stille pc

Pagina: 1
Acties:

• HiThere
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2022
Ik heb een vraagje, heb sinds kort een Pentium IV 2400 op een ASUS P4PE moederbord :) alleen ik heb het idee dat er een 747 in mijn kamer staat... Wat kan ik hier het beste aan doen en hoeveel ventilatoren heb ik minimaal nodig? Er zitten er nu in totaal 5 in. Ik geloof dat vooral die van de grafische kaart veel kabaal maakt...

Iemand ervaring met die geluidsdempende materialen voor in de kast?

Verwijderd

eigenlijk heb je alleen een vent. nodig voor boven je cpu,dus weg met al die case fans!!en zet een heatpipe op je grafische kaart

Verwijderd

Als je een b'tje rondneusd op google en natuurlijk GoT vind je een hele hoop hoor!!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

-fan in je voeding vervangen door panaflo of papst
-zalmann hp cooler op je vga kaart
-8cm fan op 7volt op je cpu cooler ipv die intel fan
euh case fans, als je perse wilt: panaflo of papst
-kast verzwaren met loot bitumen platen(spelling?) zodat hij moeilijker resoneert met je HD's (kan je halen bij zelfbouwspeaker winkels)
-op die platen kan je nog noppenschuim zetten

[ Voor 35% gewijzigd door randje op 18-12-2002 15:03 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 14:31:
eigenlijk heb je alleen een vent. nodig voor boven je cpu,dus weg met al die case fans!!en zet een heatpipe op je grafische kaart
iets op je voeding is ook wel leuk :P
die geeft over het algemeen meer warmte af dan een proc (ja een proc wordt heter, maar is ook kleiner)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 19:19
Je hebt precies 0 fans nodig! Vereist echter wel waterkoeling voor de cpu en de voeding, en eventueel voor een zware gpu. Tevens zul je een radiator moeten hebben die de warmte kwijt kan zonder geforceerde luchtstroom (met een black-ice ofzo red je dat dus niet).
Veel stiller kun je een systeem niet krijgen zonder dat het erg prijzig wordt.

Verwijderd

Wat Prince_of_Darkness zegt klopt, ik heb nu ook alleen maar een fan in me voeding zitten (omdat ik het ingewikkeld vind om daar WC op te zetten er een superstille papst fan @ 7 volt in zit.) en ik hoor helemaal niets meer.

Voordat ik WC had had ik ook al een stille PC, ik had een Artic SuperSilent Pro (superstille extreem goedkope koeler, alleen is die niet voor P4 dus moet je ff zoeken naar alternatief) en die was bijna net zo warm als me WC setup nu.

• HiThere
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2022
Weet iemand of zo'n Zalman ZM80A-HP VGA Heatpipe Cooler op mijn Asus 8420 GeForce4 Ti4200 past?

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:13
Meestal, door je ventilatoren terug te zetten naar een lager voltage (5 volt het liefst) bereik je meestal al de status dat je HDD's het meeste lawaai maken.

Verwijderd

HiThere schreef op 19 december 2002 @ 10:51:
Weet iemand of zo'n Zalman ZM80A-HP VGA Heatpipe Cooler op mijn Asus 8420 GeForce4 Ti4200 past?
Check de Zalman site.
Je moet op twee hoeken van je chip gaatjes hebben.

Verwijderd

Trouwens, heb je dit topic al gelezen?
Pagina: 1