Toon posts:

L1 bruggen verbinden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu m'n FSB al op 149 staan, maar ik wil graag m'n MP ook wat hoger zetten, maar die is gelokt :(

Ik heb een XP 1800 palomino, daarbij zijn de L1 bruggen onderbroken dmv een lasercut. Ik heb in een review gelezen dat je die L1 bruggen weer kan verbinden met zilverlijm. Maar zou ik dit ook kunnen doen met kleine stripjes plak-koper?
Ik vond die plaatjes van die lijm er nogal angstaanjagend uitzien.
Daarom deze vraag. 8)

Verwijderd

Als het geleidt kan het ja. Maar ik weet niet wat dat "Plak koper" is..

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Kan denk ik wel ja :) maar als je vaste hand hebt is het unlocken met lijm en zilverlijm niet zoveel werk hoor :)

[ Voor 69% gewijzigd door supakeen op 02-12-2002 16:38 ]

Verwijderd

Waarom zo moeilijk, gebruik gewoon grafiet (potlood dus).

Verwijderd

Topicstarter
Grafiet heeft een te hoge weerstand
:*)

Verwijderd

kan ook met zilverlijm + koperdraaddelen, zie de search voor een topic door mij gestart: [rml][ OC] Unlocken XP met lijm+draaddelen[/rml]
Dat is volgens mij het minste werk om te doen... Je kunt ook nog solderen uiteraard... :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 14:32 . Reden: ff TID toegevoegd ;) ]

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Die zilverlijm is alleen niet te betalen... als je Bison Electro bedoelt tenminste. €17,95 voor 3 g. :r Daarom ben ik op zoek naar wat goedkopers, autoruitenreparatiesetje ofzo. Bij Conrad heb je een flesje geleidingszilver (Silberleitlack), ook 3 g, voor €5,69.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:13
Thermo man schreef op 02 december 2002 @ 16:47:
Die zilverlijm is alleen niet te betalen... als je Bison Electro bedoelt tenminste. €17,95 voor 3 g. :r Daarom ben ik op zoek naar wat goedkopers, autoruitenreparatiesetje ofzo. Bij Conrad heb je een flesje geleidingszilver (Silberleitlack), ook 3 g, voor €5,69.
Je moet zilverlijm hebben van de locale electroboer. Het koste mij iets van 5 euro of minder. Een klein flesje. Je kent die test-luchtjes toch wel? In zo'n buisje met een dopje. Zoeen heb ik er. Enne, solderen daar zou ik niet aan beginnen. Ik heb het geprobeerd met mijn palomino, en het ging niet werken. Ook zilver eroverheen; het ging niet werken. Je hebt echt een goede soldeerbout / station nodig wil je dat kunnen doen volgens mij.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Dat plak koper zag ik laatst een artikel over. Waar haal je dat soort dingen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 18:09 ]

Verwijderd

Potlood zal niet lukken want dat blijft niet zitten op dat plastic van de XP's
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 16:42:
Grafiet heeft een te hoge weerstand
:*)
Dit is dus niet waar.

Je moet gewoon de gaten vullen met koelpasta dat niet geleid en dan zilverlijm eroverheen doen.

Solderen zal ook niet lukken, de punten zijn gewoon te klein, en bij oude proc's zijn de punten wel groter maar van alu dus kan je ook niet solderen.

Kan je ook zo vinden door te zoeken.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 21:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 16:41:
Waarom zo moeilijk, gebruik gewoon grafiet (potlood dus).
Dat gaat toch niet als er een lasercut tussen zit...

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-02 04:13

aKra

Intentionally left blank.

Je moet hem schoonmaken met aceton heb ik ergens gelezen... ?

Intentionally left blank.

Verwijderd

aKra schreef op 03 December 2002 @ 09:21:
ja en dan :? dat is volgens mij alleen om te ontvetten.. dus voor een beter hechting tussen cpu en zilverlijm.

Verwijderd

aKra schreef op 03 december 2002 @ 09:21:
Waarom wil jij je core oplossen? 8)7 Aceton is nou niet echt handig om te gebruiken

• Aham brahmasmi
Aceton kun je gebruiken om de 'roet' uit de lasercuts te vegen. Als de lasercuts schoon zijn, zie je als het goed is dat er koper te zien is in de lasercuts. Daarom moet je er eoa isolerend goedje in gooien (vloeibare superlijm), en als dat hard is, met een mesje alles wegsteken wat uitsteekt. Als de lasercuts niet opgevuld zijn, schijn je kortsluiting te krijgen als je er zo zilverlijm op doet. Als je de lasercuts niet opgevuld hebt, en je unlock werkt toch, heb je waarschijnlijk gewoon geluk gehad, of heel weinig lijm gebruikt.

Dat spul bij de elektroboer heb ik ook gezien, pierre-oord ('t was idd €4,99). Dat spul in een flesje was helemaal geen lijm, maar juist een soort desoldeersspul (er zat zilver, hars en oplosmiddel in geloof ik). Niet geschikt om geleidende verbindingen mee te maken dus. Ik had eerst gevraagd waar het spul voor was, maar kreeg dus dit antwoord, en de meneer waar ik het aan vroeg kon alleen tin met een hoog zilvergehalte bedenken als alternatief. Solderen moet trouwens wel kunnen hoor... kijk maar eens naar deze review van Extremecooling.org.

