zoveel als ik getreiterd heb bij gratis nummers dan kom je daar vanzelf wel achter.
Er is nog altijd de Duitslandroute B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73623 schreef op 20 december 2002 @ 14:25:
[...]

Eerst zien dan geloven, probeer mij er maar van te overtuigen met een bewijs.

Voor treiteraars kunnen ze bij Callcenters een dienst bij KPN afnemen waarmee ze de treiteraars kunnen blokken. ( ze zien daar niet de nummers overigens )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik zat een keer te kloten bij een 0800-nr. Later werd ik teruggebeld en zag ik hun nr. EN toen belde ik anoniem! Daar bij hun: GVD, werkt de nummerweergave niet meer ofzo???????/

:)

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waar bel jij in met 0800 internetprovider :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24202 schreef op 20 December 2002 @ 14:53:
[...]

Eerst zien dan geloven, probeer mij er maar van te overtuigen met een bewijs.

Voor treiteraars kunnen ze bij Callcenters een dienst bij KPN afnemen waarmee ze de treiteraars kunnen blokken. ( ze zien daar niet de nummers overigens )
Mischien kunnen ze ook het nummer terugbellen ( zonder dat ze overigens je nummer kunnen zien......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-05 14:01
zelf heb ik voor vodafone gewerkt, alle nummers worden ter aller tijde meegezonden, zo kan de klantenservice van vodafone ten aller tijden het laatste nummer zien die jou heeft opgebeld, enkel zullen ze dit nooit doorgeven aan de klant. overigens kan vodafone altijd traceren via hun systemen wie jou gebeld heeft op jouw mobiele nummer of niet, of je nu met ben/kpn/dutchtone/tele2/priority belt. zo kon ik ook altijd de nummers bekijken van mensen die mij gebeld hadden afgeschermt, enkel is dit verboden, met de juiste (illegale) apparatuur kan een thuisgebruiker het ook zien, enkel zijn het de kosten niet waard.

het systeem is vrij simpel, jij geeft een signaal mee met jouw geblokkeerde telefoon waarin staat dat het nummer niet meegezonden mag worden, dit signaal blijft meeverzonden worden totdat jij de call op je telefoon krijgt. de nummerweergave blijft uitstaan aangezien jouw (mobiele) telefoon de melding krijgt dat het nummer niet weergegeven wordt, met de juiste apparatuur kan je het signaal breken, en de code om het niet mee versturen blokeren waardoor de nummer zichtbaar wordt. het is dus absoluut mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 17:24
Duncan schreef op 20 December 2002 @ 17:05:
En wat is je wachtwoord? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 16:01
Tuurlijk wordt je nummer wel meegezonden altijd zelfs,
nummer weergaven aan of uit, anoniem nummer aan of uit !
Hoe kan je anders bellen, die telefoons moeten toch met elkaar in contact komen,
en moeten daarbij weten waar het naar toe moet gezonden worden,
dus nummers worden altijd meegezonden, hoe weten de foons anders waar ze elkaar kunnen vinden :?

Dit is maar een (boere) theorie van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Duncan schreef op 20 December 2002 @ 17:05:
Het bedrijfsnetwerk heeft een 0800 nummer verzorgd door (volgens mij) HCCnet. Alleen medewerkers krijgen een accountje, zodat ze hun Exchange mailbox overal in Nederland kunnen openen via het gratis inbelnummer :)

Helaas is password sharing niet toegestaan op GoT :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Teckna schreef op 20 December 2002 @ 18:27:
zelf heb ik voor vodafone gewerkt, alle nummers worden ter aller tijde meegezonden, zo kan de klantenservice van vodafone ten aller tijden het laatste nummer zien die jou heeft opgebeld, enkel zullen ze dit nooit doorgeven aan de klant. overigens kan vodafone altijd traceren via hun systemen wie jou gebeld heeft op jouw mobiele nummer of niet, of je nu met ben/kpn/dutchtone/tele2/priority belt. zo kon ik ook altijd de nummers bekijken van mensen die mij gebeld hadden afgeschermt, enkel is dit verboden, met de juiste (illegale) apparatuur kan een thuisgebruiker het ook zien, enkel zijn het de kosten niet waard.

het systeem is vrij simpel, jij geeft een signaal mee met jouw geblokkeerde telefoon waarin staat dat het nummer niet meegezonden mag worden, dit signaal blijft meeverzonden worden totdat jij de call op je telefoon krijgt. de nummerweergave blijft uitstaan aangezien jouw (mobiele) telefoon de melding krijgt dat het nummer niet weergegeven wordt, met de juiste apparatuur kan je het signaal breken, en de code om het niet mee versturen blokeren waardoor de nummer zichtbaar wordt. het is dus absoluut mogelijk.
Dat signaaltje waar je het over hebt zijn bij analoog gewoon DTMF tones en die stuur jij wel richting openbare centrale maar vanaf daar gaan ze niet meer door naar de eindbestemming.......( valt niets aan te coderen of te breken toon=toon)

De tones komen voor het belsignaal en als er geen tones verstuurt worden heb je dus ook geen nummerherkenning.

