Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik begin: ik ben geen homohater en dit is ook niet bedoeld als anti-homo! Ik ben enkel geinteresseerd in de oorzaak van homofilie.

Ik denk dat we mogen stellen dat homofilie een of andere afwijking is in de hersenen. Aangezien alles in de natuur om voortplanting draait is het natuurlijk een beetje vreemd dat zoiets als homofilie toch zo veel voorkomt. Ik ken geen andere diersoort waar dat in voorkomt. Homo's kunnen zich niet natuurlijk voortplanten en komen daarom altijd voort uit een hetro paar. Het lijkt mij daarom ook niet dat het een genetische oorzaak heeft. Ook is het zo dat niemand zijn geaardheid kiest, maar gewoon zo is. Dat zou dus betekenen dat het iets te maken geaardheid ontstaat tijdens de ontwikkeling van de hersenen. Misschien is het zo dat een kind in de baarmoeder een bepaalde stof te veel of te weinig krijgt.

Hoe denken jullie hierover?

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-01 15:21
Er zijn veel diersoorten waar paren van het zelfde geslacht samenblijven.

Een voorbeeld is de ooievaar, heel vaak bestaat het paar dan uit twee mannetjes.

Homofilie komt dus niet alleen bij mensen voor.

• Unicorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Komt me bekend voor, deze topic. :)

Even kort want ik moet zo weg...

Homofilie heeft een genetische oorzaak. Het recessieve gen (of genen?) wordt via de moeder doorgegeven (vandaar dat homofilie meer voorkomt bij mannen dan bij vrouwen).

Bij zwanen is het ook goed waar te nemen, deze vormen soms gelijkslachtige koppels voor het leven. Ik meen zelfs dat homofilie bij alle zoogdieren voorkomt, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Weer wat geleerd :)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 17:10 schreef ad_azrael het volgende:
Ik denk dat we mogen stellen dat homofilie een of andere afwijking is in de hersenen. [/quote]Ja, nog effe. Op de keper beschouwd kan alles een afwijking id hersenen zijn.
Het bijzondere aan homofilie is dus negatie vd voortplantingsdrift. Misschien een goed teken? Zodat je dus met verschillende hormonenlevels toch gelukkig kan worden, zoiets?

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is het wel een mannier van de natuur om het bevolkingsoverschot tegen te gaan :-). Maar dat is omgekeerde evolutie, toch?

• Diadem
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Homofilie heeft dus duidelijk geen negatief effect op de fitness van een individu, anders zou het niet bestaan.

Ik geloof dat het was dat homofilie mannetjes (het komt bij alle zoogdieren voor), omdat ze geen baltsgedrag vertonen, niet als concurrent worden gezien door de andere mannetjes. Daardoor kunnen ze dus heel makkelijk vrouwtjes krijgen. En dit zullen ze niet veel doen (ze zijn immers homofiel), maar de paar keer dat ze het doen hebben ze een veel grote succesrate dan hetero mannetjes.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Simkin
  • Laatst online: 27-01 15:56

Simkin

Bzzzzz

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>oorzaak van homofilie.[/quote]hmm...is gewoon smaak lijkt mij, afhankelijk van je persoonlijk referentiekader, je persoonlijk ervaring met beidden sexes, ed..

en voortplanting is een drang naar sex, niet zozeer een drang naar de ander sex, toch?

Verwijderd

Topicstarter
je sexuele voorkeur kies je niet, daarmee word je geboren.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Homo's kunnen zich niet natuurlijk voortplanten en komen daarom altijd voort uit een hetro paar. [/quote]veel homo's hebben toch op een bepaald moment een hetero relatie (met kinderen) gehad. dus kunnen ze een genetische factor best doorgeven. daarna storten ze zich dan op een relatie met hun eigen geslacht.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 22:45 schreef el_marcianito het volgende:
veel homo's hebben toch op een bepaald moment een hetero relatie (met kinderen) gehad. dus kunnen ze een genetische factor best doorgeven. daarna storten ze zich dan op een relatie met hun eigen geslacht.[/quote]Er is zelfs een belangenvereniging in Nederland. Daar kunnen partners en kinderen van homo's en lesbo's eens met elkaar praten. Over dingen als: Blijf je bij elkaar of ga je toch uit elkaar. De groep is behoorlijk groot.

