Ik zou op dit moment ook zeker voor Intel gaan, de P4's worden minder warm en hebben dus ook minder luidruchtige koelers nodig en voor de prijs hoef je het ook niet meer te laten. Wat ik wel irritant vind aan de P4 systemen is dat je 2 stroomstekkers voor het moederbord nodig hebt, misschien maakt dat voor de meesten niet uit maar ik zie liever gewoon 1 stekker.
ben vanaf einde lente '01 overgestapt op AMD. toe was dat gewoon de beste cpu wat je kon krijgen voor een redelijk prijsje. (tb 1400 voor net boven de 400pieken). de p4 was er net ook maar was veeeel te duur en vaak ook slomer dan die goedekope, maar toch snel AMD. na mijn TB ben ik overgestapt op XP van AMD (1600+) je zou denken; waarom? allebei op 1400mhz toch? dat klopt maar ik kon deze cpu over de 1800mhz krijgen en dat met luchtkoeling (stil) en zonder v-mod of dergelijke. maar sinds 2 weken ben ik weer naar intel gegaan. reden is gewoon omdat ik wou zien hoe hun het momenteel doen. naar mijn mening gaat dit prima en loopt mijn p4 2.4 @ 3ghz met de stock cooler. Maar als de athlon64 er is stap ik daar weer naar over. dat gewoon omdat AMD supergoed beviel. zo... dat was ff mijn 2 cents.
Oh, dat valt wel mee. Mijn coolermaster (DP5-7H53F-0C) was een eitje om erop te zetten, later eraf gehaald en weer opgezet, gewoon makkelijk.Reignman schreef op 17 december 2002 @ 21:45:
geinig voordeeltje is dat de koeler van Intel's boxed versions supermakkelijk erop te zetten is... vind dat nog steeds klote namelijk voor die AMD coolers (bijv die van Coolermaster)
Dat het een helicopter is is ECHT minder. Maar dat ligt gewoon aan de koeler en een beetje P4 maakt waarschijnlijk ongeveer net zoveel hitte.
Maar ik moet toegeven dat als het gratis kon ik hem denk ik zowat meteen zou inruilen voor een Pentium 3 1400 (ook nog wel voor een 1200...)
Videobewerking begint wat meer naar de consument te komen... Door weinig kennis e.d. wordt de consument er niks wijzer op en voorlopig zal de gemiddelde n00b echt nog geen leuk videotje uit z'n pc kunnen krijgen, maar er komt een nieuw excuus aan voor meer cpu power.Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 21:49:
AMD versus INTEL = Mercedes versus BMW
Het wordt meer en meer een persoonlijke keuze. En de randapparatuur zoals videokaarten krijgt steeds meer invloed. Voor desktop applicaties is de hele ontwikkeling zijn doel al ruimschoots voorbij geschoten. Alleen tweakers, die je zou kunnen vergelijken met auto/snelheidfanaten, willen het nieuwste![]()
En office? Daar zorgt MS wel voor. Met Office '97 onder Win95 kunnen 99% van de bedrijven ook al het administratieve werk doen, op een Pentium 133 met 64MB, makkelijk! Maar het klinkt wel leuk om te zeggen dat je in je bedrijf met het nieuwste OS en Office werkt
MS zorgt er heus wel voor dat die systeemeisen nog even blijven stijgen.. Meer dingen inbouwen om b.v. alle getikte tekst door de pc te kunnen laten voorlezen (op een realistische manier) en spraakherkenning.
640K of memory should be enough for anybody.
[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 17-12-2002 22:47 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Inderdaad, tis maar net welke koeler je koopt, de ene is doodsimpel teW3ird_N3rd schreef op 17 december 2002 @ 22:43:
[...]
Oh, dat valt wel mee. Mijn coolermaster (DP5-7H53F-0C) was een eitje om erop te zetten, later eraf gehaald en weer opgezet, gewoon makkelijk.
Dat het een helicopter is is ECHT minder. Maar dat ligt gewoon aan de koeler en een beetje P4 maakt waarschijnlijk ongeveer net zoveel hitte.
monteren maar anderen zijn gewoon ondingen. Je eigen zaak dus.
