Toon posts:

"MS-lemmings", ze leren het nooit af.

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Microsoft koopt online-plattegrondenservice Vicinity=
Microsoft breidt haar imperium steeds verder uit, maar ja, als je de middelen hebt, waarom niet?

Ze weten altijd wel de producten te verbeteren dus dat is op zich een goede zaak
+3 inzichtvol
roducten verbeteren??? Het spijt mij zeer, maar M$ koopt heel veel producten en bedrijven op omdat de eigenschappen van dat product of bedrijf een bedrijging vormen voor Microsofts eigen producten...

...Wat ze vervolgens vaak doen is het product ofwel gewoon in de ijskast smijten en er niet meer aan terugdenken, of na kleine aanpassingen zodat het opeens een microsoft product lijkt invoegen bij 1 van hun eigen producten...

...In de meeste gevallen wordt er echter echt niet meer doorontwikkeld aan het programma om het echt beter te maken...

Als je een voorbeeld wilt hebben moet je maar eens naar Frontpage kijken, dat ziet er nu al jaren practisch hetzelfde uit, en is echt geen eigen product van orgine..

Btw, dit is niet om M$ aan te vallen, maar gewoon de manier waarop het bedrijf werkt en zijn vele miljarden kan verdienen.
-1 troll

De eerste reactie moet imho op 0-firstpost/overbodig, eventueel 1-gemodereerd om de draad niet op te breken.

De tweede reactie moet imho op 2-informatief, eventueel 1-informatief omdat de opbouwing en onderbouwing matig is.

Affijn, een aantal modjes hebben weer blijk gegeven niet overweg te kunnen met hun mod-rechten. Heel erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 19:35
Ik heb beide reacties een trap in de goede richting gegeven en ben nu bezig met de rest van de draad. Nog 2 man (x) en het komt allemaal goed :).

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:07

botoo

💀 too old to die young

De eerste is wmb niet meer dan een overbodige first post op 0, terwijl de tweede een 'normale' reactie is die imo op 1 mag komen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:54

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik heb beiden een -1:overbodig gegeven.
de eerste is een weinig hoogstaande firstpost, en mag wmb op 0
de tweede vind ik moeilijk, de onderbouwing voor zijn stelling onderbreekt.
Hoewel ik die stelling veel waarheid toehecht (bv igv de Foxpro database)
lijkt me het genoemde voorbeeld geheel onwaar.

Frontpage is juist wél door MS zelf ontwikkeld en volgens mij gebaseerd op de explorer-engine (en reden voor de uistekende ondersteuning voor Dynamische HTML sinds msie4) msie was natuurlijk wel oorspronkelijk extern ontwikkeld, en door MS met een heel onprettige deal zichzelf toegeigend (de developper werd een gedeelte van de 'opbrengsten' toegezegd, niet wetende dat MS het programma gratis zou gaan verspreiden), maar de msie4 engine is wel intern door MS ontwikkeld (toen ze toch ontevreden waren met de oorspronkelijke buggy explorer)
Ook de standaard office-interface vat ik wel als microsoft-eigen, alhoewel office wel s overgenomen evenals Word is juist de ontwikkeling van een consequente, eenduidige (en op null-brains getargette) interface volgens mij wel een prima verdienste van MS.

In dat geval is de tweede reactie en nogal negatieve stelling die met onjuiste argumenten wordt ondersteund, dat zou wel degelijk in aanmerking voor een -1: troll komen (al is het taalgebruik, op de '$' na niet negatief, ik zou hem waarschnl. het liefste op 0:overbodig zien)

[ Voor 16% gewijzigd door RM-rf op 14-12-2002 14:03 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
naar mijn mening mag de eerste post gewoon op 0 blijven zoals hij nu staat,

de 2e reactie was een goede reactie, enkel de troll erin (m$) verpest dit weer, je kan het ook omdraaien, de "linux lemmings" zijn weer bezig. als mensen nu beter hun meningen onderbouwen in plaats van je te wenden tot reacties zoals m$ om je woorden kracht bij te zetten dan had ie van mij op 2 mogen komen, met een betere onderbouwing zelfs op 3

imho is 2 teveel eer, toch zit er waarheid in waardoor een -1 weer te weinig zou zijn. een 0 is naar mijn mening een betere oplossing. en een 1 kan nog net, maar die zal niet van mijn hand afkomen.

correct me if im wrong

edit:

in de tussentijd dat ik dit bericht aan het typen was zijn er al betere meningen naar voren gekomen, ik sluit mij aan bij RM-rf

[ Voor 17% gewijzigd door Teckna op 14-12-2002 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Teckna schreef op 14 december 2002 @ 14:03:
je kan het ook omdraaien, de linux lemmings zijn weer bezig.
Ik verwees naar het modsysteem en het foutief werken daarvan door "ms-lemmings" (met klem tussen aanhalingstekens). Linuxfans (jij gebruikt ze niet) heb ik nog nooit zo extreem foutief zien modden. Jij verwijst bovendien naar de inhoud van de post.