Ik ken van zeer dicht bij een tweetal van deze stellen. De vrouwen waren in eerste instantie heel erg door de mannen aangetrokken omdat ze niet zo hanig waren. De mannen zijn absoluut geen 'gil-nichten' ofzo, maar net iets minder macho. Een van de vrouwen zei: Eindelijk een vent waarmee je naar C&A kan. Op deze manier heeft het homo zijn een (genetisch) voordeel.

Er schijnt trouwens een lichte voorkeur zijn voor overerving van mannelijke homofilie door de vrouwelijke lijn. Dus als de moeder een homo broer heeft, dan is de kans (iets) groter dat de zoon het ook is. Maar dat is geen wet van Meden en Perzen .

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Een vriendin van mij is op dit onderwerp afgestudeert; of liever gezegt: hoe de homo-wereld zelf met het gegeven" 'geneties dan wel keuze' omgaat (commuicatie-wetenschappen), en het is heel grappig: door het merendeel van de europeese homowereld werd het min of meer als 'fascistisch' betitelt als een bioloog of onderzoeker n.a.v. zijn onderzoek stelde dat het een afwijking in de hersenen of genen was, terwijl de amerikaanse homowereld dat gegeven juist aangreep om zich te legitimeren als homo (zo van: dus we kunnen er niets aan doen).

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb mij altijd verwonderd over mensen die het fascisme noemen als homofilie of bv een verhoogde kans op geweldadig gedrag een erfelijke oorzaak zouden hebben.

Wat maakt dat uit? Ik heb blauwe ogen...ik ben een minderheids groep. Zeker in combinatie met mijn donkerbruine haar. En het is alletwee hardstikke erfelijk. Daarom maak ik toch ook de wereld niet uit voor fascist?

Mijn vraag is eerder waarom zou het NIET aangeboren zijn? Wat de homo's zelf altijd zeggen is: je wordt het niet, je bent het. Want anders zou het aangeleerd zijn en kon je het ook weer afleren. Of op zijn minst voorkomen dat een ander het leerde.

Prima...maar dan ben je dus zo geboren. En je bent nu eenmaal het resultaat van het mengen van de genen van je pappie en je mammie. En ik geloof best dat het iets ingewikkelder is dan de overerving van blauwe ogen. Misschien moet je wel via 86 lijnen een bepaalde combinatie genen krijgen. En misschien heeft het ook wel te maken met het feit dat je moeder toen ze 3 maanden 2 dagen en 6 uur zwanger was een ui heeft gegeten. Maar dat boeit toch helemaal niet?

Je bent het of je bent het niet
Je huid is wit, zwart, bruin of geel
Je ogen zijn bruin, zwart, blauw of groen.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
MMm tja ik heb het me als homo zijnde zelf wel eens afgevraagd, zelf geloof ik niet in een genetische achtergrond, niemand in de verste verte van mijn familie is homo of heeft er maar de schijn van, zelf moet ik wel toegeven dat ik bepaald geen nichterig type ben, in zovere dat aan mijn uiterlijk en gedrag nog nooit iemand heeft kunnen merken dat ik op jongens val (dit leid nogal eens tot grappige situaties :) ). Ik denk zelf dat het eerder een questie van smaak is, ik heb ook redelijk wat met meisjes gehad maar ik geef toch de voorkeur aan jongens. Mijn mening is dus dat homofilie zeker niet genetisch bepaald is maar meer iets wat bepaald word door smaak.

Verwijderd

I'll fuck any hole ;)

Verwijderd

Waarom praten jullie over een genetische afwijking? Afwijkend van wat???? Iemand met een weinig-voorkomende bloedgroep...heeft die een gentische afwijking??? Lijkt me niet. Je kunt beter over genetische variatie praten.
Het evolutionair 'nut' van homosexualiteit is, naar mijn mening, het zorgen. Zorg in welke vorm dan ook...net als mensen die niet meer vruchtbaar zijn. Zoals ouderen...

• Simkin
  • Laatst online: 27-01 15:56

Simkin

Bzzzzz

ik denk dat je genetisch aanleg kan hebben maar dat je referentiekader de voornaamste factor is.

oude discussie; is je karakter gentisch,opvoedkundig bepaald of een combinatie van beiden?

