Toon posts:

plaatje op bepaalde positie laden

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een vraag hoe ik een plaatje in mijn html pagina op een bepaalde positie kan laden, nadat men over een bepaald gebied is bewogen met de muis.

Ik heb een image alsvolgt verdeeld:

<map name="Map">
<area shape="poly" coords="385,31,342,56,387,79,513,78,513,33,426,32,386,32,438,31,479,32" href="javascript:....." >
</map>

Als men nu over het gebied gedefineerd m.b.v. bovenstaande poly beweegt, dan moet een javascriptje worden aangeroepen dat een nieuw plaatje opent, en dit over een gedeelte van het huidige plaatje zet.

Wie kan me helpen ?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Check ff de FAQ wat betreft scriptrequest en zoeken.

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Om je even op de goede weg te helpen: Javascript, Layers, Onmouseover, Onmouseout, img.src=........

Verwijderd

Topicstarter
ja, die woorden komen bekend voor, maar zou je me even een klein voorbeeldje kunnen laten zien... ? niet dat ik de code meteen wil hebben, maar ff concreet op weg helpen...

Verwijderd

Je moet gebruik maken van een layer (div statement) die roep je aan via een mouse over, dus zodra er overheengegaan wordt dan zal deze zichtbaar worden.

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 11:41
je zou ook met adobe imageready slices en rollovers kunnen maken :)

Icons are overrated

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Even een hele simpele demo uit een oud projectje:

<body onload="javascript:loadinglaag.style.display = 'none';">
<div id="loadinglaag" style="display: inline;">Uw snelheid wordt gemeten, even geduld alstublieft...[img]"draaiende_wieltjes.gif"[/img]</div>

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:35
Even zoeken op <div> en position:absolute

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.