Sudden reboots?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Hallo allemaal!,

sinds een paar weekjes heb ik een probleem.
Als ik op internet zit (kep nog een 56k6 lijn |:( ) dan start mijn pc soms helemaal opnieuw op! Zonder dat ik iets doe en zonder een waarschuwing te geven, ik heb alleen Winamp aan en als ik die uit doe, heb ik geen probleem. Ook heb ik het probleem dat (weer alleen op internet) mijn shift-toets de hele tijd 'ingedrukt' is, terwijl dat natuurlijk niet zo is. Als ik de shifttoets weer indruk, kan ik wel weer kleine letters typen maar als ik 1 druk, dan krijg ik ! etc etc.
Als ik een paar miljoen keer op shift druk (of na een poosje nog niet uitgetest) dan doet hij weer normaal. Ook gaan m'n 3 lampjes (Num, Caps en Scroll Lock) 1 seconde branden als dat gebeurt en dan gaan ze alledrie uit.. HOE KAN DIT?
Ik heb deze post bij Software en Hardware gepost, omdat ik niet weet waar het probleem zit.

Alvast bedankt, pEeDy

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
wat voor OS draai je en wat voor systeem heb je dan kunnen we wat?

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Is je kast geaard? Kan zijn dat over de telefoonlijn wat spanninkjes komen die je computer niet helemaal aankan.

Edit: Welkom op GoT!!!

Is het een virus? BackOrrifice o.i.d?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 18:30 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
pEeDy16 schreef op 13 December 2002 @ 18:24:
Ik heb deze post bij Software en Hardware gepost, omdat ik niet weet waar het probleem zit.
Dat moet je niet doen, post het gewoon in OH als je niet weet waar de oorzaak ligt, mocht blijken dat het toch een software probleem is, verplaatst een modje hem wel weer. Dit is nu een dubbelpost.

Zorg ook dat je een wat vollediger vraag geeft, zeg bijvoorbeeld welk OS je hebt.

Verder hoef je geen groeten te doen, dat kan je in je sig doen.

Nog ff een linkje waar je het ff na kan lezen: http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Veel suc6 nog met je probleem verder.

edit: ff ontopic gedeelte vergeten :X
Virusscanner en ad-aware gedraait?

[ Voor 13% gewijzigd door sdomburg op 13-12-2002 18:33 ]

• Peedy
Neej het is geen BackOrifice ofzo want ik heb m'n OS (WINDOWS 98!! :D ) al een keer opnieuw geinstalled. Ik krijg nu tegenwoordig ook een melding (in fullscreen MSDOS) dat ie niets naar de AUX kan sturen en dan kan ik Negeren, Mislukt of Abort kiezen maar geen van drieen doet het.... Ik dacht zelf dat m'n modem misschien te veel stroom van m'n mobo vraagt en dat m'n geluidskaart daarom niet goed functioneert maar dat is vast een dom newbie-idee :D

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

pEeDy16 schreef op 15 December 2002 @ 11:50:
Neej het is geen BackOrifice ofzo want ik heb m'n OS (WINDOWS 98!! :D ) al een keer opnieuw geinstalled. Ik krijg nu tegenwoordig ook een melding (in fullscreen MSDOS) dat ie niets naar de AUX kan sturen en dan kan ik Negeren, Mislukt of Abort kiezen maar geen van drieen doet het.... Ik dacht zelf dat m'n modem misschien te veel stroom van m'n mobo vraagt en dat m'n geluidskaart daarom niet goed functioneert maar dat is vast een dom newbie-idee :D
Nope, je hebt geen dom newbie idee hoe krachtig is je voeding? probeer eens een sterkere voeding

[ Voor 3% gewijzigd door Illegal_Alien op 15-12-2002 11:55 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
geheugen testen is ook wel goede zet. Dat zou je probleem met je toetsen enzo niet wegnemen, maar dan kun je dat in ieder geval uitsluiten. Virus denk ik niet.

Verder voeding en aarding inderdaad checken.

Geheugen test proggie is via zoeken wel makkelijk te vinden.

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-07 19:33
Waar dan ? Als je bij de SEARCH "geheugen" intoets dan krijg je niets terug.

Iemand anders nog een idee?

Ach ja..........

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Kres schreef op 15 December 2002 @ 12:56:
Waar dan ? Als je bij de SEARCH "geheugen" intoets dan krijg je niets terug.
Hoe kan ik het geheugen op fouten testen?
Verder zou je de Omega-search kunnen gebruiken in plaats van de normale search, werkt een stuk beter :).

• Peedy
Voeding is 550 watt. lijkt me genoeg :D
M'n pc is geaard ja dus daar kan het niet aan liggen lijkt me
Ik ga nu gewoon over op WinXP (een stap die ik al een poos eerder had moeten zetten) en nu hopen dat ie het daar goed doet...

offtopic:
In WinXp heb ik steeds gefuck met m'n modem (Motorola SM56 PCI Speakerphone) .. maar ik heb nu de oplossing.., dus degene die er nog steeds probs mee heeft..mail maar ff dan

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 13:33
Wat is de oplossing dan? Ben heel benieuwd

• Peedy
Drivers voor dat modem van Win2000 downloaden...werkt echter alleen met de ongeupdate (dies niet geupdate ;) ) WinXP...
Links naar lijst met drivers voor alle O/S:
http://www.modem-drivers.com/companies/694.htm
Username; driver
Password; all ;)

offtopic:
hoe doe je die link? zo werkt het dus niet -> sorry, newbie :)

[ Voor 18% gewijzigd door Peedy op 17-12-2002 13:35 . Reden: link?? ]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

pEeDy16 schreef op 15 december 2002 @ 20:45:
offtopic:
hoe doe je die link? zo werkt het dus niet -> sorry, newbie :)
Je kunt gewoon de link posten, dan wordt hij automatisch als link weergegeven, maar je kunt ook de [url]url-van-de-site[/url]-tags gebruiken. Zie ook de algemene FAQ hierover :).
Pagina: 1