En natuurlijk worden de gegevens in de openbare centrale gelogt en zijn deze te achterhalen.

Voor 112 wordt ook openbaar geregeld dat bij het bellen naar dit nummer wel het nummer wordt meegestuurd.....

Komen jullie met echte bewijzen ipv theoretish mogelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Nou, ff voor de duidelijkheid...

Mijn ouders...euhh inmiddels mijn moeder dus, hebben een geheim telefoonnummer.
Mijn vader is pas overleden en ik belde naar iets of iemand (weet ik ff niet meer) maar die nam niet op.
Het is nog zo'n hele oud draaitoestel van de (toen nog) PTT, die in de gang hangt.
Nix DTMF of wat dan ook...gewoon 0 trrrrrrrrrrrr 6 trrrrrr enz.. duurt een eeuwigheid om een nummer te draaien.

In iedergeval gaat een paar minuten later de telefoon, ofdat wij gebeld hadden...

DUS>>>HET NUMMER WORDT MEEGEZONDEN! Ook al is de telefoon 30jaar oud, en heb je een GEHEIM nummer.
Allen kan je het nummer NIET opvragen, en staat het NIET in het telefoonboek.

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het nummer wordt inderdaad naar de eindgebruiker gezonden, maar het nummer wordt niet als bijvoorbeeld 020647.... verzonden maar de nummers worden omgezet naar 0000000000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Anoniem: 24202 schreef op 21 December 2002 @ 09:27:
[...]

Komen jullie met echte bewijzen ipv theoretish mogelijke
helaas werk ik er niet meer, bovendien screenshots maken is uit den boze,
Hoe denk je anders dat vodafone/kpn etc al die stalkers kunnen traceren die denken anoniem te bellen met #31# op het mobieltje of *31* met de huistelefoon.
sterker nog, als je de vodafone klantenservice belt dan wordt jouw nummer meegezonden ook al bel je anoniem. loopt er iemand te pestcallen is er vrij rap iemand die deze persoon in kwestie terugbelt en als je herhaaldelijk opbelt, krijg je een zogenaamde ban van de klantenservice, dan kun je niet meer bellen.

het is absoluut mogelijk. als je anoniem wilt blijven dan moet je jouw computer, telefoon, alle comminucatie mogelijkheden weggooien, dan gebruik je jouw pinpas, chipknip niet meer > traceerbaar > je loopt niet meer door een winkelstraat > camera's > je gaat niet meer met de trein > station heeft camera's > natuurlijk ben je traceerbaar. sterker nog de telecom maatschappijen kunnen zelfs zien in welk gedeelte van nederland je jezelf bevind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Teckna schreef op 21 December 2002 @ 12:19:
[...]

helaas werk ik er niet meer, bovendien screenshots maken is uit den boze,
Hoe denk je anders dat vodafone/kpn etc al die stalkers kunnen traceren die denken anoniem te bellen met #31# op het mobieltje of *31* met de huistelefoon.
sterker nog, als je de vodafone klantenservice belt dan wordt jouw nummer meegezonden ook al bel je anoniem. loopt er iemand te pestcallen is er vrij rap iemand die deze persoon in kwestie terugbelt en als je herhaaldelijk opbelt, krijg je een zogenaamde ban van de klantenservice, dan kun je niet meer bellen.

het is absoluut mogelijk. als je anoniem wilt blijven dan moet je jouw computer, telefoon, alle comminucatie mogelijkheden weggooien, dan gebruik je jouw pinpas, chipknip niet meer > traceerbaar > je loopt niet meer door een winkelstraat > camera's > je gaat niet meer met de trein > station heeft camera's > natuurlijk ben je traceerbaar. sterker nog de telecom maatschappijen kunnen zelfs zien in welk gedeelte van nederland je jezelf bevind.
Als je mijn eerder post had gelezen dan had je gelezen dat ik al zij dat bv KPN alle gespreksgegevens logt en de ban of terugbeloptie in de openbare centrale geregeld wordt.

Ik heb niet beweerd dat ik anoniem wil/kan blijven alleen dat als ik iemand bel mijn nummer niet meegezonden word richting gebelde( uitzondering 112 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Extra300s schreef op 21 December 2002 @ 09:46:
Nou, ff voor de duidelijkheid...

Mijn ouders...euhh inmiddels mijn moeder dus, hebben een geheim telefoonnummer.
Mijn vader is pas overleden en ik belde naar iets of iemand (weet ik ff niet meer) maar die nam niet op.
Het is nog zo'n hele oud draaitoestel van de (toen nog) PTT, die in de gang hangt.
Nix DTMF of wat dan ook...gewoon 0 trrrrrrrrrrrr 6 trrrrrr enz.. duurt een eeuwigheid om een nummer te draaien.

