Toon posts:

Gainward ultra 700 xp probleem met asus en windows xp

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo vrienden,

Sinds vandaag ben ik de trotse bezitter van een nieuwe gainward videokaart, type Geforce 4 4400 700xp 'golden sample' met 128 MB DDR geheugen. Heel wat om op te noemen maar het ding werkt niet in mijn pc. Ik heb windows xp prof draaien en een asus p4t533 mobo. Hier mijn probleem:

Ik start mijn pc op en zie allemaal rare tekens. Normaal moet je eerst het asus logo krijgen en daar geeft hij raar beeld. Ook bij het opstarten krijg ik allemaal maffe tekens die je normaal op via de alt tekens ziet. Als ik vervolgens in windows xp zit, zie ik wel beeld maar zeer slecht zoals in 16 kleuren met allemaal strepen.

Wie kan zich hierin vinden en heeft voor mij een mogelijke oplossing?

Thankx

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als hij al tijdens het opstarten beeldfouten geeft is de kans op een brakke kaart redelijk groot. Een BIOS update zou het misschien ook nog kunnen oplossen.

Als je zeker wil weten of het aan de videokaart ligt moet je de videokaart even in een ander systeem testen :)

Verwijderd

Heb je al eens de driver van www.nvidia.com geprobeert?

Zit er direct onder je AGP slot ook iets in die PCI slot? Zoja, zet de kaart in het pci slot ff 1 of 2 meer naar onder.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, nee mijn pci slot onder de agp is vrij. Dat gezeik had ik al eerder eens gehad. BTW ik heb nu trouwens weer mijn geforce 3 ti200 er in zitten. Volgens mij is de kaart gewoon brak

Verwijderd

Als je pc bij het booten al hele vreemde dingen laat zien is de kans inderdaad groot dat hij brak is. Voor de zekerheid is het nog wel even het best om hem in een ander systeem te proberen. Anders vertelt de winkel je zo dat de kaart het bij hun wel goed doet.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik denk dat ik hem terug breng en een ASUS kaartje ga halen. Wat zou jij suggesteren? Mijn budget is zo'n 400 euro

Verwijderd

In de V&B faq staat wel een stukje over Welke videokaart moet ik nemen ;)

Maar als het om een upgrade gaat kun je het hier wel vragen : ''Wat kan ik het beste hieraan upgraden'' Deel 3

Met zo'n hoog budget zou je trouwens ook wel een Ati radeon 9700 kunnen kopen, dit is de snelste kaart op het moment. Maar er zijn nog wel redelijk veel probs mee bij spellen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 00:24:
Ja ik denk dat ik hem terug breng en een ASUS kaartje ga halen. Wat zou jij suggesteren? Mijn budget is zo'n 400 euro
ik zou zeggen geforce 4 ti 4600

ikzelf heb geforce 4 ti 4400 van asus en draait perfect (maar de lage score komt door iets anders, geheugensnelheid)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 10:42:
[...]

ik zou zeggen geforce 4 ti 4600

ikzelf heb geforce 4 ti 4400 van asus en draait perfect (maar de lage score komt door iets anders, geheugensnelheid)
Omdat jouw 4400 goed draait raadt jij hem een 4600 aan? Niet altijd denken dat je eigen hardware het best is. En geef wat onderbouwing.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een andere videokaart uitzoeken kan je zelf ook wel :)

Gewoon wat revieuws lezen en de specs vergelijken. Zie ook dit.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.