Dat slaat nergens op, want nergens in zijn post heeft hij het over linux. Hoe kom je erbij??? Juist redeneringen die jij voert leiden tot het over 1 kam scheren van reacties. Zie ook het topic over M$.

Als je _reacties_ over 1 kam scheert kun je niet modden imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan er trouwens een database query gedaan worden zodat de moderator die de laatste extreem subjectieve en foutieve beoordeling heeft neergezet getraceerd kan worden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 14:29:
Kan er trouwens een database query gedaan worden zodat de moderator die de laatste extreem subjectieve en foutieve beoordeling heeft neergezet getraceerd kan worden???
en wat voor nut heeft dat voor jou?
Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 14:26:

Ik verwees naar het modsysteem en het foutief werken daarvan door "ms-lemmings" (met klem tussen aanhalingstekens). Linuxfans (jij gebruikt ze niet)
dit is gewoon een fout gemaakt door het extreme snelle typen van mij, je kan de haakjes er gewoon bijdenken en speciaal voor jou heb ik ze er maar even bij gezet.
heb ik nog nooit zo extreem foutief zien modden.
dan vraag ik mij toch af hoe jij dit kunt zien? database acces heb je niet. en als je wat beter kijkt kan je ook genoeg flamewars zien tussen de linux en windows gebruikers waarbij de "linux lemmings" maar al te graag met m$ smijten. en nu speciaal om flamewars te voorkomen worden reacties met m$ of met linsux (veel minder voorkoment, dat geef ik toe) naar beneden gemod.

bovendien, zijn wij niet allemaal lemmings? om het maar zo te verwoorden.. we lopen toch altijd iedereen achterna met wel iets. ik vind ook deze woordkeuze microsoft/linux lemmings verkeerd gekozen. alsof je iets meer of minder bent omdat je van mening dat een bepaalt product goed of slecht is. zelf persoonlijk heb ik het ook niet hoog op van microsoft. maar deze meningen zal ik altijd onderbouwen, en zeker geen m$ of mickeysoft en varianten voor gebruiken. dit is gewoon een troll klaar.
Jij verwijst bovendien naar de inhoud van de post.

Dat slaat nergens op, want nergens in zijn post heeft hij het over linux. Hoe kom je erbij???
jij generaliseerd, ik gaf een ander generaliserend voorbeeldje. het is niet persoonlijk voor deze speciefieke posting bedoelt. maar voor in het algemeen, net zoals jij de "microsoft lemmings" in het algemeen zegt. [/quote]
Juist redeneringen die jij voert leiden tot het over 1 kam scheren van reacties. Zie ook het topic over M$.

Als je _reacties_ over 1 kam scheert kun je niet modden imho.
zullen we voor deze discussie gewoon verder gaan in deze draad.. lijkt mij beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 14:29:
Het kunnen checken van 'foute' moderaties op usernaam zal een functionaliteit worden die de PM bezit maar ik vermoed dat in het geval van een -1 troll op een post met hierin 'M$' er niet direct hard op gereageerd word:
het bewust misspellen van de naam MS _is_ zelf een troll, enkel kun je moreel hieraan gewoon een weinig grote waarde geven. Het excuus dat dit een 'geaccepteerde' schrijfwijze is, vind ik niet rechtsgeldig.
Alhoewel ik er niet dusdanige waarde aan hecht dat ik vind dat dit bepalend mag zijn voor de moderatie, vind ik dit bewust verkeerd spellen erg irritant en incorrect en zie dit liever niet. Ik neem het altijd zeker mee in de waardering en het kan me soms ervan weerhouden een plus te geven.

In dit geval heb ik wel een troll overwogen door de incorrecte beschuldiging dat MS frontpage niet zelf ontwikkeld zou hebben en daardoor de niet onderbouwde beschuldiging dat MS allemaal programma's overneemt om ze concurrentie uit de weg te ruimen.

In het geval van een multiple moderatie door een LM, lijkt me dat er mogelijk reden is tot actie, zodra de PM er is (_indien zodra de PM er is, ook de LM blijft bestaan, ook een vraag wmb).
Maar ook in dat geval denk ik dat je kunt volstaan met een lichte actie, hooguit de LM erop aanspreken, vragen de multiple mod te onderbouwen, en als dat gemotiveert is enkel door de 'M$'-spelling aangeven dat zulk een multiple-moderatie niet wenselijk is.
een single-moderatie met -1 troll voor het misspellen van MS is het recht van iedere moderator op een persoonlijke insteek.

