Toon posts:

[Mozilla, Laserjet] PS file komt niet uit de printer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeerde deze pagin te printen....dat ging dus niet...

Ik krijg een pagina met deze postscript error:
ERROR: undefinedresult
OFFENDING COMMAND: image

STACK:
Met deze mozilla versies heb ik het geprobeerd:
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.0.0) Gecko/20020623 Debian/1.0.0-0.woody.1
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux sparc; en-US; rv:1.2.1) Gecko/20021210 Debian/1.2.1-3

Dus aan de versie van debian of mozilla of aan de architectuur zal het niet liggen...

Mijn printer is een hp laserjet 4050n

Het ligt niet aan cups e.d. Ik heb namelijk de pagina al is via ftp geprint. (probeer dat maar is bij de gemiddelde deskjet ;) )

Ik heb geprobeerd om maar 1 pagina te printen....of in (zeer) lage resolutie (150dpi) te printen.

En het vervelendste is nog dat win95/ie4 de pagina (via samba->cups->ipp) wel print...

gv kan het ps document gewoon openen....

Verwijderd

Topicstarter
schop
iemand een url over het verhelpen van postscript problemen bij hp laserprinters??? (de officieele hp pagina heb ik al bekeken...)

Verwijderd

kun je met lpr wel printen ?

Verwijderd

Topicstarter
als ik een ander document probeer te printen met 'lpr <blaat.ps>' gaat dat een paar pagina's goed....en dan gaat 't fout....
Ik vermoed dat misschien de firmware oid geupgrade moet worden....maar hoe?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:49
Kan ook zijn dat dat bestand postscript level 3 is en je printer maar postscript level 2 is? Of omdat de pagina's die je wilt printen groter zijn dan het interne geheugen van de printer?

Ik weet niet precies hoe jij hem dat ding opvoert, maar sinds ik alles door CUPS heendruk in mn netwerk printen windows bakken ook eindelijk fatsoenlijk snel op mn Deskjet (ja, ik heb een Postscript Deskjet met UTP aansluiting, wat vind je daar van ;))

Verwijderd

Topicstarter
ik heb xprt-xprintorg geinstalleerd, nu kan ik met mozilla dus wel die pagina printen.
volgens file zijn zowel de oude als nieuwe postscript bestanden van versie 3.....
ik kan het gebruik van een goede .ppd ook _zeer_ aanraden...dat bied een aantal exta opties.
m'n andere probleem is hiermee ook op een betere manier opgelost. Ik noem het een win-win-win situatie :) (2 problemen gefixed en exta opties)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 18:52 ]

Pagina: 1