Pinnacle DC10+ XP interferentie?

Pagina: 1
Acties:

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
Dag!

Wij hebben hier een gloed nieuw systeem met een fraaie Pinnacle DC10+ kaart erin. Alles werkt prima, maar er is een klein probleem, wat de fun eigenlijk met hoog rendament verpest. Het komt erop neer dat er een soort interferentielijnen in mijn capturescherm zit, dit neemt ie dus ook op. Omdat 'n plaatje meer zegt dan 1000 woorden:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~daanvanes/plaatje.JPG

Kent iemand dit probleem? Het treedt op met de volgende hardware configuratie:

Asus p4b533 moederbord
p4 2566 mhz processor
1024 mb ddr geheugen
ati videokaart (radeon 9000 pro)
sony / canon (beide geprobeerd) videocamera met de standaard video uit (pal)
Pinnacle DC10+ (de kaart is in orde, want daar heb ik 'r ook al 2 van geprobeerd)
studio 8.1 software, en als OS Windows XP.

Alvast bedankt!

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Wat mij in iedergeval niet logisch lijkt is dat het probleem ligt bij XP, fine tunen met je studio software zou misschien helpen. Laten we ff een ding duidelijk stellen: je hebt het dus bij alle inputapparaten?

• Zeepoog
Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 17:24:
Wat mij in iedergeval niet logisch lijkt is dat het probleem ligt bij XP, fine tunen met je studio software zou misschien helpen. Laten we ff een ding duidelijk stellen: je hebt het dus bij alle inputapparaten?
Ik heb dus die canon camera en die sony camera geprobeerd. Allebei werken ze niet, thans, niet beter als het plaatje. Met de instellingen heb ik eigenlijk alles wel geprobeerd.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Je zou bijna denken dat het een aardbrom is.... jaja dat kan ook in video :P

Check eens of je pc geaard is en zo ja als je de diversen apparaten aansluit zijn die dan ook verbonden met het lichtnet ?

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Zeepoog
in principe zitten de camera's aan het lichtnet als de accu erin zit, maar de stekker is natuurlijk niet geäard.. Het maakt ook helaas geen verschil of ie wel of niet aan de accu zit. De computer zelf is wel geaard. Kan het iets intern met de computer te maken hebben? qua aarding?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:56
Kan ook zijn dat je pc geaard is, op je versterker staat aangesloten, deze weer op je videorecorder of tv en deze dus op de antenne. Heb je ook een aardlus, althans, ik wel (en da's behoorlijk vervelend :( )

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Zeepoog
Er zit verder geen apparatuur aangesloten, en ik ken het probleem met atenne's overigens ook... Maar dat is het niet, kan ik met zekerheid zeggen. :)

• Zeepoog
*kick*

Verwijderd

Het komt erop neer dat er een soort interferentielijnen in mijn capturescherm zit, dit neemt ie dus ook op.
Bedoel je dat deze lijnen zichbaar zijn in het capturescherm van studio ? Ik werk zelf met studio 7 en de beelden die het capturescherm laten zien zijn niet representatief voor het uiteindelijke reslutaat. Moet wel zeggen dat het beeld wat je laat zien vrij slecht is in vergelijking hoe ik het in het capturescherm zie. Hoe is het beeld als je codeert in bijvoorbeeld een avi file en deze afspeeld.

Daarnaast 'een' sony of 'een' canon camera zegt niet zo veel. Wat voor camera's zijn het precies ? Beide camera's hebben een standaart video-uit, bedoel je een analoge of een digitale 'standaart' video-uit ?

Ook belangrijk om te weten: hoe capture je de beelden. Welke instellingen gebruikje (camera en studio 8.1) ?

• Zeepoog
Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 07:51:
[...]