IN dit geval betreft het echter eerder overenthousiaste beginneling-moderaties in een jonge thread, ik vermoed dat dit zeker niet door een LM is veroorzaakt (zeker de +3 voor een firstpost is door onervaren moderaties)

[ Voor 8% gewijzigd door RM-rf op 14-12-2002 15:32 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-1: flamebait @ topictitel. MS-lemmings is nodeloos schelden naar mensen die microsoft gebruiken. Voorkeur van de topicstarter is meteen duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan zijn, maar het beklag ging in de eerste instantie om een normale reply op de FP. Normale replies die op de FP gedaan worden waar vervolgens een etiketje (Linux-hoek) geplakt wordt en dan pas op grand van het etiketje gemod wordt, dat klopt niet. Bij Flipz is dat schering en inslag, zodoende hoeft hij denk ik niet telkens opnieuw netjes en beleefd op TMF een topic te openen IMHO en dan hier een inhoudelijke discussie aan te gaan (want daar is de FP voor).

Anders geformuleerd, indien Keez het zou posten ipv Flipz en er ipv M$ MS stond, dan had de reactie nooit op -1 gestaan. Indien je alleen voor dat Dollarteken van een positieve waardering naar negatieve waardering gaat, dan klopt er iets niet (op naam modden lijkt me zowiezo al niets).

En M$ of MS.... zullen we alle AMD-rulez replies eens doornemen, die zouden evenhard naar de -1 moeten gaan of iig evenzwaar gewogen moeten worden als Intel-Rulez, maar daar hoor je niemand over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De rulez-reacties eindigen volgens goede gewoonte eigenlijk altijd al op hoogstens 0:overbodig, en meestal op -1. Dat er wel eens ongezien doorheen glippen klopt, maar dat is met alle trolls welaan de hand. Vergelijk met het feit dat er onnoemelijk veel snelheidsovertredingen worden begaan, maar dat slechts een topje van de ijsberg wordt bekeurd, het is ondoenlijk om alle snelheidsovertredingen te constateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Laatst online: 04-07 23:57
[flame]
Ha, flipz steekt ons een hart onder de riem, heel erg bedankt vriend. Heel ironisch dat jij spreekt over overdreven en onterecht subjectief zijn, dat hij zegt dat mensen te veel naar hun eigen mening modden terwijl je een dergelijke schrijfstijl weet te produceren. Je topicstart maakte me heel hard naar de WC rennen. :{
[/flame]

wist je overigens al dat ik ook bezig ben met een overstap naar Linux?

een 0 gemod. voor beide reacties, 0 is meer dan voldoende voor allebei.

Ff een andere reactie uit dezelfde draad: deze.
en hoe lang blijft de dienst gratis
eerste gram cocaine is altijd gratis
Wat doen we daarmee? Opzich is hij een beetje inzichtvol maar om MS nou met drugdealers te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 16:10:
-1: flamebait @ topictitel. MS-lemmings is nodeloos schelden naar mensen die microsoft gebruiken. Voorkeur van de topicstarter is meteen duidelijk.
Jij steekt je mening anders ook niet onder stoelen of banken. Een mooie sig voor jou zou zijn: "Wie aan Microsoft komt, komt aan mij!"

En ik heb de tweede reactie een +1 gegeven. Wat daar staat is maar al te waar, al had het netter gezegd kunnen worden. Dan was hij +2 waard geweest.

Edit: Er moet nog iemand langs, hij staat nog op nul. Ik ga maar niet multi-modden nu men het kennelijk niet eens is.

[ Voor 12% gewijzigd door Polaris op 14-12-2002 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Netman867 schreef op 14 december 2002 @ 17:09:
wist je overigens al dat ik ook bezig ben met een overstap naar Linux?

