Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 23:01:
gastjes als Zemanova hebben gelukkig hier op het forum geen bevoegdheden, want binnen de kortst mogelijke keren zou het forum verzanden in ....
Lekkere figuren hangen hier rond.......
aad, hoewel ik voor een gedeelte het wel met je eens bent, moet ik je vragen toch
* RM-rf serieus te nemen, en niet 'onder de zoden te schuiven'.
Persoonlijk ben ik wel blij met het kleurrijke gezelschap op TMF, waar mensen elkaar treffen die in sommige gevallen liever enkel voor eigen parochie preken, hierin ligt voor mij veel waarde.
De vraag hoe te reageren op een posting met hierin 'M$' is wel degelijk discussie waard (alhoewel deze al vaker gevoerd is)
en juist het risico dat hier verschillende intepretaties spelen is een gegeven om serieus te beachten:
Op Tnet lopen mensen met verschillende meningen rond, alhoewel het moderatie-systeem pretendeert objectief te zijn, zijn moderatoren dat niet.
Het 'spel' tussen meningen en oordelen is juist onderwerp van discussie, iemand anders beschuldigen van bevooroordeeldheid is niet juist, waar dat impliceert datjezelf niet bevooroordeeld bent .
kort samengevat de bevindingen tot nu toe, 'M$' als spelling is zelf een troll; maar voor iedere moderator geld het hooguit als argument in de beoordeling om een posting een negatieve beoordeling te geven. Voor eenieder persoonlijk liggen die scheidingslijnen net wat anders.
Als er LM-force gebruikt wordt om stelselmatig dit soort postings werkelijk negatiever te laten scoren is dat afkeurenswaardig, maar momenteel (pre-PM) is er geen gereedschap hiertegen op te treden en is dat aan admins voorgelegd, ikzelf hecht daaraan weinig prioriteit (zeker zolang 'misbruik' van LM-force zeker niet aangegeven is, of vermoed).
Afpakken van mod-rechten is een straf die weinig toegepast wordt en zeker in dit geval me niet toegepast hoeft te worden.
Waar dit gebeurt dient dit behandeld te worden door de MetaModBot (een ondergewaardeerde vriend van de moddereters).
Mogelijk een toekomstgerichtte vraag is hoe in postPM dagen dit te behandelen?
is het een PM toegestaan een reactie vast te zetten of te editten in geval van een 'M$'?
iets waar ik serieus over na zou willen denken, het regelmatig voorkomen van 'M$' op Tnet vind ik negatief en lijkt een bevooroordeeldheid aan te geven, geeft zeker geen objectievieteits-idee, ertegen optreden lijkt me wenselijk, maar waar liggen de grenzen
[
Voor 6% gewijzigd door
RM-rf op 17-12-2002 01:31
]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen