DD5.1/DTS receiver + boxen ~450€

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:31
Ik heb de search reeds gebruikt :), Ik ben niet op zoek naar high-end spul :)
Ik heb een half jaar geleden een simpele JVC DVD speler gekocht, die zo'n beetje alle formaten afspeeld, en ben hier heel tevreden mee.

Nu ben ik op zoek naar een surround setje om hierop aan te sluiten (er zit een digitale coax aansluiting op) om zo van DD5.1 en DTS geluid te genieten :)
Ik zoek iets voor in een (middelgrote) huiskamer, het hoeft niet superveel vermogen te hebben. Ik woon nu nog thuis, maar met een jaar hoop ik toch op mezelf te wonen...

Ik heb een aantal opties binnen mijn budget:
• Een speakerset met ingebouwde decoder (Logitech Z680, Sony HTB-E1)
• Een aparte receiver met boxen
• Een gefaseerde invoer (eerst receiver + 3 boxen, later surround boxen + subwoofer)
• Jullie suggesties...

De eerste optie is op zich leuk, voor ongeveer €350 heb je dan een leuk setje. Nadeel is alleen dat de Logitech last heeft van ruis, de Sony er een beetje zwakjes uitziet. En voor de toekomst lijkt een receiver + boxen een betere investering...

Als receiver had ik de JVC RX-5022R gezien, en die voldeed aardig aan mijn wensen. Voor zo'n €250 is hij te koop op een aantal plaatsen.
Dan moeten er echter nog wel speakers bij gekocht worden, en ik zag dat een compleet setje van Eltax ofzo als snel richting de €300 gaat.

Nu heeft mijn vader in dezelfde kamer 2 bose acoustimass boxjes + sub staan, dus misschien zou ik die erop aan kunnen sluiten voorlopig. En dan later zelf speakers + surround speakers kopen....

Nu ben ik benieuwd wat jullie [na het lezen van dit lange verhaal ;) ] mij voor adviezen kunnen geven betreft de keuze voor een surroundset binnen mijn budget. Ik ben van plan om zaterdag ook ff in Rotterdam bij wat zaken te gaan kijken.
Brandt los! (en alvast bedankt!)

[ Voor 4% gewijzigd door Canis Lupus op 18-12-2002 11:09 ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• Canis Lupus
Na nog ietsjes verder te hebben gekeken kwam ik ook dit setje tegen:

Yamaha TSS-1

Op verschillende sites goede reviews en voor een erg leuk priksje te koop: ongeveer 150€.

Dit zou best eens een goede (tijdelijke) oplossing kunnen zijn...
Mensen met suggesties?

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 22:59

ZiegoM

Yammie R1

Ik heb zelf een Creative FPS 1600 (4.1) en vind die nogal slapjes worden en ben dus ook opzoek naar iets krachtigers. Maar de meeste 'PC-setjes' zijn maar iets van 6 watt per satteliet en een subje van 20 watt oid... Dat vind ik dus nu echt te weinig.

Is die Logitech echt zo krachtig als ze zeggen?? 450 watt?? of is dat verkooppraat??

\_Specs_/

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 14:01

JT

VETAK y0

De 450 watt is verkoop praat...maar geloof me, hij gaat SNOEIhard.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 22:59

ZiegoM

Yammie R1

JT schreef op 19 December 2002 @ 00:13:
De 450 watt is verkoop praat...maar geloof me, hij gaat SNOEIhard.
Dus in vergelijking met een FPS of DTT setje is die Logitech de Boom?
Ik draai veel trance/ hardhouse en wil dus vooral een moddervette bass en dat gaat met mn 18 watt subje van de FPS 1600 niet echt lekker (gare geluiden bij hoog volume).
Maar die logitech is dus wel krachtiger dan zo'n DTT/ FPS ???

\_Specs_/

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 14:01

JT

VETAK y0

Een GROTE b000000000000000000000m !! Ik draai het zelf ook en holy fuck zeg....heb me ma vaak genoeg binnen 10 seconden na het opendraaien in me kamer zien staan omdat 'we buren hebben' en dan was ze echt pissed :D

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 20:54

d-motion

zow... en dan nu...

Dat gaat je zeker wel lukken met die logitech... Je kan er een zaak mee vullen! :)

WWW.RC5.NL

• Canis Lupus
Volgens mij raken we een beetje van de strekking van dit topic af....
Als het goed is krijg ik vandaag het bovengenoemde Yamaha speakersetje voor €99 :) Ik houd de zaak nog even geheim, want ik wil zeker weten dat ik er zelf 1 heb >:)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:15
Speakersetjes mogen in het pc speaker topic, maar die had je al gevonden zie ik :). Post daar ook vooral je bevindingen, is wel zo leuk voor andere zoekenden :).

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.