een 0 gemod. voor beide reacties, 0 is meer dan voldoende voor allebei.
en met jou een hele boel.. ik zit hier ook op dit moment met dual boot. en merk dat ik steeds vaker naar linux toe ga, (volgens mij is 60/70 procent van alle lief modjes op dit moment bezig met linux)
Ff een andere reactie uit dezelfde draad: deze.
[...]
Wat doen we daarmee? Opzich is hij een beetje inzichtvol maar om MS nou met drugdealers te vergelijken?
ik laat hem op 0 staan zoals hij nu staat. meer vind ik het absoluut niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij steekt je mening anders ook niet onder stoelen of banken. Een mooie sig voor jou zou zijn: "Wie aan Microsoft komt, komt aan mij!"
Misschien had je nog niet in de gaten dat er heeeeel wat vaker richting Microsoft wordt getrollt door met name meneer Zemanova en consorten dan dat er naar Linux wordt getrollt. Nu probeert meneer Zemanova zelfs langs deze weg het trollen naar microsoft te legaliseren, hij wil zelfs dat mensen die een MS-troll zeer terecht een troll meegeven hun moderatierechten kwijtraken..........ergens doet mij dit denken aan praktijken die in totalitaire communistische landen gangbaar zijn. En op het moment dat je daar dan wat van zegt ben je bij voorbaat meteen de pro-MS-crimineel. Wat gaat het er hier af en toe voorspelbaar aan toe zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het ging mij slechts hierom:
Voorkeur van de topicstarter is meteen duidelijk.
Als iemand een uitgesproken mening heeft is hij kennelijk voor jou meteen aan het trollen. Ik wijs je er alleen even op dat je dat zelf ook hebt. Voor het overige vind ik het prima dat er binnen de Molice een diversiteit aan meningen is. Allemaal pro- of allemaal anti-microsoft zou beslist niet goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dus, wel als iemand er duimendik bovenop legt dat alles wat maar een beetje met besturingssysteem X of met bedrijf Y te maken heeft, inclusief de gebruikers ervan zegt te haten, en de kreet MS-lemmings gaat erg die kant op, lemmings waren die denkbeeldige diertjes die zich massaal in de afgrond storten, en je kan mij niet wijs maken dat dit niet in het hersenpannetje van meneer Zemanova heeft rondgespoeld voordat hij zijn "aansprekende" topictitel formuleerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 16:10:
Klopt, maar dat doet niets af aan de inhoud van deze topicstartpost. Ik vind het prettig om mezelf gewoon duidelijk te maken. Dat ik MS-fans niet kan begrijpen omdat ik zelf liever niets te maken wil hebben met een politiek onjuist handelend bedrijf en zij dat wel doen, doet daar niets aan af.
Nee dus, wel als iemand er duimendik bovenop legt dat alles wat maar een beetje met besturingssysteem X of met bedrijf Y te maken heeft, inclusief de gebruikers ervan zegt te haten, en de kreet MS-lemmings gaat erg die kant op, lemmings waren die denkbeeldige diertjes die zich massaal in de afgrond storten, en je kan mij niet wijs maken dat dit niet in het hersenpannetje van meneer Zemanova heeft rondgespoeld voordat hij zijn "aansprekende" topictitel formuleerde.
De topictitel was zorgvuldig gekozen. Overigens wordt ik zelf linux-yehova genoemd en weet-ik-veel-wat-nog-meer waar ik voor uitgescholden ben.

Deze verwoording van mij is een reactie. Ik wordt niet in waarde gelaten, dan laat ik liever ook niet veel heel van mensen die geen respect hebben voor personen die niet met de massa meegaan of er gewoon tegenin gaan.

En met de M$-lemming doel ik op misschien 5 a 10 personen op heel tweakers.net.
Of jij daar bij hoort weet ik niet. Robin iig wel (zie andere topic), Movemore, Otis wel, wildhagen, wouter tinus, etc.. zijn voorbeeld kandidaten :) Zij die zich aangesproken voelen horen erbij, zij die objectief modden horen er niet bij.

Het gaat erom dat er objectief gemod moet worden. Sommigen personen willen en/of kunnen dat niet omwille van hun microsoft-is-pappa geloof oid. Die personen duid ik aan met "MS-lemmings". /me vindt dat toch een leuke definitie. en het is weer iets anders dan MS-brainwashed-dweep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 20:13:
[...]

Klopt, maar dat doet niets af aan de inhoud van deze topicstartpost. Ik vind het prettig om mezelf gewoon duidelijk te maken. Dat ik MS-fans niet kan begrijpen omdat ik zelf liever niets te maken wil hebben met een politiek onjuist handelend bedrijf en zij dat wel doen, doet daar niets aan af.
wie zegt dat ik microsoft fan ben, erger nog, ik ben anti microsoft en anti intel aangezien deze de palladium chip willen invoeren, een compleet andere onderwerp dat neemt niet weg dat ik niet de moeite neem om tijdens deze discussies gewoon de moeite neem om microsoft bij het beesie te noemen, ik noem jouw toch ook bijvoorbeeld niet 'Zevrouwnova" om maar een willekeurige voorbeeld te geven?
De topictitel was zorgvuldig gekozen. Overigens wordt ik zelf linux-yehova genoemd en weet-ik-veel-wat-nog-meer waar ik voor uitgescholden ben.
ik, en anderen hebben jouw persoonlijk geen benamingen gegeven.
Deze verwoording van mij is een reactie. Ik wordt niet in waarde gelaten, dan laat ik liever ook niet veel heel van mensen die geen respect hebben voor personen die niet met de massa meegaan of er gewoon tegenin gaan.

Of jij daar bij hoort weet ik niet. Robin iig wel (zie andere topic), Movemore, Otis wel, wildhagen, wouter tinus, etc.. zijn voorbeeld kandidaten :) Zij die zich aangesproken voelen horen erbij, zij die objectief modden horen er niet bij.