• GeeBee
  • Laatst online: 12:09

GeeBee

Oddball

Tja, wat is smaak en wat is genetisch bepaald? Kan smaak ook genetisch bepaald zijn?
Zolang je tevreden bent met hoe je in elkaar zit (dus je smaak komt overeen met je genetische aanleg) ben je vlgs mij tevreden, toch?

En afwijkend is alles wat afwijkt van de meerderheid. Ik ben linkshandig en dat komt bij onze mannen-kant van de famielje zeer veel voor, dus dat zal ook wel genetisch bepaald zijn. Voor mij is dat dus een afwijkende hersenstructuur, omdat de meeste mensen rechtshandig zijn (ong. 90%).

Een vergelijkende redenering kun je ook voor homofilie opzetten.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Raptorix:

Maar waar komt je 'smaak' dan vandaan? Die komt uit het 'geheel dat je bent' En dat heb je dus nu juist te danken aan de hele stapel genen die je van je ouders hebt meegekregen.

Er zijn onderzoeken die aangeven dat er wel een erfelijke component is via de vrouwelijke lijn. Dat is hier al eerder genoemd. Maar het is natuurlijk best mogelijk dat er wel 50 genen een rol spelen. En dat die allemaal op de juiste manier aanwezig moeten zijn. Dan zie je echt niet zomaar in jouw omgeving een hele stapel homo's.
De blauwe ogen die ik noemde zijn wel heel simpel. Daar heb je één gen voor nodig en je MOET het van beide ouders krijgen. Anders gaat het feest niet door. Mijn vader had blauwe ogen. Mijn moeder bruine. Ik blauwe. Het is zelfs mogelijk dat twee mensen met bruine ogen een kind krijgen met blauwe ogen. Zelfs als de grootouders en de overgrootouders ook allemaal bruine ogen hadden. Op het eerste gezicht zou je dan zeggen: Blauwe ogen zijn 'zomaar' ontstaan. Maar het gen 'blauw' kan wel worden doorgegeven. Maar het komt niet tot expressie als er een 'bruin' gen naast zit. Als er dan via toeval twee 'blauwe' bij elkaar komen heb je blauwe ogen. Andersom kan het niet. Twee ouders met blauwe ogen kunnen nooit een kind met bruine ogen krijgen. Deze ouders hebben immers geen gen voor bruine ogen, anders hadden ze zelf ook bruine ogen.

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 14:38

Superbeagle

Always smile

Unicorn:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Homofilie heeft een genetische oorzaak. Het recessieve gen (of genen?) wordt via de moeder doorgegeven (vandaar dat homofilie meer voorkomt bij mannen dan bij vrouwen).[/quote]Ik denk dat homofilie ook aangeleerd kan worden. Als je een volstrekt hetero kind opvoedt en behandeldt als het andere sexe dan dat het is, zal het naar mijn mening ook homofiele gedrag vertonen.

• Diadem

Diadem

fossiel

Superbeagle

geweldig! fantastisch!

Een mening, gebaseerd op onlogisch aannames, doorweven met onduidelijke gevolgtrekkingen en conclusies, waarvoor je precies 0 argumenten geeft.

Zonder twijfel de meest constructieve bijdrage aan deze discussie tot nu toe.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Superbeagle
geweldig! fantastisch!

Een mening, gebaseerd op onlogisch aannames, doorweven met onduidelijke gevolgtrekkingen en conclusies, waarvoor je precies 0 argumenten geeft.

Zonder twijfel de meest constructieve bijdrage aan deze discussie tot nu toe.[/quote]Wat wil je nou hiermee bereiken mannetje? Probeer je een flame oorlogje te starten ofzo? Juist jij als moderator moet waken dat dit soort dingen niet gebeuren. Het is duidelijk te zien dat jij de enigste kandidaat voor de post als moderator van W&L was.

Homo's worden meestal opgevoed als hetero's en gedragen zich lange tijd ook als hetero's. Waarom zou het andersom niet mogelijk zijn?

Of is dat voorbeeld misschien op jou van toepassing dat je zo emotioneel reageert?

