Toon posts:

internet delen bij @home; kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In ons studentenhuis(groningen) willen wij internet nemen. Nu vroeg ik me af; officieel mag je geen inet delen bij @home, maar gaan ze nou snel zeiken als je het toch doet? We willen het delen met ongeveer 7 man. Niet van plan om continu films te downloaden, maar gewoon mailen en af en toe een mp3tje. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
thnx.

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
servertje installeren en delen maar, deel al jaren een @home verbinding en nog nooit gezeik gehad

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Het mag sinds kort wel. check de Site van @home

edit: kan het niet vinden, stond maand of 3 geleden zoiets op frontpage, ff tjekken :)

[ Voor 40% gewijzigd door sdomburg op 16-12-2002 17:42 ]

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 14:18

Leejow(saait)

Blater

FAQ
Lees de voorwaarden bij @home daar staat dat het niet mag,
gebruik de search want je bent de zoveelste

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:27
het word eigenlijk gedoogt bij @home, ze geven er niet zo veel om...

alleen je moet geen server draaien, dan kunnen ze moeilijk gaan doen,
dat had een vriend van mij laatst die hadden ze opgebelt :(

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

Leejow(saait) schreef op 16 december 2002 @ 17:40:
FAQ
Lees de voorwaarden bij @home daar staat dat het niet mag,
gebruik de search want je bent de zoveelste
Je mag tegenwoordig wel internet delen bij @Home. Ze hebben hun voorwaarden aangepast. Ze ondersteunen het niet maar het mag wel :)

[ Voor 19% gewijzigd door Dommel op 16-12-2002 17:45 ]

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
ChristuS schreef op 16 december 2002 @ 17:45:
[...]

Je mag tegenwoordig wel internet delen bij @Home. Ze hebben hun voorwaarden aangepast. Ze ondersteunen het niet maar het mag wel :)
Dat zei ik, alleen kan nergens iets vinden op @home iste en de FP :(

Verwijderd

Topicstarter
ok dus gewoon router erop en delen maar... Maar is die snelheid nog een beetje te doen als je het met zn zevenen deelt?

Verwijderd

tuurlijk is dat te doen, je zit toch niet vol te downloaden de hele tijd

trouwens 350/7 is 50 kb/s

goed toch

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Koop een leuk adsl/kabel routertje en hipla :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Sorry hoor, maar ik zit redelijk dicht bij de server en ik vind het nu met 1 pc al traag gaan.
Tenzij je puur en alleen emails leest en websites bezoekt zou het redelijk gaan, maar zodra je ook maar denkt aan kazaa of online gamen adviseer ik je het niet te doen.

Ik heb het nu in twee situaties gezien. Twee thuisnetwerken met @home. Eentje was verdeelt over 5 pc's en eentje over 2. Een woord is er geschikt voor bijde situaties: Vreselijk.

Qua download is het totaal geen probleem, maar zodra je maximaal 15 kilobyte per sec upload gaat delen, dan wordt je download naar beneden getrokken alsof je aan het internetten bent over een inbelverbinding.

my 2 cents

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

sdomburg schreef op 16 December 2002 @ 17:47:
[...]

Dat zei ik, alleen kan nergens iets vinden op @home iste en de FP :(
Ik heb het inmiddels wel gevonden maar dan op T@H. Zie dit bericht maar eens op die site: http://www.troublesathome...n=nieuws&page=item&id=357
Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 17:58:
tuurlijk is dat te doen, je zit toch niet vol te downloaden de hele tijd

trouwens 350/7 is 50 kb/s

goed toch
Ik wil niet vervelend doen maar hier (Veghel, Brabant) wordt regelmatig een snelheid gehaald van 450 kb/s dus die snelheden liggen wel wat hoger als je een fatsoenlijke verbinding hebt :)

[edit]
D-Loc schreef op 16 December 2002 @ 18:03:
[...]
Ik heb het nu in twee situaties gezien. Twee thuisnetwerken met @home. Eentje was verdeelt over 5 pc's en eentje over 2. Een woord is er geschikt voor bijde situaties: Vreselijk.
[...]
Dat is niet overal zo aangezien ik ook al verschillende situaties heb gezien waar het perfect loopt met 2 tot 8 pc's in een netwerk :)

[ Voor 23% gewijzigd door Dommel op 16-12-2002 18:07 . Reden: Percentage bloed in de alcohol: ]

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Verwijderd

ChristuS schreef op 16 december 2002 @ 18:03:

Ik wil niet vervelend doen maar hier (Veghel, Brabant) wordt regelmatig een snelheid gehaald van 450 kb/s dus die snelheden liggen wel wat hoger als je een fatsoenlijke verbinding hebt :)
ja hier ook hoor, maar stel dat he ;)

Verwijderd

Sorry hoor, maar ik zit redelijk dicht bij de server en ik vind het nu met 1 pc al traag gaan.
Tegenwoordig zijn kinderen veel te verwend ;)

Wij hebben thuis 4 pc's in combinatie met een router achter het internet. Legaal of illegaal maakt niets uit, @Home kan het toch niet zien! En over de snelheid heb ik niets te klagen. Ik haal met speedsuite vrijwel altijd hoger dan 500kb/s :)

Alleen de upload is een probleem... Maar zolang je geen eDonkey aan laat staan met 10 kb/s upload hoef je je nergens druk om te maken..

Ohja.. Sinds een tijdje heeft @Home geen COM21 modem meer, maar een Motorola Surfboard.. Deze is stukken beter!

Verwijderd

Waarom neem je geen adsl? Veel betere pings, betere upload. Surfen gaat hier (casema premium) met 4 man tegelijk ook prima, tweakdsl pro lijkt me wel wat voor je.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:28

Predator

Suffers from split brain

Zie @home site dus

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.