Toon posts:

XP modem drivers gezocht!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P2-350 die draait onder XP. Wil daar een modem inzetten. Heb er twee liggen maar ik krijg ze niet aan de praat.
Een daarvan is een ISA (Rockwell 56k ACF II Fax/Data/Voice) en intussen heb ik begrepen dat ISA door XP niet ondersteund wordt. Jammer dus.
De tweede is wel PCI maar daar kan ik geen drivers voor vinden. Het gaat volgens mij om een PCTel Platinum Series. Met als type CSPCT1789W-CS of 5185-4015 Rev A.
Wie kan me zeggen hoe ik dit modem in windows XP aan de praat krijg?

Verwijderd

Als je denkt dat het een PCtel is waarom kijk je dan niet bij http://www.pctel.com ?????
Die hebben enkele drivers staan. Gewoon proberen of dat de goeden zijn.

Edit: Staan er dus gewoon tussen. Even goed zoeken volgende keer.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 17:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beste SpiriT, ik kan daar geen drivers voor dit modem voor XP vinden, vandaar mijn vraag of iemand weet hoe ik dit modem toch aan de praat kan krijgen.

Verwijderd

windows 2k kan ook werken.
En check de mooie OH faq, het stukje over drivers eens. Zeer verhelderend ;).

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:01

-ET-

Phone Home

Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 19:54:
Beste SpiriT, ik kan daar geen drivers voor dit modem voor XP vinden, vandaar mijn vraag of iemand weet hoe ik dit modem toch aan de praat kan krijgen.
Dit zijn de drivers die hij bedoelt

http://63.196.231.3/media/drivers/PCI_800_0026%20WinXP.zip

Verwijderd

Zoeken moet gij.
Support - download op die pagina ????????
Men, het is ook zo makkelijk.

-ET- heeft de juiste link al gegeven.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 22:51

RammY

Dát!

Sinds wanneer kan XP niet met ISA overweg? :? :? Je moet gewoon de goeie drivers zoeken en dan MOET ie werken...

Deze advertentieplaats is te huur!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:01

-ET-

Phone Home

RamShackle schreef op 18 december 2002 @ 10:49:
Sinds wanneer kan XP niet met ISA overweg? :? :? Je moet gewoon de goeie drivers zoeken en dan MOET ie werken...
Hij haalt waarschijnlijk door elkaar dat winXP geen drivers meegeleverd heeft voor ISA apparaten. Dus winxp "ondersteund" dat niet. daar zit de fout denk ik

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 17:33:
......... en intussen heb ik begrepen dat ISA door XP niet ondersteund wordt........
Dat is nieuw, ik heb zelf een ISA PCMCIA :p controler in mijn systeem zitten en die wordt door XP Gewoon Automatisch herkend :Y) .

Gewoon ISA modem er in zetten :9 , wel vantevoren instellen. Ik zou COM4 IRQ 3 nemen. Als de communicatie poort door XP niet automatisch gevonden wordt, ff zelf toevoegen en dan een default 56K modem installeren. Dan kun je met hyperterminal testen of het modem werkt, of gewoon met dail-up. 8)

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

tip: stil modem: Configuratiescherm > telefoon en modemopties > tab modems > eigenschappen > tab geavanceerd en daar in ut balkje intypen m0

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:28

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Xp & ISA is niet de beste combi, maar xp ondersteunt het wel degelijk... heb hier een ISA 10 MBIT kaatje draaien met XP :D

Verder kijk eens op driversearch ofzo... (met een andere compu of course :+ :+ :+

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

RamShackle schreef op 18 december 2002 @ 10:49:
Nope,

XP ondersteunt geen non-PnP ISA apparatuur meer. Je kunt dmv een hack in de hardware detectie en Win2K drivers non-PnP spullen proberen, maar garantie op succes heb je allerminst.

PnP ISA spul heeft XP weer geen moeite mee :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

meestal is het handig om het nummer van de modem chip te kennen en die in Google in te vullen, vaak raak. (de nummers die hoerboven staan lijken me printplaatnummers..)
Pagina: 1