Toon posts:

Raar (ghosting) probleem met LCD Beamer (ASK A6)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in sommige gevallen een raar probleem met het beeld;
het lijkt dan alsof alle roodtinten een pixel of 15 (!) naar links geschoven zijn.

Vreemde is dat het in sommige gevallen consequent *wel* gebeurt en andere consequent *niet*.

ik heb het *wel* als :
- ik mn dreamcast eraan hang (via svhs-input) en Ready2Rumble of Metropolis Street Racer speel
- ik 'm via de monitor-input aan m'n pc hang

en *niet* als :
- ik mn dreamcast eraan hang (via svhs-input) en DeadOrAlive2 speel
- ik 'm via mn pc's tv-out en rgb-(tulp)-input aansluit.

Iemand suggesties ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 17:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bump: Kratje bier voor degene die me vertelt wat het is :)

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 15:40:
Bump: Kratje bier voor degene die me vertelt wat het is :)
het is een probleem :+ !

Maar on-topic, misschien kan er niet snel genoeg die rode pixels berekend/vervoerd worden ?

maar ik zal wel uit me nek lullen :P

301SQN

Verwijderd

is het niet in 1 bepaalde resolutie?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Rotte scaler ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Zou die 't dan niet *altijd* verrot moeten doen ipv. in sommige setups goed en sommige setups niet ?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:15
Ik heb het al eens eerder gezien bij een lcd, daar was alleen het blauw naar links verschoven, ook een pixel of 15. Maar let op want je ziet niet overal een blauwe rand langs ofzo, alleen bij lichtere vlakken op een donkere achtergrond, anders zie je een tegenovergestelde kleur. Maar omdat het hier ook ging om verschillende resoluties zal het niet aan de panelen liggen, eerder aan de electronica. De scaler bijv zoals tbusquet al zei, deze werkt resolutieafhankelijk dus daar zou het aan kunnen liggen...

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

HMMM misschien wel een aardingsprobleem?

Als ik het goed begrijp heb je het dus niet altijd. Dus ff geaard verlengkabeltje aan je pc hangen en die dan in een geaard stopconactje rammen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 21:44:
HMMM misschien wel een aardingsprobleem?

Als ik het goed begrijp heb je het dus niet altijd. Dus ff geaard verlengkabeltje aan je pc hangen en die dan in een geaard stopconactje rammen.
Aarde lijkt me het probleem niet;
Sommige spellen op de Dreamcast hebben er wel last van, andere niet.
Klinkt idd. als wat ShittyOldMan beschrijft;
alleen raar dat ie er geen last van had met tv-input die via de video liep, terwijl een oude VHS-band (Knight moves :)) er weer wel last van had.

Raarrrrrr...
Ik ga nog even proberen, het kratje bier staat nog steeds ;)

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Stuur ff een mailtje naar ASK, die helpen je waarschijnlijk wel. Enige wat ik ooit met die ASK's gezien heb is een kleur die een pixel of 15 uit het lood staat, maar dat ding hadden ze volgens mij van de tafel laten donderen... Zat gewoon een van de schermen intern verkeerd. Dan doet ie het dus altijd :+

de betaler vervuilt

Pagina: 1