Athlon overclock, klein vraagje

Pagina: 1
Acties:

• robo2040
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08-2020
Mensen, kep me echt rot gezocht, op athlon 800, abit, abit kt7 en nog wat.
In google en op dit forum.

Ik weet dat er ergens zo'n soort flash ding was waar je in vulde hoever je je athlon wilde overclocken en dan werd getekend welke verbindingen je moet cutten en maken.
Een soort guide dus.

Ik weet cker dat ie hier op het forum stond.
Weet iemand hiervan de link of de naam>?
Met alleen de naam kan ik hem al wel vinden.

Iig bedankt,
Robo

Verwijderd

http://www.ocinside.de/go...ta/socketa_resistors.html

Ik kan dus geen mp veranderen, heb ik deze link voor gekregen veel plezier ermee :)
(hier heb je ook het topic erbij, kan handig zijn)
Ge-unlockte Athlon 1,33, mbo ziet als gelockt?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:28
Je kunt je processor toch gewoon unlocken op die kt7, multiplieraanpassingen gaan dan via je bios.

• robo2040
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08-2020
http://www.ocinside.de/go...ta/socketa_resistors.html
dit is wat ik bedoelde, Tnx man, doe maar dicht dit topic

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Een topic hoeft niet dicht als je geholpen bent hoor. Zakt wel weg.

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als ik naar het overclocken van de Athlon XP ga, zie ik dat er 5 L1-bruggen zijn. Klopt dit? Dacht namelijk dat er overal 4 op zaten. En klopt het dus ook dat je, als je hem wil unlocken, dat je dan alle 5 de bruggen moet verbinden?

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Er staat Athlon 800, dus ik neem aan dat het over een slot A Athlon 800 gaat? Dan moet je een gedeelte van de plastic behuizing eraf halen (breken) en een 'Gold Finger Device' (GFD) gebruiken om de multiplier en Vcore te kunnen veranderen. Er zitten aan het pcb waar de Athlon op zit namelijk een aantal gouden contactjes ('vingers'), die dus hiervoor gebruikt kunnen worden.

Zoeken op make your own GFD levert het volgende op:

TweakHardware.com - Your Place For Tweaking Guides
Tom's Hardware Guide Processors: Make Your Own Athlon ...
PC Critix -- K7 Overclock Card

Deze link van thetechzone.com had ik ook nog, en op dezelfde site staat ook nog een duidelijke fotohandleiding van hoe je je Athlon zo veilig mogelijk openbreekt.

Edit:
dj_tsunami schreef op 13 December 2002 @ 17:05:
Als ik naar het overclocken van de Athlon XP ga, zie ik dat er 5 L1-bruggen zijn. Klopt dit? Dacht namelijk dat er overal 4 op zaten. En klopt het dus ook dat je, als je hem wil unlocken, dat je dan alle 5 de bruggen moet verbinden?
Dit klopt. Op een Athlon XP zitten gewoon 5 L1-bruggen. Kijk gewoon naar Tweakers.net - Nieuws - Athlon XP unlocking guide, en ook even naar mijn laatste posts in het topic L1 bruggen verbinden? op GoT. Dit is allemaal trouwens makkelijk te vinden, ook wat ik hier post over het overklokken van de Athlon 'Classic' (Slot A), dus jullie hebben mazzel dat het topic nog niet op slot is.

[ Voor 34% gewijzigd door Aham brahmasmi op 13-12-2002 17:34 ]

Pagina: 1