Het gaat erom dat er objectief gemod moet worden. Sommigen personen willen en/of kunnen dat niet omwille van hun microsoft-is-pappa geloof oid. Die personen duid ik aan met "MS-lemmings". * Teckna vindt dat toch een leuke definitie. en het is weer iets anders dan MS-brainwashed-dweep
dus iedereen die geen linux draaid, of wel gewoon het beestje een trol blijft toedelen is gelijk gebrainwashed door microsoft? M$ is gewoon een rasechte troll en kan naar mijn mening gewoon een troll blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

voor de liefhebbers, Hier staat nog een poster in die thread die 'M$' gebruikt.
persoonlijk zie ik wel een 1-waarde in die post, maar geen toegevoegde, en in dit geval is het juist die compleet overbodige verkeerd gespelde naam die er een negatief tintje aan geeft, heb daarom een 0:gemodereerd gegeven.

Over de topic-titel, ik zie er de humor wel van in, Lemmingen (wat volgens mij het meervoud van Lemming is) zijn dieren die juist een sterk groepsgedrag vertonen; een volgzaamheid binnen de groep.
Voor windows-gebruikers die dit doen uit 'gewoonte' of 'gewenning' en onderwijl kankeren op bluescreens en virussen, maar geen aktie ondernemen, lijkt me de vergelijkingen best passend.
Echter niet als vergelijking van het gedrag van mensen in TMF, ik geloof dat er tot nu toe altijd een open discussie is geweest en ook serieus met kritiek is omgegaan. Ook waar mensen een andere mening hebben, andere standpunten of een andere kijk(hoek) is er ruimte om aan te geven wat de redenen voor een persoonlijke keus in moderatie zijn en ook een zkere mogelijkheid elkaars keuze te bekritiseren (zolang men ruimte laat vor het recht dat eenieder heeft op een eigen mening)

Het moderatiesysteem bestaat uit de optelsom van de meningen van alle moderatoren

dat * RM-rf hiermee directe kritiek op bevooroordeeldheid van LM's impliceert is volgens mij zijn recht (op GoT wordt niet op -1:flamebait gemodereerd) en in zekere zin is dat ook de schuld van het feit dat de LM als tijdelijke oplossing geen controle-functie heeft of verantwoording voor als LM uitgevoerde moderaties (dus multiple).
Maar in dit geval is het zeer twijfelachtig of dat een LM-daad was, enkel nadat deze thread is gestart zijn er veel flamebaits gegeven op de tweede reactie, ik kan me eerder voorstellen dat de aggressieve discussietoon daar oorzaak van is geweest, oorspronkelijk was er slechts een -1:flamebait op gegeven (en ik vind dat men best daarvoor gewaarschuwd dient te zijn, de discussie hier mag geen negatieve invloed op de moderatie van de post hebben, in de zin dat niet op inhoud van de posting zelf geoordeeld wordt, maar op basis van de toon in deze discussie)

als laatste, Voor de liefhebbers, er is een leuke kinderfilm: 'De kleine IJsbeer', gebaseerd op het boek van Hans De Beer;
Hierin komen vier Lemmingen voor, die leiden aan chronische depressiviteit; eentje van hen heeft daarbij ook een flink virus onder zn leden, te zien aan zijn eeuwige rode neus en gehoest.
Uiteindelijk worden deze enkel opgevrolijkt door Caruso, De Zingende Pinguin;
om de analogie met Linux vs Windows te vergroten, Caruso zingt het lied: 'Wackel mit dein Flügel und Flieg' (Fladder met je vleugels en vlieg) de mensen die de oeroude mop kennen, waarin OS-en vergeleken worden met Luchtvaartmaatschappijen, snappen de grap.
Hier een e-card van de film en eentje van de 4 Lemmingen

Misschien is het raadzaam om de Belangrijke Strijd der OS-en ook eens wat lichthartiger te zien, en niet zichzelf zo in te graven in loopgraaf-stellingen waarin eenieder ingedeeld wordt in één hokje, voor of tegen.
Ik denk dat de meeste mensen op TMF gericht zijn op juiste en eerlijke beoordelingen en zich ook zeker laten beinvloeden door een open discusie erover, maar vooraf vooringenomenheid impliceren is voor eenieder een belediging

[ Voor 7% gewijzigd door RM-rf op 14-12-2002 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op 14 December 2002 @ 22:21:
Ik denk dat de meeste mensen op TMF gericht zijn op juiste en eerlijke beoordelingen en zich ook zeker laten beinvloeden door een open discusie erover, maar vooraf vooringenomenheid impliceren is voor eenieder een belediging
Daar is TMF voor bedoeld, louter de objectieve vaststelling of een moderatie correct is.

De aanname of MS of M$ een troll is zou hier onafhankelijk moeten gebeuren, onafhankelijk van het bestaan van Linsuks of Microschoft (of moet hier Linux en Microsoft staan :P). Het gaat om de inhoud, ongeacht de vorm. Heeft de topicstarter een fundamenteel punt dan heeft íe gelijk, of zijn openingspost een troll is of niet.

/me gaat zijn Linuxbakje maar eens aanzetten.
/me gaat maar weer IE6.1 surfen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Mikado gaat zijn Linuxbakje maar eens aanzetten.
* Mikado gaat maar weer IE6.1 surfen
Lukt nooit op dat linux-bakje :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 23:11:
[...]