In iedergeval gaat een paar minuten later de telefoon, ofdat wij gebeld hadden...

DUS>>>HET NUMMER WORDT MEEGEZONDEN! Ook al is de telefoon 30jaar oud, en heb je een GEHEIM nummer.
Allen kan je het nummer NIET opvragen, en staat het NIET in het telefoonboek.
Ik heb een geheim nummer. Is mijn nummer nu ook onderdrukt?
Standaard niet. Geheim nummer en altijd-onderdrukt nummer is door KPN niet gekoppeld. Heb je dus een geheim telefoonnummer dan zal je als je dat wilt daarnaast zelf nog de nummerweergave van je nummer moeten onderdrukken. Bel hiervoor met 0800-0402. Bedenk van tevoren wel of dat zin heeft. Je kan immers per gesprek zelf het nummer onderdrukken. In veel gevallen is dat handiger dan alles onderdrukken. De meeste mensen die je belt weten immers toch wie je bent en de weerzin om onderdrukte nummers op te nemen groeit.
Oude T65 toestellen werken met IDK ( duurd lang omdat er per cijfer een aantal pulsen over de lijn gaan ) in de openbare centrale wordt dit weer omgezet naar toontjes/signalering

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 24202 op 21-12-2002 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als de eindgebruiker echt anonieme nummers wilt kunnen herkennen dan is een Fixs nummer natuurlijk een optie. Je ziet niet direct het nummer, maar er zijn (legale) omwegen om een anonieme beller toch bekend te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33167 schreef op 21 december 2002 @ 10:03:
Het nummer wordt inderdaad naar de eindgebruiker gezonden, maar het nummer wordt niet als bijvoorbeeld 020647.... verzonden maar de nummers worden omgezet naar 0000000000.
Bij CLIR worden er door de dtmf zender tien nullen over de lij gezonden
Test het nou gewoon ff met een scope ofzo.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 24202 op 01-01-2003 13:56 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verder raad ik jullie aan eens op het net rond te snuffelen bv:
http://www.bryte.net/telecom-faq-all1.asp

Is mijn onderdrukte nummer altijd onderdrukt?
Nee. Als je je nummer laat blokkeren wil dat niet zeggen dat je nummer nergens tevoorschijn komt. Immers, de rekening moet ook gemaakt worden aan de hand van je nummer. Pas in de laatste centrale (switch) voor de onvangende kant wordt het nummer gefilterd. Normaal gesproken ziet de ontvanger dan het nummer niet. Echter, er zijn situaties waarbij de betreffende centrale opdracht krijgt de restrictie ongedaan te maken en het nummer toch door te sturen. Een voorbeeld hiervan is de 112 alarm centrale. Je kan je nummer niet onderdrukken voor de 112 centrale. Ook kan er achteraf (tot ongeveer een half jaar) nagegaan worden wie een bepaald telefoontje gepleegd heeft, bijvoorbeeld in het belang van een justitieel onderzoek.

Wordt dit onderdrukte nummer vervolgens door belanghebbende instanties (bijvoorbeeld 112-centrales) toch naar boven gehaald, dan noemt men dit CLIRO (faciliteit openbare centrale Calling Line Identification Restriction Override).(

Verder is het belangrijk te weten dat de laatste centrale wel eens zo kan zijn ingesteld dat hij het onderdrukkings-signaal negeert. Binnen Nederland via KPN of Priority zou dat niet moeten voorkomen, maar in het buitenland of bij gebruik van een Carrier Select wil een onderdrukt nummer nog wel eens evengoed zichtbaar zijn.

Als je een nummermelder hebt en geen dienst nummerweergave waarom zie je dan geen nummer als deze volgens jullie altijd meegestuurd wordt.?????
denk er nog eens rustig over na........

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 24202 op 21-12-2002 13:23 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Anoniem: 24202 schreef op 21 december 2002 @ 13:19:
Verder raad ik jullie aan eens op het net rond te snuffelen bv:

Wordt dit onderdrukte nummer vervolgens door belanghebbende instanties (bijvoorbeeld 112-centrales) toch naar boven gehaald, dan noemt men dit CLIRO (faciliteit openbare centrale Calling Line Identification Restriction Override).(
goed, en hoe gaat dat in zijn werking, juist door het telefoonnummer te 'decoderen' dit gaat niet door middel van een verzoek naar kpn via een email oid maar wordt gedaan door apparatuur dat in de centrale van het callcentre/112 zelf zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 24202 schreef op 21 December 2002 @ 12:50:Nee als de nummermelder geen dtmf tones krijgt, laat ie dit standaard zien..
Voordat de telefoon rinkelt zijn de dtmf tones al verstuurd.
Test het nou gewoon ff met een scope ofzo.