• Unicorn
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Superbeagle:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik denk dat homofilie ook aangeleerd kan worden. Als je een volstrekt hetero kind opvoedt en behandeldt als het andere sexe dan dat het is, zal het naar mijn mening ook homofiele gedrag vertonen.[/quote]Hmm, je kunt natuurlijk een jongen opvoeden alsof het een meisje is, maar dit heeft niets met homofilie te maken. Je kunt er hooguit een crossdresser mee kweken :). Ik zie ook niet hoe je een opvoeding kunt toespitsen op sexuele voorkeur.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 00:01 schreef Superbeagle het volgende:
Unicorn:Ik denk dat homofilie ook aangeleerd kan worden. Als je een volstrekt hetero kind opvoedt en behandeldt als het andere sexe dan dat het is, zal het naar mijn mening ook homofiele gedrag vertonen.[/quote]Een homo voelt zich wel gewoon man hoor. Het is geen vrouw in mannenkleding. Als je een jongen in jurkjes laat rondlopen wordt het daar geen meisje van. Ook niet in gedachte. En ook niet als je hem met poppen laat spelen.

En mannen die zich vrouw voelen, of vrouwen die zich man voelen zijn transsexuelen. en dat is weer HEEEL wat anders. Ook die kan je trouwens niet 'ompraten'

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

Kijk, zo behoor je een normale discussie te voeren. Zonder de andere partij te beledigen. Daar kun jij heel wat van leren, Diadem.

Dus als ik het goed begrijp kan homofilie niet aangeleerd worden. Je wordt ermee geboren en kan het alleen tot uiting komen in een tolerante maatschappij.

In een minder tolerante maatschappij zullen ze zich als hetero's gedragen.

• Diadem

Diadem

fossiel

*hele diepe zucht*

Ik wordt gewoon een beetje moe van al die plebs hier die maar onzin lopen te spuien zonder ook maar 1 argument te geven. Zelfs als het geen onzin zou zijn zou het nog een flame verdienen...

Heeft niets met emotioneel reageren te maken. En al helemaal niets met mijn sexuele geaardheid, die totaal niet relevant is voor deze discussie. (nouja, misschien ook wel trouwens... Nou vooruit dan, ik ben hetero).<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Kijk, zo behoor je een normale discussie te voeren. Zonder de andere partij te beledigen. Daar kun jij heel wat van leren, Diadem.[/quote]*lol* Mijn reactie was niet beledigend, alleen nogal sarcastisch. Ok, misschien niet echt netjes, maar wel zeer effectief >:) En sorry hoor, maar dan moet je ook maar iets intelligentere posts maken, dan reageer ik er wel gewoon op.

Verwijderd

Volgens mij kun je er mee geboren worden door vrouwelijke genen te krijgen, maar het kan natuurlijk ook aangeleerd worden net als alle andere sexuele afwijkingen. Kijk maar naar gevangenissen:r. Verder denk ik dat er niet 1 homo gen is dat aan of uit staat maar dat het afhangt van een percentage hormonen dat uit balans is ofzo, waardoor er teveel vrouwlijke hormonen gemaakt worden. Dus de een is meer homo dan de ander en een hetro is gewoon minder homo.

• JoeyGnarf
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
Hmmmm.
Kan het oude topic niet meer vinden.
Daar had iemand heel mooi een uiteenzetting over dat genetisch gebeuren. Kweet alleen niet meer wie het was.
Ik dacht Dr. Strange, but he's no longer around...

Verwijderd

Diadem >>><BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Ik wordt gewoon een beetje moe van al die plebs hier [/quote]Laten we nou niet openlijk arrogant gaan worden.

• Diadem

Diadem

fossiel

Ik dacht dat het algemeen bekend was dat ik arrogant was?

Ach, dan is het dat nu :)