Lukt nooit op dat linux-bakje :X :X :X
:X praat geen poep. Dat kan wel en wel op meerdere manieren ook (UNIX bin emuleren met kernel patch, Ramen bin emuleren met bijv. WINE. Compleet Ramen emuleren met bijv. VMware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 20:13:

Het gaat erom dat er objectief gemod moet worden. Sommigen personen willen en/of kunnen dat niet omwille van hun microsoft-is-pappa geloof oid. Die personen duid ik aan met "MS-lemmings". * Wouter Tinus vindt dat toch een leuke definitie. en het is weer iets anders dan MS-brainwashed-dweep

Jij hebt het ook maar zwaar zeg, een plaat voor je kop EN paranoïde.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Laatst online: 04-07 23:57
Wouter Tinus schreef op 15 December 2002 @ 10:12:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]

Jij hebt het ook maar zwaar zeg, een plaat voor je kop EN paranoïde.
Misschien dattie moet solliciteren voor T.net nieuwsposter?
Hedskes en hij zouden een prachtig team vormen

Oh mijne Gates die in Redmond zijt,
Geef ons heden ons dagelijkse BSOD.
Leid ons niet tot de Torvalds,
En verlos ons van de flipzen, amen.

Sorry, ben met het verkeerde been uit bed gestapt
Torvalds roels

[ Voor 17% gewijzigd door Netman768 op 15-12-2002 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
RM-rf schreef op 14 december 2002 @ 14:00:
Frontpage is juist wél door MS zelf ontwikkeld en volgens mij gebaseerd op de explorer-engine (en reden voor de uistekende ondersteuning voor Dynamische HTML sinds msie4)
Nee, frontpage is niet door MS ontwikkeld, althans niet de 1e paar versies. De frontpage server extensies verraden nog de initialen van de oorspronkelijke maker: 'vti', oftewel Vermeer Technology Inc. (je weet wel, die personen die dat geweldige 'netscapeengineersareweenies' (maar dan reversed) als password hadden opgenomen in v1.0 van frontpage server extensions)
msie was natuurlijk wel oorspronkelijk extern ontwikkeld, en door MS met een heel onprettige deal zichzelf toegeigend (de developper werd een gedeelte van de 'opbrengsten' toegezegd, niet wetende dat MS het programma gratis zou gaan verspreiden)
MSIE is gebaseerd op Mosaic, oorspronkelijk geschreven door Marc Andreessen. Ironisch genoeg is Andreessen snel vertrokken bij NCSA en heeft toen netscape opgericht, dat een concurrerende browser maakte, maar wat later de nek omgedraaid is door een nazaat van zn oorspronkelijke geestenkind mosaic: Internet Explorer.
Ook de standaard office-interface vat ik wel als microsoft-eigen, alhoewel office wel s overgenomen evenals Word is juist de ontwikkeling van een consequente, eenduidige (en op null-brains getargette) interface volgens mij wel een prima verdienste van MS.
Welke interface doel je op? Office heeft in elke release een nieuwe interface :)
In dat geval is de tweede reactie en nogal negatieve stelling die met onjuiste argumenten wordt ondersteund, dat zou wel degelijk in aanmerking voor een -1: troll komen (al is het taalgebruik, op de '$' na niet negatief, ik zou hem waarschnl. het liefste op 0:overbodig zien)
Iedere posting met '$' ipv 'S' is imho trollerig. Net zoals het iewat denigrerende 'lemmings' in de topictitel, wat mij deed besluiten eens te reageren. Echter niet op de topicstarter, die mij iewat bevooroordeeld overkomt, kennelijk is er geen ruimte voor heterogene netwerken in zijn ogen, iets waar menig multinational naar tevredenheid mee werkt.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
RM-rf schreef op 14 december 2002 @ 15:30:
In dit geval heb ik wel een troll overwogen door de incorrecte beschuldiging dat MS frontpage niet zelf ontwikkeld zou hebben en daardoor de niet onderbouwde beschuldiging dat MS allemaal programma's overneemt om ze concurrentie uit de weg te ruimen.
Daarin zat je dus mis, maar het is je vergeven :P. Ik ben het wel met je eens dat men niet zo moet zeuren omtrent overnames van andere bedrijven. Ik heb toch niet echt negatieve geluiden gehoord bij de overname van Rational door IBM, en ik vermoed omdat MS nu een probleem erbij heeft. In zo'n soort sfeer is het moeilijk objectief te discussieren over op zich belangrijke onderwerpen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
polaris schreef op 14 December 2002 @ 17:10:
En ik heb de tweede reactie een +1 gegeven. Wat daar staat is maar al te waar, al had het netter gezegd kunnen worden. Dan was hij +2 waard geweest.
Je formuleert het volgens mij wat te hard. Volgens jou is wat er staat maar al te waar. Eens kijken. Onderstaand zijn quotes uit het bericht. Ik heb erbij gezet hoe ik denk hoe het zit.
Producten verbeteren??? Het spijt mij zeer, maar M$ koopt heel veel producten en bedrijven op omdat de eigenschappen van dat product of bedrijf een bedrijging vormen voor Microsofts eigen producten...
Ongetwijfeld zal MS bedrijven opkopen en die een stille dood laten sterven. Dit is 'business as usual' overigens: iedere multinational of groot bedrijf met geld zal het niet nalaten concurrenten op te kopen om ze zo de nek om te draaien en on-the-fly nog wat know-how en klanten uit die concurrent te persen. Het 'heel veel producten en bedrijven' suggereert dat dit om vele bedrijven en producten gaat. Dit is niet zo. Microsoft koopt een aantal bedrijven per jaar en verreweg de meerderheid is ter aanvulling van de eigen portfolio. Ook logisch: overnemen kost ook geld plus concurrenten opkopen en laten ploffen is geen gemakkelijke opgaaf: wanneer je moedwillig de stekker eruit trekt heb je de rechtelijke macht op de stoep wegens mismanagement.

