Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Twee voedingen in 1 kast

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-10 20:35
Hi,

Mijn 300W ATX voeding is geklapt, als ik die op het mobo aansluit dan gebeurt er helemaal niets. Dus die voeding is stuk. De enige werkende die ik nog heb zijn 200W en 145W. Dat lijkt mij te weinig voor mijn PC.

Nu denk ik er over om in mijn gemodde AT bigtower kast twee voedingen te hangen:
- een AT voeding, gekoppeld aan de aan/uit schakelaar op de voorzijde
- een nieuwe ATX voeding, doorgelust vanaf de AT voeding via de achterzijde, gekoppeld aan een ATX on/off (de oude resetknop).

Dus om de PC aan te zetten, zet ik dan de AT voeding aan, dan komt er pas spanning op de ATX voeding, ik druk op reset en mijn PC gaat aan.

De AT voeding is 250 watt, en de ATX voeding die ik heb is 200 Watt.
De AT voeding wil ik dan gebruiken voor de harddisks en andere IDE meuk, en voor eventuele extra fans. De ATX voeding hoeft dan alleen maar spanning te leveren voor het mobo, de CPU en AGP/PCI kaarten.

Nu zijn de vragen natuurlijk:
- Gaat dit werken? (Vast wel, AT achter ATX werkt ook, ATX en ATX samen ook)
- Kun je hiermee aardlussen krijgen? (De stroom komt maar uit 1 stopcontact)
- Will General Failure be reading my harddisks a lot? 8)

• MrUfip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-08-2022
zou moeten werken, mits je de ground van de voedingen wel met elkaar verbind natuurlijk

• metalant
Die ground verbinding is er toch al doordat voeding twee de stroom geleverd krijgt via de eerste voeding?

Verwijderd

hee dan kan jij me mischien wel helpen,ik heb nog een oude p1 200watt voeding liggen en die wil ik ook bij mijn 350watt zetten.(daar ga ik in de toekomst een peltier aanhangen :P :P .)maar hoe kan ik die voeding laten werken zonder dat ie aan een mobo is gekoppeld??

• metalant
Een AT voeding is geen enkel probleem, die werkt altijd als je hem met een schakelaar aanzet. Een ATX voeding moet inderdaad denken dat 'ie aan een mobo hangt.

Hoe zie je of een voeding AT of ATX is?
1. Check een eventuele sticker op de voeding
2. Check de stekkers naar het moederbord.
- 1 een blok van 20 is ATX
- 2 losse stekkers van 6 met 4 zwarte in het midden is AT
3 Check een site b.v. http://www.formfactors.org

[ Voor 7% gewijzigd door metalant op 18-12-2002 20:40 ]

Verwijderd

he dank je ,het zijn 2 losse stekkertjes met ieder 6 draadjes en 2 ervan zwart.
om een lang verhaal kort te maken,at dus

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Als je de search gebruikt, kun je zien dat er al heel veel topic's over dit onderwerp zijn.
En ja, het kan. Maar zorg dan wel de je de powergood doorverbind, zodat de ATX onmiddelijk met de AT aangaat. Ook moet je de ground met elkaar doorverbinden omdat het geschakelde voedingen zijn.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

shit,de voeding doet het helemaal niet,moet ik nog bepaalde snoertjeswireren??

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ja, als het een AT-voeding is, moet er gewoon een soort van netschakelaar op zitten. Ga daar maar eens na zoeken.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• metalant
Cyberpope schreef op 18 December 2002 @ 20:56:
Maar zorg dan wel de je de powergood doorverbind, zodat de ATX onmiddelijk met de AT aangaat. Ook moet je de ground met elkaar doorverbinden omdat het geschakelde voedingen zijn.
Powergood krijgt de ATX voeding zodra de AT voeding aangezet wordt toch? Een AT voeding schakelt de stroomtoevoer in als je de schakelaar omzet. De ATX wil ik doorlussen via de extra stekker op de achterkant van de AT voeding. (Vroeger ging je monitor tenminste ook uit als je de schakelaar van de PC uitzette)

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
op waterkoeling.nl staat dit artikel:
http://www.waterkoeling.nl/index.php?artikel=12

het is dus mogelijk om 2 voedingen aan elkaar te knopen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.waterkoeling.nl/files/voeding.gif

ik weet niet hoe het met AT zit, maar je kan dan denk ik het beste die ATX aan de AT zetten (dus de AT ahw als 'primary psu' :7)

[ Voor 11% gewijzigd door JER00N op 18-12-2002 21:30 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

metalant schreef op 18 december 2002 @ 21:18:
[...]

