Fan/temp chieftec HPC-300-202 voeding

Pagina: 1
Acties:

• hootie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-10-2025
Gisteren de standaard 12v / 0,15A fan in mijn chieftec HPC-300-202 voeding vervangen door een papst 8412 ngl 1500rpm 12db. Na een half uurtje rtcw komt er een lucht temperatuur achter uit mijn voeding van 39 gr en is de voeding gewoon heet.

overige specs:
Mini atx aopen kast met voorin ook een papst 1500rpm
ECS K7VMM mobo + xp1700 + Spire bigrock met ook een papst 1500 stresses 58 gr.
Leadtek ti 4200 64mb + Zalman HP80.

Vraag: in de voding heb ik 1 potmeter kunnen vinden. Kan ik hiermee het toerental instellen? De voedingsfan is namelijk temp. gestuurd. Kan het kwaad zo'n hoge temperatuur? Zie ik iets anders belangrijks over het hoofd in mijn zoektocht naar stilte?

Specs

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Mmmm vervelend. Ik was hetzelfde van plan.

Kan dus niet helpen maar volg dit topic met grote belangstelling.

Scheelt het wel in de "herrie"?

ARME AOW’er

• hootie
Herrie? Welke herrie, ik hoor nu alleen nog mijn Western Digital wd200jb 7200 rpm een beetje ruisen. Verder nog wat van die gummipluggen nodig om de fans trillingsvrij in de kast te kunnen monteren. Ik maak me alleen een beetje zorgen om die hete voeding....

Specs

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm, mijn voeding (431watt enermax) blaast ook wel wat warme lucht uit als ik aan 't spelen ben geweest met 3d Studio Max en Photoshop enzo (oftewel; maximale belasting, kost ook wat meer power), maar 39 graden is toch wel warm :o.

Ik weet niet precies of je met die potmeter de temp kan instellen, maar als dat niet werkt raad ik je aan een ietwat betere airflow te maken, 58 graden stressed is niet erg laag, en een betere airflow zal ook zeker ten goede gaan voor de temp. in je voeding (en in je hele case btw).

• hootie
Oke, maar heeft iemand een idee waar die potmeter in de voeding voor is? Niet dat ik ineens 7volt+ op de 5volt lijn heb staan. Ik zal idd nog een papst voor achterin de kast kopen. Wellicht dat dat ook wat scheelt.

Specs

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Hootie schreef op 16 december 2002 @ 21:38:
Herrie? Welke herrie, ik hoor nu alleen nog mijn Western Digital wd200jb 7200 rpm een beetje ruisen. Verder nog wat van die gummipluggen nodig om de fans trillingsvrij in de kast te kunnen monteren. Ik maak me alleen een beetje zorgen om die hete voeding....
Nou, ik heb het ook maar eens met een goede thermometer geprobeerd... resultaat na 10 minuten flink stressen was 32 graden. Ik heb nog wel de originele fan.

Dus in principe denk ik dat de warmte meevalt. Qua herrie zullen mijn twee WD's van 120GB niet veel meer "lawaai" maken dan die ene :) van jou. Dit geeft hoop op de stilsts mogelijk PC.

ARME AOW’er

• hootie
Hij staat nnu al een uurtje of 2 idle met wat internet/marktplaats en de lucht temp achteruit de voeding is nu 34,1. Proc. 54 en kast 44 (met SiSoft). Dus ik heb nog wat te doen aan die airflow.... PC is voor mijn vrouw dus die GF4 4200 gaat eruit en dan word de onboard Savage met 32mb shared gebruikt. Dat zal ook nog wel wat schelen.

Maarrrr nog niets over de potmeter in de voeding......

Specs

• hootie
Toch nog maar een Eenermaxje gekocht .....

Specs

Pagina: 1