Toon posts:

Ti4600 overclock frequenties

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wil ik na die examens toch is men MSI ti4600 een beetje overclocke :)

Heb zo wat zitte prullen in die tabs van msi bij display properties, maar als ik iets verander krijg ik een heeel erg donker beeld waar je alleen nog witte letters door ziet "schijnen"

Heeft iemand tips ?

Heb
Amd 2100+
Dfi ad73-pro
Msi g4 ti4600
512 DDR pc2700
Windows ME :'(
detonator 4.13.01.4109

en toch maar 11030 3d marks

Verwijderd

euh, overclocken in display properties??????
http://www.tweakers.com.au/articles/graphics/vc_oc/page2.asp hier kan je coolbits downloade. het is een Registry Tweak.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 10:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
kan hoor, kan de core clock en memory clock aanpassen door gewoon balkje te verschuiven

of ben ik zwaar fout bezig :)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 10:54:
euh, overclocken in display properties??????
http://www.tweakers.com.au/articles/graphics/vc_oc/page2.asp hier kan je coolbits downloade. het is een Registry Tweak.
Coolbits is idd een regtweak die een extra scherm in je display properties -> Advanced -> GF4TiXXXX beschikbaar maakt, waar je idd, zolas de TS aangeeft je kaart kunt OC-en...

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-08 13:50

Msel

...

neej maar dit moet je wel met mate doen. Per keer iets van 5 tot 10 Mhz (mem en core) omhoog. Dan reboote en een x 3dmark of quake draaien. Als je dan geen artifacts ziet (groene en paarse strepen of stippen door het beeld) dan clock je hem nog wat verder. Als je wel artifacts ziet dan clock je hem iets terug todat je ze niet meer ziet. Je moet wel goed letten op de koeling van je kaart.
Wel elke keer je wijzigingen saven en ook elke keer rebooten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 11:27:
kan hoor, kan de core clock en memory clock aanpassen door gewoon balkje te verschuiven

of ben ik zwaar fout bezig :)
nee, kan inderdaad maar ik wist niet dat je al coolbits had of zoiets in die aard

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
marcel_koggel schreef op 17 december 2002 @ 11:37:
neej maar dit moet je wel met mate doen. Per keer iets van 5 tot 10 Mhz (mem en core) omhoog. Dan reboote en een x 3dmark of quake draaien. Als je dan geen artifacts ziet (groene en paarse strepen of stippen door het beeld) dan clock je hem nog wat verder. Als je wel artifacts ziet dan clock je hem iets terug todat je ze niet meer ziet. Je moet wel goed letten op de koeling van je kaart.
Wel elke keer je wijzigingen saven en ook elke keer rebooten.
Ik ben mijn Ti420oP turbo (3.3ns) aan het oc-en, als ik mijn mem omhoog gooi dan gaan mijn textures flikkeren in 3dmark2001se draak, zijn dat ook artifacts?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

ja, dat zijn ook artifacts. het valt vooral op in dragothic, in de andere benchmark games van 3dmark merk je het bijna niet.

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:34
Weet ik dat ook weer :D
Normaal loopt ie op 250 bij dragothic, toen op eens beeldje voor beeldje :D

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 12:50:
ja, dat zijn ook artifacts. het valt vooral op in dragothic, in de andere benchmark games van 3dmark merk je het bijna niet.
The lobby heeft er ook last van bij erge verhoging van mijn mem mhz

Waar ligt dit aan en hoe kan ik dit verhelpen?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

het komt omdat je je mem te veel hebt verhoogd. oplossing: beter koelen met mem heatsinks. op hoeveel mhz draait je mem dan?????????

Verwijderd

Eerst zorgen dat je goede koeling hebt........anders krijg je artifacts in je beeld. Of een kapotte kaart...en dat wil je niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.