Wat betreft die helicopter, mja die misschien wel, maar das absoluut niet
nodig. Een goed voorbeeld is een Spire Whisperrock 2/3. Koelertje van
net meer dan een tientje, 2500rpm fan, redelijk groot alu heatsink. Lekker
stil en koel dus. Een 2200+ is 100% stressed op 36 graden te houden,
toegegeven, met 1 casefan.
Wat betreft het argument van de hitteproductie van de Axp's vs de p4's,
de mensen die dit roepen moeten maar eens wat schema's van
energie verbruik tussen beide procs er bij gaan pakken, en dit even
snel terug nemen.
Het oude "betrouwbaarheid" argument heb ik al zo vaak gehoord,
beetje enorme bullshit imho. Als er iets instabiel is in een systeem is het,
zeker tegenwoordig, absoluut niet de proc (niet-oc'd iig), maar andere
onderdelen, en als je t hebt over hitte beveiliging, heb t wel eens getest
met het stilzetten van m'n fan. Natuurlijk ging de temp goed de lucht in,
maar op 60 graden ging het systeem keurig resetten, zoals ingesteld
in de bios. (dat op een goedkoop, gedateerd ECS plankje trouwens (K7VZA)).
Dat is zeker niet waar, met de nieuwe core wordt een AMD net zo warm als een Pentium 4Manie Riets schreef op 17 December 2002 @ 21:54:
Ik zou op dit moment ook zeker voor Intel gaan, de P4's worden minder warm en hebben dus ook minder luidruchtige koelers nodig en voor de prijs hoef je het ook niet meer te laten.
edit:
Even ter vergelijking: mijn nieuwe XP 2400+ (2 GHz) wordt net zo warm als mijn oude Thunderbird 1400 MHz
Even ter vergelijking: mijn nieuwe XP 2400+ (2 GHz) wordt net zo warm als mijn oude Thunderbird 1400 MHz
[ Voor 15% gewijzigd door Demo op 18-12-2002 08:45 ]
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
AMD en INTEL. Nu de prijzen elkaar niet veel meer ontlopen, zal ik voor INTEL gaan. Waarom:
Betrouwbaarheid "Amd's gaan altijd stuk bij mij"
Krachtiger Een INTEL beschikt over een krachtigere core en is dus sneller
Hitte Een AMD is gewoon een kachel
Als jouw AMD's altijd stuk gaan, dan doe je er gewoon lomp mee, ik heb de afgelopen 2,5 jaar 3 AMD CPU's gehad en nog een stuk of 5 bij vrienden geïnstalleerd en voor zover ik weet lopen ze allemaal nog perfectVerwijderd schreef op 18 December 2002 @ 08:48:
AMD en INTEL. Nu de prijzen elkaar niet veel meer ontlopen, zal ik voor INTEL gaan. Waarom:
Krachtig is de P4 al helemaal niet, okee hij haalt hoge kloksnelheden, maar de prestatie per MHz is gewoon om van te janken.
Hitte is ook onzin, als je gelezen had, had je gezien dat de huidige AMD's net zo heet worden als de P4 (dus 2,4 GHz vs 2400+)
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Of te wel: je moet ze dus alle 2 hebben om er echt bij te horen!Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 21:49:
AMD versus INTEL = Mercedes versus BMW
Het wordt meer en meer een persoonlijke keuze. En de randapparatuur zoals videokaarten krijgt steeds meer invloed. Voor desktop applicaties is de hele ontwikkeling zijn doel al ruimschoots voorbij geschoten. Alleen tweakers, die je zou kunnen vergelijken met auto/snelheidfanaten, willen het nieuwste![]()
Nogmaals, dit geldt alleen voor de modellen rond en boven de 2,4gHz. Een P4 2gHz is nog steeds tweemaal zo duur als een 2000+!Nu de prijzen elkaar niet veel meer ontlopen, zal ik voor INTEL gaan.
Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'