Fan in voeding vervangen

Pagina: 1
Acties:

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 21:04
Ik wil de fan in mijn voeding vervangen omdat hij teveel herrie maakt.

Nu denk ik aan de volgende fan: Enermax (80x25) UC-8FAB Rood. Deze fan is regelbaar. Maar er zit een fanguard bij die ik in een voeding volgens mij niet nodig heb.

Misschien is de Papst Case Fan 80X80 4Pin 8412NGL 12Db een betere optie.

Zijn er overigens zaken waar ik extra rekening mee moet houden of tips als ik de fan in de voeding wil vervangen.

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Ik kan je de Papst 8412 N/2GL (= nieuwe naam voor N/GL) van harte aanbevelen. Heb deze zelf enige tijd geleden in mijn Antec voeding gezet. Echt stil.

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb laatst ook mijn voedingsfan vervangen met een Enermax regelbaar fannetje. De fan in mijn Aopen HQ08 maakte een stuk meer herrie dan deze. Het makkelijke is dat je precies kan instellen hoeveel herrie hij maakt (airflow moet natuurlijk wel voldoende zijn, maar dat is het zeker bij mij).

Ik heb mijn oude fan er gewoon uitgeknipt en de nieuwe op een molex stekkertje buiten de voeding aangesloten.

specs

Verwijderd

UneXisT schreef op 16 december 2002 @ 23:17:
Ik heb laatst ook mijn voedingsfan vervangen met een Enermax regelbaar fannetje. De fan in mijn Aopen HQ08 maakte een stuk meer herrie dan deze. Het makkelijke is dat je precies kan instellen hoeveel herrie hij maakt (airflow moet natuurlijk wel voldoende zijn, maar dat is het zeker bij mij).

Ik heb mijn oude fan er gewoon uitgeknipt en de nieuwe op een molex stekkertje buiten de voeding aangesloten.
Waarom niet op de afgeknipte draaden?

Verwijderd

zulke dikke fans heb je toch helemaal niet nodig??? ben je je voeding aan het overclocken ofzo??? :P neem gewoon een stille, langzamere...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Hier, http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/672301, is al iemand bezig geweest met een modificatie.

Dit topic is overigens daarvoor ook al eens ergens aan bod gekomen.

ARME AOW’er

Verwijderd

Ik heb in mijn voeding de thermistor verplaatst. Zodat ie denkt dat het koeler is. Dat scheelt aanzienlijk in de toeren.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

De fanguard die je erbij krijgt HOEF je niet te gebruiken hoor ;)
Verder kan je gewoon idd de fan van je voeding vervangen, is niet echt een zware operatie :P
Een goede tip: hou van te voren eens een keer je hand achter je kast. En na de mod nog een keer. Is de lucht echt extreem veel warmer dan koelt die nieuwe fan waarschijnlijk niet goed genoeg en wordt 't gevaarlijk :P

[ Voor 41% gewijzigd door m-m op 17-12-2002 08:17 ]

Pagina: 1