Volgens mij is het dus een zeer overdreven uitspraak van iemand die maar wat wil roepen. Ok de volgende.
...Wat ze vervolgens vaak doen is het product ofwel gewoon in de ijskast smijten en er niet meer aan terugdenken, of na kleine aanpassingen zodat het opeens een microsoft product lijkt invoegen bij 1 van hun eigen producten...
Ik moest toch wel hard lachen om deze uitspraak. De poster van deze tekst is er kennelijk net van doordrongen van het feit hoe het gaat in de grote mensenwereld. :D Een producent van producten (meervoud) wil een goed sluitende producten-portfolio zodat hij ervoor kan zorgen dat een klant van hem die een of twee van zijn producten afneemt niet voor de rest naar de concurrent gaat die wellicht wel een sluitend productenportfolio heeft. Microsoft en andere producenten van een breed scala aan producten moeten dus ervoor zorgen dat er geen gaten vallen in hun portfolio. Dit kunnen ze doen door zelf met al die producten op de proppen te komen, ze kunnen ook een bedrijf opkopen dat al zo'n product maakt. Het is maar net wat goedkoper is: soms is zelfbouwen een betere optie, soms is opkopen een betere optie. Dit wordt door alle grote bedrijven met een groot productenportfolio gedaan. Verder gaat de poster aan het probleem voorbij dat het opkopen van een bedrijf slechts een kleine stap is, maar het integreren van dat bedrijf in de grote organisatie plus het integreren van het product in de productenportfolio vele malen grotere stappen zijn. Soms lukt het nooit een bedrijf te integreren of een product te integreren en wordt besloten alsnog het product te bouwen in-house. Dat is bijvoorbeeld gebeurd met SQLServer dat samen met Sybase is ontworpen (v1.0, 6.0) waarna Microsoft versie 6.5 al deels zelf gebouwd heeft en met v7.0 een complete rewrite presenteerde. Sybase is technologisch gezien achtergebleven bij deze rewrites en heeft een andere koers gevaren. Het kan verkeren.

We gaan verder:
...In de meeste gevallen wordt er echter echt niet meer doorontwikkeld aan het programma om het echt beter te maken...Als je een voorbeeld wilt hebben moet je maar eens naar Frontpage kijken, dat ziet er nu al jaren practisch hetzelfde uit, en is echt geen eigen product van orgine..
Dit is regelrechte onzin. "In de meeste gevallen" suggereert net als de 1e opmerking van deze poster, dat Microsoft veel geld weggooid aan onnodige zaken, terwijl dit niet zo is. Als je dit beweert zul je toch met bewijzen moeten komen, en die vind ik niet echt terug, logisch, want ze zijn er nauwelijks. Tuurlijk zijn er producten opgekocht die niet slaagden en af zijn gevoerd. Maar dan klopt "In de meeste gevallen" echter niet. Hij noemt het frontpagevoorbeeld. Dit is in versie 1.x opgekocht van vermeer technologies, inc. We zitten nu in versie XP van frontpage en als je de HTML engine bekijkt die er nu inzit en je vergelijkt die met de versie die opgekocht is van VTI dan is dat dag en nacht verschil. Nu produceert Frontpage nl. wel degelijk schone HTML, dat was in het verleden wel anders. Ook zijn de frontpage extensies verbeterd, maar dat had beter gekund. Echter het is geen voorbeeld dat de bewering staaft en al helemaal niet het "In de meeste gevallen".