Bedoel je dat deze lijnen zichbaar zijn in het capturescherm van studio ? Ik werk zelf met studio 7 en de beelden die het capturescherm laten zien zijn niet representatief voor het uiteindelijke reslutaat. Moet wel zeggen dat het beeld wat je laat zien vrij slecht is in vergelijking hoe ik het in het capturescherm zie. Hoe is het beeld als je codeert in bijvoorbeeld een avi file en deze afspeeld.
Ik heb opgenomen, en de interferentie is in het avi filmpje net zo zichtbaar helaas....
[...]
Daarnaast 'een' sony of 'een' canon camera zegt niet zo veel. Wat voor camera's zijn het precies ? Beide camera's hebben een standaart video-uit, bedoel je een analoge of een digitale 'standaart' video-uit ?
De sony camera is een CCD-TRV69E pal. Het typenummer van de Canon weet ik eigenlijk niet meer. Van uitgangen heb ik niet zovel verstand maar je hebt denk ik op elke camera 3 tulpuitgangetjes, een voor audio links, een voor audio rechts, en een voor videosignaal (geel), en die gebruik ik. Die is toch digitaal en vrij standaard? :)
[...]
Ook belangrijk om te weten: hoe capture je de beelden. Welke instellingen gebruikje (camera en studio 8.1) ?
Eigenlijk heb ik elke mogelijke instelling (in de software) wel gehad, maar de interferentie blijft. Op zich is de camera niet van mij, maar als hier de fout in zou kunnen zitten, qua instellingen, waar zou ik dan aan moeten denken?

Verwijderd

Tsja, ik heb dat soms als er een electriciteitssnoertje tegen de videokabel aankomt (dus de kabel tussen videobron en DC10+) of als het bronsignaal zelf slecht is. Ik zou eens een andere bron erop aansluiten (VCR bijvoorbeeld) en/of een ander snoertje proberen...

Ik kan me niet voorstellen dat dit aan de DC10+ of aan de software ligt, eerlijk gezegd.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Het lijkt er op dat je snoertje brak is, of dat de aarding ergens niet klopt. Ik heb het zelfde probleem gehad met de TV out in mijn geval, eigenlijk heb ik het probleem nog steeds.

Als ik de antennekabel van de TV eruit haal, doet mijn TV out beeld het niet goed meer. Sterperig, donker, .....

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

De sony camera is een CCD-TRV69E pal......Die is toch digitaal en vrij standaard?
Naar mijn weten is deze sony camera analoog, niet digitaal. Je verbinding is dus ook analoog. Bij capturing wordt het beeld door je Pinnacle kaart omgezet naar digitaal. Je geeft aan dat die kaart goed werkt en dat ziet er ook wel naar uit, je kan immers caputeren.
Op zich is de camera niet van mij, maar als hier de fout in zou kunnen zitten, qua instellingen, waar zou ik dan aan moeten denken?
Opzich is er weinig in te stellen op de camera omdat hij analoog is. Wat voor beeld krijg je met deze camera als je hem rechtstreeks op een TV aansluit. Als het beeld dan goed is betekend dat dat de camera het beeld goed uitzendt.

Probleem zit 'em denk ik in de verbinding van je camera naar je Pinnacle kaart. Veel mensen geven al de tip om eens naar je aarding te kijken. Kan ook zijn dat je verbindings kabel niet goed is. De lengte speelt van die kabel kan ook een rol spelen. Hoe langer de kabel, hoe meer 'ruis' op de lijn. Beste is dus om met een zo kort mogelijke kabel te werken (geldt trouwens voor bijna alle kabels). Misschien loont het de moeite om te inversteren in een wat betere kabel, niet een standaard kabeltje wat bijvoorbeeld door Pinnacle of Sony mee geleverd is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 09:15 ]

• Zeepoog
Bedankt altesaam voor de hulp... We hebben de oplossing van het probleem. Het was de videokaart. Er zat een condensator niet goed gesoldeerd, nadat we dit beter hebben gesoldeerd, is het probleem afgelopen.

Pagina: 1