Hi there!
Ik heb eens een vraagje,
Nu heb ik een oude cd-rom speler waarvan ik aleen de lade wil gebruiken, deze word aangestuurd door een motertje volgens mij 5v en deze stopt bij open/dicht DMV een "maak" schakelaar.
Dit hele spel word aangestuurd door de printplaat.
Maar ik wil die printplaat niet gebuiken en de schakeling voor de lade open/dicht maken op een nieuwe print zonder al die andere poespas die nog op die originele printplaat zit.
Deze lade wil ik gebruiken om een LCD te monteren die uit de zijkant van mijn kast komt.
Nu kan ik wel 5v op het motertje zetten dan gaat de lade open maar stopt niet hoe zorg ik er voor dat:
0. bij een druk op de knop
1. het motertje aan gaat tot de "maak"shakelaar kontact maakt
2. dan bij een druk op de knop het moterje de andere kant op laat gaan en dan door dezelfde "maak"schakelaar stopt
3. een druk op de knop het moterje de andere kant op laat gaan en dan weer 1.
Dit alles dmv dezelfde knop.
Nu heb ik wel iets gevonden op
[rml][ EL] Hulp nodig bij ontwerp van schema[/rml]
Maar dit is nogal onvolledig en mijn kennis van electronika is niet zo groot
Iemand misschien enig idee
BVD
Ik heb eens een vraagje,
Nu heb ik een oude cd-rom speler waarvan ik aleen de lade wil gebruiken, deze word aangestuurd door een motertje volgens mij 5v en deze stopt bij open/dicht DMV een "maak" schakelaar.
Dit hele spel word aangestuurd door de printplaat.
Maar ik wil die printplaat niet gebuiken en de schakeling voor de lade open/dicht maken op een nieuwe print zonder al die andere poespas die nog op die originele printplaat zit.
Deze lade wil ik gebruiken om een LCD te monteren die uit de zijkant van mijn kast komt.
Nu kan ik wel 5v op het motertje zetten dan gaat de lade open maar stopt niet hoe zorg ik er voor dat:
0. bij een druk op de knop
1. het motertje aan gaat tot de "maak"shakelaar kontact maakt
2. dan bij een druk op de knop het moterje de andere kant op laat gaan en dan door dezelfde "maak"schakelaar stopt
3. een druk op de knop het moterje de andere kant op laat gaan en dan weer 1.
Dit alles dmv dezelfde knop.
Nu heb ik wel iets gevonden op
[rml][ EL] Hulp nodig bij ontwerp van schema[/rml]
Maar dit is nogal onvolledig en mijn kennis van electronika is niet zo groot
Iemand misschien enig idee
BVD