Toon posts:

[CUPS] probleem met marges bij lpr.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hp 4050n printertje.....(met ipp, en ps!)
gwoon een openoffice document printen of met mozilla een webpagina printen gaat zonder problemen.
Ik heb een simpel textbestand (zoals /etc/silo.conf ) en als ik dat wil printen doe ik:
"lpr -p -Php4050n /etc/silo.conf"
en dan komt hij er netjes uit maar ontbreken alle eerste letters van elke reges, oftwel de marges staan fout....bij de webadmin ( http://localhost:631/ ) kan ik niets vinden en ook in de documentatie niet.
Hij staat op A4 ingesteld. Hij print de cups testpage perfect...

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien kun je iets met onderstaande opties? (Zelf het ik ook probleempjes met cups (of misschien wel kde), weigert in sommige gevallen A4 te snappen.)
lpr -o media=A4 filename ENTER
lpr -o page-left=value filename ENTER
lpr -o page-right=value filename ENTER
lpr -o page-top=value filename ENTER
lpr -o page-bottom=value filename ENTER
lpr -o page-bottom=value filename ENTER
The value argument is the margin in points; each point is 1/72 inch or 0.35mm.

Welcome to the desert of the real.

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing van Fatal-Error werkt, tnx!
Maar in de manpage van lpr vindt ik enkel dit:
-o option
Sets a job option.
en waar vindt ik de mogelijke opties? waarom staan die niet in de manpage?

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb de opties van http://www.cups.org/sum.html#STANDARD_OPTIONS gehaald. Lpr, lp en nog wat van dat soort programma's (de versies die bij cups horen dan) zijn niet veel meer dan clients voor cupsd, dus kun je ook de opties die voor cups gelden gebruiken ipv de standaard lpr opties.

Welcome to the desert of the real.

Verwijderd

Topicstarter
t.b.v. search:
Door een ander probleem ( [rml][ Mozilla, Laserjet] PS file komt niet uit de printer[/rml] ) ben ik nog wat gaan uitzoeken....nu gebruik ik een officieel hp .ppd bestand....en is het probleem met de marges opgelost. de goede oplossing van dit probleem is dus het kiezen van een ander ppd.