Hi,
Mijn 300W ATX voeding is geklapt, als ik die op het mobo aansluit dan gebeurt er helemaal niets. Dus die voeding is stuk. De enige werkende die ik nog heb zijn 200W en 145W. Dat lijkt mij te weinig voor mijn PC.
Nu denk ik er over om in mijn gemodde AT bigtower kast twee voedingen te hangen:
- een AT voeding, gekoppeld aan de aan/uit schakelaar op de voorzijde
- een nieuwe ATX voeding, doorgelust vanaf de AT voeding via de achterzijde, gekoppeld aan een ATX on/off (de oude resetknop).
Dus om de PC aan te zetten, zet ik dan de AT voeding aan, dan komt er pas spanning op de ATX voeding, ik druk op reset en mijn PC gaat aan.
De AT voeding is 250 watt, en de ATX voeding die ik heb is 200 Watt.
De AT voeding wil ik dan gebruiken voor de harddisks en andere IDE meuk, en voor eventuele extra fans. De ATX voeding hoeft dan alleen maar spanning te leveren voor het mobo, de CPU en AGP/PCI kaarten.
Nu zijn de vragen natuurlijk:
- Gaat dit werken? (Vast wel, AT achter ATX werkt ook, ATX en ATX samen ook)
- Kun je hiermee aardlussen krijgen? (De stroom komt maar uit 1 stopcontact)
- Will General Failure be reading my harddisks a lot?
Mijn 300W ATX voeding is geklapt, als ik die op het mobo aansluit dan gebeurt er helemaal niets. Dus die voeding is stuk. De enige werkende die ik nog heb zijn 200W en 145W. Dat lijkt mij te weinig voor mijn PC.
Nu denk ik er over om in mijn gemodde AT bigtower kast twee voedingen te hangen:
- een AT voeding, gekoppeld aan de aan/uit schakelaar op de voorzijde
- een nieuwe ATX voeding, doorgelust vanaf de AT voeding via de achterzijde, gekoppeld aan een ATX on/off (de oude resetknop).
Dus om de PC aan te zetten, zet ik dan de AT voeding aan, dan komt er pas spanning op de ATX voeding, ik druk op reset en mijn PC gaat aan.
De AT voeding is 250 watt, en de ATX voeding die ik heb is 200 Watt.
De AT voeding wil ik dan gebruiken voor de harddisks en andere IDE meuk, en voor eventuele extra fans. De ATX voeding hoeft dan alleen maar spanning te leveren voor het mobo, de CPU en AGP/PCI kaarten.
Nu zijn de vragen natuurlijk:
- Gaat dit werken? (Vast wel, AT achter ATX werkt ook, ATX en ATX samen ook)
- Kun je hiermee aardlussen krijgen? (De stroom komt maar uit 1 stopcontact)
- Will General Failure be reading my harddisks a lot?