Toon posts:

[XP] Fouten onder windows *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een andere computer aangeschaft die sneller was dan degene die ik eerst had, dus heb ik er windows xp erop gezet en daar heb ik een paar problemen mee: als ik bijvoorbeeld even op internet aan het surfen ben of gewoon iets aan het maken ben met office, heb ik soms dat alles in 1 keer uit valt en de computer opnieuw opstart, hetzelfde effect als je op reset drukt. Ook krijg ik soms fouten van: rund32.dll & kernel32.dll, heeft iemand enig idee waar dit aan ligt? :?

Mijn computer:
Intel Celeron 1,2 ghz
256 mb geheugen
Videokaart = Nvidia Riva TNT2 model 64
Geluidskaart = Creative SB Live 5.1
40 gb harde schijf
Windows XP

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 16:37:
heb ik soms dat alles in 1 keer uit valt en de computer opnieuw opstart, hetzelfde effect als je op reset drukt.

Probeer dit eens:
XP reboot automatisch bij het vinden van een fout?
Waarschijnlijk zul je dan een blauw scherm krijgen, met een foutmelding erin. Kijk eens via google of de MS Knowledge Base of je meer info kunt vinden over je probleem :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Heb je dit stukje uit de FAQ ook al gelezen en uitgevoerd?

Verder voldoet je topictitel niet aan de WOS policy. Wij zien graag het OS tussen [] staan. Ik heb even een topicreport aangemaakt voor je, en dan wordt je topictitel vanzelf aangepast door een modje :)

Edit: aargh, altijd zijn die modjes weer te snel :(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 16:50 ]

Verwijderd

dit duidt toch meestal op een hardwareprobleem (er van uitgaande dat je wel recente drivers hebt geinstalleerd en nieuwste windowsupdates). Je kunt eerst es je geheugen gaan testen met Memtest86 (ff zoeken op google waar te downloaden). Als dat niks oplevert kun je hardware gaan uitwisselen (andere videokaart etc.), maar je kunt dat ook gewoon door de pc winkel laten doen waar je hem gekocht hebt.. zit vast nog wel in de garantie.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt iedereen, ik zal ff kijken als jullie oplossingen werken