Jouw "maar al te waar" is dus in mijn ogen sterk overdreven, en dan druk ik mij nog zacht uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
(En hierna hou ik op deze thread te bevuilen ;))
Of jij daar bij hoort weet ik niet. Robin iig wel (zie andere topic), Movemore, Otis wel, wildhagen, wouter tinus, etc.. zijn voorbeeld kandidaten Zij die zich aangesproken voelen horen erbij, zij die objectief modden horen er niet bij.
Ik ken movemore toevallig en ik kan je verzekeren, iemand die bij de grootste bank van europa een van de top-engineers is voor hun 8000+ windows2000 servers, weet erg veel van zn vak af en hij doet dat echt niet met een pistool tegen zijn hoofd, hij weet echt wel waar hij mee bezig is. Hem afdoen als een lemming vind ik niet gepast. Ik ken je verder niet, maar een zekere volwassenheid naar top-specialisten die hun vak verstaan toe lijkt me toch wel zeer op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:07

botoo

💀 too old to die young

EfBe schreef op 15 december 2002 @ 12:43:
Niet doen, je levert een welkome bijdrage en een frisse kijk op de steeds weer terugkerende discussie.
:Y)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RM-rf schreef op 14 december 2002 @ 22:21:
Voor de liefhebbers, er is een leuke kinderfilm: 'De kleine IJsbeer', gebaseerd op het boek van Hans De Beer;
Hierin komen vier Lemmingen voor, die leiden aan chronische depressiviteit; eentje van hen heeft daarbij ook een flink virus onder zn leden, te zien aan zijn eeuwige rode neus en gehoest.
Uiteindelijk worden deze enkel opgevrolijkt door Caruso, De Zingende Pinguin;
om de analogie met Linux vs Windows te vergroten, Caruso zingt het lied: 'Wackel mit dein Flügel und Flieg' (Fladder met je vleugels en vlieg) de mensen die de oeroude mop kennen, waarin OS-en vergeleken worden met Luchtvaartmaatschappijen, snappen de grap.
Hier een e-card van de film en eentje van de 4 Lemmingen
:D LOL, ziet /me het nu goed?... Een penguin die drie lemmings de afgrond in leidt?
Misschien is het raadzaam om de Belangrijke Strijd der OS-en ook eens wat lichthartiger te zien, en niet zichzelf zo in te graven in loopgraaf-stellingen waarin eenieder ingedeeld wordt in één hokje, voor of tegen.
Klopt als een bus. :)
de mensen die de oeroude mop kennen, waarin OS-en vergeleken worden met Luchtvaartmaatschappijen, snappen de grap
mmmm... Die staat geloof ik op NOS
Misc. jokes :-)/

Pfff.. gevonden. Het is dat ik wist dat het rond 911 gepost was....
EfBe schreef op 15 December 2002 @ 12:43:

[...]

Ik ken movemore toevallig en ik kan je verzekeren, iemand die bij de grootste bank van europa een van de top-engineers is voor hun 8000+ windows2000 servers, weet erg veel van zn vak af en hij doet dat echt niet met een pistool tegen zijn hoofd, hij weet echt wel waar hij mee bezig is. Hem afdoen als een lemming vind ik niet gepast. Ik ken je verder niet, maar een zekere volwassenheid naar top-specialisten die hun vak verstaan toe lijkt me toch wel zeer op zijn plaats.
Ach, dan is hij geen ms-lemming :) Geloof ik ook wel.

Ik ben helemaal niet iemand die iedereen zomaar in allerlei hokjes gooit. Ik constateer wel dat er verschillende moderator zijn die dat wel doen. Zo is een M$ poster blijkbaar meteen linuxfan, antims, en een troll.

Mijn statement is duidelijk. M$ schrijven maakt geen troll. Je moet _altijd_ naar de inhoud kijken. Als je dat niet kunt/wilt ben je in mijn optiek een MS-lemming of iets dergelijks en behoor je niet te modereren..
[edit... mmmm nu ga ik twee draadjes M$ een troll? een beetje door elkaar halen, maar ze lijken ook zo op elkaar inhoudelijk]

'Flipz'

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Ze lijken inderdaad inhoudelijk op elkaar ;)
Ik ben helemaal niet iemand die iedereen zomaar in allerlei hokjes gooit. Ik constateer wel dat er verschillende moderator zijn die dat wel doen. Zo is een M$ poster blijkbaar meteen linuxfan, antims, en een troll.
Het is niet zo dat iemand die zo af en toe eens een M$ post in een bepaald hokje geplaatst wordt. De kern van het verhaal is dat we het hier hebben over mensen die consequent de M$ gebruiken. Dat maakt het voor mij al een heel ander verhaal.

Als ik in het verleden al vaker iemand complete rants heb zien houden over M$/Linsux, en ik zie die persoon het een volgende keer weer doen, dan zullen veel mensen denk ik eerder geneigd zijn om bij een volgende post van die persoon iets te denken als "daar hebben we ......... ook weer".

Ik realiseer me dat dat onder het 'op naam modden' valt en persoonlijk probeer ik daarom liever op een per-post-basis te modden, maar ik kan me goed voorstellen dat mensen op een gegeven moment moet/doof worden voor een continuee herhaling.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Pagina: 1