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 17:03 schreef Metal Militia het volgende:
Verder denk ik dat er niet 1 homo gen is dat aan of uit staat maar dat het afhangt van een percentage hormonen dat uit balans is ofzo, waardoor er teveel vrouwlijke hormonen gemaakt worden. Dus de een is meer homo dan de ander en een hetro is gewoon minder homo.[/quote]Het is beslist ingewikkelder dan een enkel gen. Anders wisten we het allang. Net als het blauwe ogen gen. Of een paar simpel overge-erfde ziekten. Maar het is NIET zo dat je van vrouwelijke hormonen homo wordt. Je krijgt er wel een vrouwelijker lichaam dvan. Minder baardgroei, bredere heupen en borstvorming. Maar dat verandert je voorkeur nog steeds niet. Als dat zo was zouden alle homo's borsten hebben en geen baard of snor.
Als er erg veel vrouwelijke hormonen worden toegedient, dan kan je mogelijk erectie problemen krijgen. Maar dat is iets heel anders. Een homo krijgt natuurlijk gewoon een erectie en ziet er beslist niet vrouwelijk uit. Ik weet dat er een groepje is dat zich als 'gil nicht' presenteerd. Maar dat zijn de uitzonderingen. Die worden door een groot deel van de andere homo's ook met een vreemde blik bekeken. Het grootste deel herken je niet. Ga maar na...tussen de 5-10% van de mensen heeft mogelijk homo voorkeuren. Laten we het laag zeggen: 5% Iedereen kent wel 200-300 mensen. Dat zou inhouden dat je dus 10-15 homo's moet kennen. Hoeveel ken je er waarvan je het echt weet?

(Mensen die lid zijn van het COC even niet reageren hierop :) )

• Charly
  • Nu online
**dat zou inhouden dat je dus 10-15 homo's moet kennen. Hoeveel ken je er waarvan je het echt weet?**

3 maar daar kwam ik idd pas 'laat' achter
(toen kende ik ze gemiddeld een jaar ofzo)
en volgens mij loop ik daarmee nog wel voor op de gemiddelde deelnemer aan deze discussie

...btw waarom mogen coc members niet meedoen?? :9

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 17:03 schreef Metal Militia het volgende:
...maar het kan natuurlijk ook aangeleerd worden net als alle andere sexuele afwijkingen. Kijk maar naar gevangenissen:r. Verder denk ik dat er niet 1 homo gen is dat aan of uit staat maar dat het afhangt van een percentage hormonen dat uit balans is ofzo, waardoor er teveel vrouwlijke hormonen gemaakt worden. Dus de een is meer homo dan de ander en een hetro is gewoon minder homo.[/quote]Dat van die gevangenissen is dus echt flauwekul, men neemt uit frustratie zijn toevlucht tot homosex, daarbuiten is men weer terug bij de oude heterogevoelens.

Verwijderd

Ter aanvulling op deze discussie, die volgens mij een beetje naar één kant neigt:
Dat homoseksualiteit aangeboren zou zijn of dat het in de genen zit opgesloten is dus nooit bewezen. Dat er onderzoek naar is en wordt gepleegd klopt wel, maar daarbij geven de onderzoekers (o.a. Simon LeVay en Dean Hamer) zelf aan dat er (nog) geen harde bewijzen voor gevonden zijn. Het enige wat gezegd kan worden, is dat er aanwijzingen zijn dat homoseksuelen door bepaalde DNA-structuren meer aanleg hebben c.q. vatbaarder zijn om homoseksueel te worden. Daarnaast spelen andere factoren een belangrijke, maar zeker geen ondergeschikte rol, zoals o.a. persoonlijke karaktereigenschappen, gebeurtenissen in de omgeving en de gezinssituatie.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Robin Hood:

Dat ben ik helemaal met je eens. Maar er blijft bij mij toch iets knagen. Stel dat je door genetisch toeval een verhoogde kans hebt op homofilie. OK...dan hoef je het nog niet te zijn als er geen andere dingen bij komen. Zoals: Karaktereigenschap A. Dan blijft nog steeds de vraag: Waar komt die eigenschap A vandaan. Die is (als eigenschap) erfelijk. Hoe zou je er anders aan gekomen moeten zijn. Karakter eigenschappen leer je niet aan, die heb je. Je kan hooguit leren om ze te onderdrukken. Zoals driftig of verlegen gedrag. De eigenschap zelf gaat er niet van weg.

Het enige wat je nu stelt is dat het niet van één enkel gen afhangt. Maar van een hele zooi, misschien wel 50. Maar dan is het nog steeds (voor een deel) erfelijk. Het is dan niet zo dat er een 'homo' gen bestaat. Maar een verzameling verhoogde kansen. Maar die zijn voor een groot deel ook weer erfelijk.

Vroeger werd er gedacht dat een dominante moeder er voor zorgde dat jongens homo 'werden' Dat beeld is inmiddels ook wel verlaten. En natuurlijk kunnen er in de vroege jeugd wel wat externe invloeden zijn. Maar die hebben niet op iedereen invloed.