Nummer worden omgezet naar 0000000000 das geinig dat de openbare centrale herkend wat voor nummermelder je hebt, ik zie vaak al melders die 'nummer onderdrukt' of ********** aangeven.

Oh wacht ik snap het al deze melders zetten de nullen om in tekst ;)
Ik heb het getest met een scope B)
Er wordt 0000000000 ipv het echte nummer verzonden door de wijkcentrale als een privenummer belt :)
Dus ik heb wel gelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Teckna schreef op 22 December 2002 @ 01:18:
[...]
goed, en hoe gaat dat in zijn werking, juist door het telefoonnummer te 'decoderen' dit gaat niet door middel van een verzoek naar kpn via een email oid maar wordt gedaan door apparatuur dat in de centrale van het callcentre/112 zelf zit.
Door middel van een verzoek. Probeer immers 0000000000 maar eens te decoderen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 33167 op 22-12-2002 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74046

Wat wel eens mogenlijk is en tegenwoordig heel erg veel gedaan word. is anonyme bellers gewoon te weigeren. jij belt anonym en de server ziet geen telefoon nummer. verbinding verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74046

ow ja. met andere woorden het hoort nie eens mogenlijk te zijn anonym naar een nr te bellen en waarvoor is het nut om anonym naar 0800 te bellen?? 0800 is toch gratis.. en vanwaar die commetaar op dat andere topic van zij maken zoveel kosten.. 0800 is Free.. gratis. het is een gratis nummer???? wat een drukte om niks. sorry jongens..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

Anoniem: 74046 schreef op 22 december 2002 @ 06:51:
ow ja. met andere woorden het hoort nie eens mogenlijk te zijn anonym naar een nr te bellen en waarvoor is het nut om anonym naar 0800 te bellen?? 0800 is toch gratis.. en vanwaar die commetaar op dat andere topic van zij maken zoveel kosten.. 0800 is Free.. gratis. het is een gratis nummer???? wat een drukte om niks. sorry jongens..??
Er bestaat niet zoiets als een gratis nummer. Voor elk gesprek wordt betaald, er staat alleen niet vast wie er betaald. Bij 0800 nummers worden de kosten betaald door de ontvangende partij.

Ga 1 dag (of beter: nacht) kijken in een callcenter waar men gratis nummers afhandelt, en je begrijpt meteen waarom het handig kan zijn een beller te identificeren. Hijgers en zwijgers (of 'grappige' studenten oid) kosten geld en kunnen in erge gevallen de dienstverlening zelfs dwarszitten. Los daarvan is het voor het personeel van zo'n callcenter ook een belasting.

Als laatste.. welkom op GoT, ik adviseer je de faq te lezen, dan had je nl. ook geweten dat het hier de gewoonte is de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif) te gebruiken ipv. twee keer achter elkaar te posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32767

ik bel via one-tell.... en bij iedereen die ik bel verschijnt het 020- info nummer van one-tel.... dat is zo...

wat ik denk is dat one-tell dit doet bij alle nummers, behalve bij een aantal nummers zoals 112 oid... ben benieuwd of dat zo is en of het bij 0800 0900 nummers wel mij eigen nummer meegeeft... dat weet ik dus niet, maar weet dus wel dat het bij "normale" nummers het 020 info nummer van one-tell weer geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Geheime nummers en *31* nummers zijn in eerste instantie inderdaad "geheim", echter ze worden wel gelogged bij de KPN of respectievelijk de mobiele provider. In het geval van criminaliteit (ook internet criminaliteit) kan de politie vragen om deze nummers, en wanneer welk nummer van waar gebeld is, etc etc etc.....

Wil je (vrij redelijk) anoniem bellen dan zul je een pre-paid moeten kopen en deze na een vette drugs deal direct in de plomp pleuren. >:)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

Wil je (vrij redelijk) anoniem bellen dan zul je een pre-paid moeten kopen en deze na een vette drugs deal direct in de plomp pleuren. >:)
Waarom heb je een drugsdeal nodig om anoniem te bellen? :P

Overigens: voor de mensen die zo stellig dingen ontkennen.. denk er aan dat er verschillende providers in NL zijn, het kan best zijn dat bij een KPN 0800 nummer er geen nummerinfo van geblokkeerde nummers binnenkomt, en bij een ander wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als bij de laatste switch in het KPN net geen nummer meegezonden wordt dan is deze niet te zien.....Ik geef het op.
Neem deze site http://www.kpn-telecom.nl/9267283/pstn/index.html even door.

Ik hoor jullie bevindingen ervan wel!!!

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 24202 op 22-12-2002 17:12 . Reden: url edit ]

Pagina: 1