Je moet dus geleidende zilverlak of -lijm hebben, anders gaat het idd niet werken. Solderen kan dus ook best, als je een soldeerbout met een fijne punt en een vermogen van minder dan 25 W hebt (geen brandstok dus maar een 'soldeernaald' of microsoldeerboutje voor SMD's enzo).

[ Voor 5% gewijzigd door Aham brahmasmi op 03-12-2002 13:18 ]

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06-2025

lange

Boom Boom?

Thermo man schreef op 02 December 2002 @ 16:47:
sorry dat ik het topic weer omhoog haal, maar ik ben dus al een paar dagen die hele site van conrad aan het doorspitten en ik kan die lak maar niet vinden.
heeft iemand een directe link?

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Probeer het eens bij een modelbouwzaak in de buurt. Daar heb ik een flesje silberleitlack van het merk Busch vandaan.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

lange schreef op 02 January 2003 @ 22:13:
[...]

sorry dat ik het topic weer omhoog haal, maar ik ben dus al een paar dagen die hele site van conrad aan het doorspitten en ik kan die lak maar niet vinden.
heeft iemand een directe link?
Even 2 kleine dingetjes over de site van Conrad:
1) Die site is zo onduidelijk dat je er niks kan vinden.
2) De links zijn zodanig opgebouwd dat die ook onbruikbaar zijn (sessienumer er in enzo, vreselijk onhandig)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

[sorryvoordeplugmodus]
Bij de oc-shop heb ik op de oc-dagen een setje gekocht.
[/sorryvoordeplugmodus]

Hier zit een soort lijm in om de cuts te dichten en een conductive grease, oftwel geleidende smeer met handleiding over hoe het moet.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

je hebt ook shit om de achterruitverwarming van een auto te repareren, dat zou toch ook moeten werken niet waar?

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 21:32:
Potlood zal niet lukken want dat blijft niet zitten op dat plastic van de XP's

[...]

Dit is dus niet waar.

Je moet gewoon de gaten vullen met koelpasta dat niet geleid en dan zilverlijm eroverheen doen.

Solderen zal ook niet lukken, de punten zijn gewoon te klein, en bij oude proc's zijn de punten wel groter maar van alu dus kan je ook niet solderen.

Kan je ook zo vinden door te zoeken.
De weerstand van grafiet is te hoog hoor. Was uit een test van tomshardware gebleken.

Samen staan we sterk!

• Fried
  • Laatst online: 18-02 14:14
heb nog wel een filmpje van hoe het moet..... :D :+
alleen geen plek om em op te zetten... (11mb)

• killer1979
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Nokiamethode is ook niet verkeerd, moet je maar eens seachen op www.born2oc.be, die methode heb ik ook toegepast en dat werkt prima!!!

System Specs

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

AtomicShockwave schreef op 03 January 2003 @ 14:16:
je hebt ook shit om de achterruitverwarming van een auto te repareren, dat zou toch ook moeten werken niet waar?
Ja, dat is die zilverlijm/verf :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Fried
  • Laatst online: 18-02 14:14
denk dat z'n vraag beantwoord is... aangezien hij niet meer reageerd :P

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09-2025
idd :) toch geef ik ook nog en tip:

voor je de zilverlak aanbrengt , vul die gaatjes gewoon met een wascokrijtje.. veel minder werk dan secondenlijm en het werkt perfect ( wel contacktpunten schoonmaken /ontvetten naderhand)

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 16:44:
kan ook met zilverlijm + koperdraaddelen, zie de search voor een topic door mij gestart. Dat is volgens mij het minste werk om te doen... Je kunt ook nog solderen uiteraard... :)
geef dan ff de link (staat als het goed is in je bookmarks ;))
[rml][ OC] Unlocken XP met lijm+draaddelen[/rml]
met een link naar:
http://www.ocinside.de/in.../socketa/xp_painting.html

Bij site toch nog iets. Als ik me L1 bruggen verbind op me XP1700+ Palomino zodat ik via me mobo me MP kan instellen, dan hoef ik die andere crap toch niet te veranderen (staat op die site van wel.)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Aham brahmasmi
Voor de mensen die de zilverlak op de Conrad site niet kunnen vinden: zoek op artikelnr. 530042-89. Linkje.

Solderen kan trouwens dus WEL. Die puntjes zijn dus niet te klein als je een dun stukje koperdraad gebruikt wat je eerst lichtelijk vertind hebt, en dan op de twee contactjes van een brug drukt en met de soldeerbout erop het draadje vastsoldeet. (Als je het zonder koperdraadje probeert lukt het waarschijnlijk niet omdat het te moeilijk is om een heel dun spoortje losse tin te maken.)

Nogmaals het linkje van de demonstratie van de soldeer-unlock: deze review van Extremecooling.org.
Pagina: 1