Ik vraag me nog altijd af waarom het in hemelsnaam karaktereigenschappen of voorkeuren niet erfelijk mogen zijn?

Veel mensen die hun uiterste best om aan te tonen dat het beslist iets anders moet zijn. Ik zeg niet dat het perse erfelijk is, maar dat er wel wat vage aanwijzingen zijn.

En dan nog kan je tegen de volgende (vergezochte) gedachtes aanlopen. Stel dat het kind een verhoogde kans op homofilie heeft. En dat dat versterkt wordt door een dominante moeder. Is dat dan nu wel of niet erfelijk? De verhoogde kans wel (laten we dat even aannemen) Maar de moeder heeft dat karakter natuurlijk ook niet vanzelf gekregen. Dat is voor een deel ook erfelijk.

• AMD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-01 07:35

AMD

Life is short. Play more

Op woensdag 08 november 2000 17:29 schreef Unicorn het volgende:
Komt me bekend voor, deze topic. :)

Even kort want ik moet zo weg...

Homofilie heeft een genetische oorzaak. Het recessieve gen (of genen?) wordt via de moeder doorgegeven (vandaar dat homofilie meer voorkomt bij mannen dan bij vrouwen).
Klopt, heb ik ook gehoord.

Verwijderd

Op donderdag 16 november 2000 09:49 schreef Ortep het volgende:
Stel dat je door genetisch toeval een verhoogde kans hebt op homofilie. OK...dan hoef je het nog niet te zijn als er geen andere dingen bij komen. Zoals: Karaktereigenschap A. Dan blijft nog steeds de vraag: Waar komt die eigenschap A vandaan. Die is (als eigenschap) erfelijk. Hoe zou je er anders aan gekomen moeten zijn. Karakter eigenschappen leer je niet aan, die heb je. Je kan hooguit leren om ze te onderdrukken. Zoals driftig of verlegen gedrag. De eigenschap zelf gaat er niet van weg.
Mee eens. Echter, ik bedoel ermee te zeggen dat het een combinatie van factoren is, waarvan een karaktereigenschap er één kan zijn. Niet dat die karaktereigenschap op zichzelf, al dan niet in combinatie met een bepaald gen of meerdere genen, tot homofilie leiden. Karaktereigenschappen worden op jonge leeftijd wel gevormd (niet gemaakt) en ontwikkeld. Maar dat die karaktereigenschap alléén doorslaggevend zou moeten zijn om daarmee je seksuele voorkeur te bepalen, geloof ik niet.
Het enige wat je nu stelt is dat het niet van één enkel gen afhangt. Maar van een hele zooi, misschien wel 50. Maar dan is het nog steeds (voor een deel) erfelijk. Het is dan niet zo dat er een 'homo' gen bestaat. Maar een verzameling verhoogde kansen. Maar die zijn voor een groot deel ook weer erfelijk.
Ja, ok. Of het nu van één gen of meerdere genen afhangt, is dus niet duidelijk. Maar áls ze gevonden worden, dan wil dit nog niet zeggen dat iemand ook daadwerkelijk homoseksueel wordt/is. Zo las ik ergens dat het te maken zou hebben met ‘Predispositie’. Dat betekent dat de aanwezigheid van (een) "homogen(en)" niet tot homoseksualiteit hoeft te leiden. Er zijn een aantal factoren die hierbij nodig zijn, wil het gen tot uitdrukking komen.
Ik vraag me nog altijd af waarom het in hemelsnaam karaktereigenschappen of voorkeuren niet erfelijk mogen zijn?
Het lijkt me dat karaktereigenschappen weldegelijk erfelijk kunnen zijn. Als ik naar ons thuis kijk, zie ik wel een bepaalde (best wel vervelende) karaktereigenschap van m’n zus die mijn vader ook bezit.
Wat betreft voorkeuren denk ik binnen dit kader dat dát juist bepaald wordt door een ontwikkeling die je meemaakt en niet dat het al voor je geboorte is vastgelegd.

Verwijderd

Dit is de link van de vorige discussie over homofilie:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/41436
echt lachen om terug te lezen!

• p@dd0
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-11-2025

p@dd0

psychonaut

Amantes amentes
--
Be inspired!