Powergood krijgt de ATX voeding zodra de AT voeding aangezet wordt toch? Een AT voeding schakelt de stroomtoevoer in als je de schakelaar omzet. De ATX wil ik doorlussen via de extra stekker op de achterkant van de AT voeding. (Vroeger ging je monitor tenminste ook uit als je de schakelaar van de PC uitzette)
Nee, maar gebruik ook even de search. De powergood is verbonden met je moederbord (ATX). Alleen het onder spanning zetten van je ATX voeding is niet voldoende om hem aan te schakelen. Tevens moet je er op letten dat je niet de ATX voeding software matig uitzet (via shutdown) en je AT aan laat staan.

Het doorverbinden van de powergood (los van het moederbord) zorgt ervoor dat je ATX altijd aanblijft en dus geschakeld wordt via je AT voeding. Ik geloof dat het de groene draad is die je met de zwarte moet verbinden. Maar weet dat niet meer exact, dus (sorry hoor) UTFS

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Een normale ATX voeding 400 watt kost maximaal 30 euro. Waar doe je moeilijk om?

• metalant
[quote]ik weet niet hoe het met AT zit, maar je kan dan denk ik het beste die ATX aan de AT zetten (dus de AT ahw als 'primary psu' )[quote]
Alleen het onder spanning zetten van je ATX voeding is niet voldoende om hem aan te schakelen.
Zoals ik al in mijn eerste post zei: Ik zet de AT voeding aan met de powerknop op de kast, daarna de ATX met de (voorheen) reset knop. De AT levert dus stroom aan de ATX voeding. Met de search kan ik alleen schakelingen vinden van ATX/ATX of AT als tweede PSU.
Tevens moet je er op letten dat je niet de ATX voeding software matig uitzet (via shutdown) en je AT aan laat staan.
Waarom niet? Andersom lijkt mij een groter probleem!
Als ik mijn PC via de software uitzet, en dan daarna de AT voeding uitzet, dan is gewoon alle stroom eraf. Geen probleem toch?

IMHO ontstaan er misschien problemen met slaapstand e.d. Gaan de schijven nog wel uit als ze idle zijn? Of gaan ze wel uit, maar nooit meer aan?

• metalant
sebastius schreef op 18 December 2002 @ 21:40:
Een normale ATX voeding 400 watt kost maximaal 30 euro. Waar doe je moeilijk om?
Daar ben je toch tweaker voor?

Verwijderd

Pastasaus schreef op 18 December 2002 @ 21:30:
op waterkoeling.nl staat dit artikel:
http://www.waterkoeling.nl/index.php?artikel=12

het is dus mogelijk om 2 voedingen aan elkaar te knopen :)

[afbeelding]

ik weet niet hoe het met AT zit, maar je kan dan denk ik het beste die ATX aan de AT zetten (dus de AT ahw als 'primary psu' :7)
yup gewoon de remote draad met me kaar connecten :) weet niet als groen klopt zal wel :) heb het al eerder gedaan, maar dna om de voeding te gebruiken standalone :) gewoon de remote draad aan de ground en hij gaat aan

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:51
en AT voeding heeft geen remote draad :)

Repareren doe je zo.

Verwijderd

ik heb voor een project van ons 3 computer voedingen gebruikt... is gewoon kwestie van knippen en plakken ... en op kleur samen knopen :P

Verwijderd

maar om ff terug te komen op mijn probleempje,die ouwe at voeding die krijg ik dus niet aan de praat,
ik heb em net weer terug gezet bij een p1,en daar doet ie het wel op.ik denk dat die voeding aangesloten moet zijn op een mobo.maar toch is het een at voeding, raar is dat.weet iemand of ik die voeding toch moet doorlussen??

Verwijderd

aub,help mij ik ben ziek en ik verveel me

Verwijderd

na een beetje googlen heb ik nog geen antwoord

Verwijderd

HlpDsk had hiervoor een heel goed plaatje, je moet twee draadjes met elkaar verbinden en hopla, je atx voeding gaat aan

• AB2ND
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-07 22:38

AB2ND

Vonkenboer

ik heb n atx al eerste voeding en at drachter..:
EL]Dual voeding AT + ATX

Specs ][ [DPC] rc5-72 stats ][ 7758 3D Marks 2001 compare url

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 12:39:
maar om ff terug te komen op mijn probleempje,die ouwe at voeding die krijg ik dus niet aan de praat,
ik heb em net weer terug gezet bij een p1,en daar doet ie het wel op.ik denk dat die voeding aangesloten moet zijn op een mobo.maar toch is het een at voeding, raar is dat.weet iemand of ik die voeding toch moet doorlussen??
Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 13:05:
aub,help mij ik ben ziek en ik verveel me
Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 13:30:
na een beetje googlen heb ik nog geen antwoord
Dit kicken wordt niet echt gewaardeerd hier.. :{
Pagina: 1