Toon posts:

[HDD] HDD doorgebrand?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voeding gaf kuren, enkele malen opgestart, toen vonken en niets meer. nieuwe voeding gekocht, echter HD doet niets meer. Wat kan ik hier aan doen? (helaas geen back-up) Iemand ervaring met data-recovery-bedrijven of is iemand zelf zo handig?
Gaat om Maxtor van drie jaar oud.
Dank alvast :(

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:41
kijk eens goed naar de chipjes (voor zover zichtbaar). Ik heb wel eens een Philips controller chipje verbrand gezien op een naar ik meen Maxtor disk.

Verwijderd

Topicstarter
je legt wel erg veel zout op de slak. Ik heb niet het idee dat ik iemand lastig val met dit probleem. Het is niet zo dat ik geen moeite heb gedaan om dit zelf op te lossen maar als dit uiteindelijk een bedrijf dat 1100 dollar voor recovery vraagt oplevert, dan lijkt het me duidelijk dat ik hier wel een post mag doen...

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 20:37:
je legt wel erg veel zout op de slak. Ik heb niet het idee dat ik iemand lastig val met dit probleem. Het is niet zo dat ik geen moeite heb gedaan om dit zelf op te lossen maar als dit uiteindelijk een bedrijf dat 1100 dollar voor recovery vraagt oplevert, dan lijkt het me duidelijk dat ik hier wel een post mag doen...

[...]
tuurlijk mag jij posten no problemo,

je moet je wel aan een aantal regels houden,
die staan @ de FAQ, en dat is helemaal geen lullige opmerking oid,
het is meer een tip

suc6

dus:
Formuleer je probleem beter :)

Verwijderd

ach....mbo

Verwijderd

Topicstarter
En daar heb jij weer gelijk in. Ben er mee naar de winkel geweest, deze hebben de schijf in een syteem gehangen, echter geen reactie. Zij kunnen niets anders dan nieuw systeem verkopen...
Gaat niet niet om systeem te redden maar om enkele bestanden die onmisbaar zijn.

Verwijderd

Post een foto van de harddisk stuurprint.

Vermeld het type harddisk/serienummer etc

Vraag of iemand weet wat er kapot aan is, of welke waarde het kapotte onderdeel eigenlijk moest hebben - of vraag of iemand nog een gecrashte schijf heeft (met goede stuurprint)...

Kortom - meer info gewenst...

NB: Recovery door derden is duizenden euro's...
Weggooien kost niets - behalve het milieu...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb jl. maandag iemand hier geholpen (eigenlijk gewoon verkocht) aan een 30GB Western Digital omdat zijn printplaat was doorgebrand. Maandag verzonden en vanmorgen heeft de betreffende Tweaker de printplaat overgezet en had daardoor zijn erg belangrijke data weer helemaal terug.

Het overzetten was "kipsimpel" zei hij.

Misschien een idee om net zoals hij te proberen een printplaat van hetzelfde type Maxtor op de kop te tikken? Kosten van de aanschaf van mijn schijf door hem waren relatief gezien erg laag.

[ Voor 10% gewijzigd door Guardian Angel op 12-12-2002 21:33 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om een maxtor model 91021u2, hda 02a, pcba 10a, unique 13a, code fa520s60
bouwdatum jan 2000
zie een foto van de printplaat alhier: http://www.xs4all.nl/~atummers/maxtor.jpg

als iemand zo'n ding heeft liggen, graag contact opnemen met atummers@xs4all.nl

Verwijderd

Het ligt er maar aan hoe waardevol je bestanden zijn. Zelf doen is idd een optie (printplaat verwisselen heb ik ook wel gedaan).
Een datarecovery bedrijf zei me toen wel dat het veel risico had, maar dat ik het kon proberen. Zij doen het in een stofvrije ruimte.

Misschien had ik geluk, maar niet huilen als die tweede had ook naar de klote is

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Wat je kan proberen is RMA. Op je maxtor schijf zit nog 3 jaar garantie. Je krijgt je data er alleen niet mee terug, maar wel een nieuwe schijf als ze je matsen ;) Doorbranden kan ook komen door verkeerd aansluiten en dan heb je natuurlijk geen garantie.

Verwijderd

Topicstarter
---> en wat is rma?

Verwijderd

Zie je die kleine 2 en 3 polige onderdelen (met letteraanduiding C, R en T)?

Dat zijn SMD componenten (C=condensator / R = weerstand / T = transistor), en helaas op jouw afbeelding te klein om te bekijken.

Hetzij loop de hele print na met een loep en post de foto('s) van de verdachte onderdelen
of post een foto op een VEEL hogere resolutie als 400x288 (en dan met name de voltage ingangs port [nl.: jouw probleem werd veroorzaakt door een voedingsprobleem] - op de foto linksboven de IDE connector).

De model/serienummer gegevens is inderdaad wat ik nodig had om te kijken of ik een gecrashte HD voor je had - en helaas - ik heb niet dat model of wat er voor door kan gaan, wel 10 andere, maar daar schiet jij niks mee op.

Printuitwisseling hoeft niet in een stofvrije ruimte - al kan een schone (en ontladen/geaarde) werkplek nooit kwaad - eerder goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 22:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb hier detailfoto, maar is niet heel scherp te krijgen. Ook niets verdachts te zien. Printplaat is inderdaad makkelijk los te krijgen.
http://www.xs4all.nl/~atummers/maxtor_detail.jpg

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Return Material Authorisation -> Materiaal opsturen naar de fabrikant en als er defecten worden aangetroffen die (zoals het lijkt) binnen de garantie vallen, krijg je een andere schijf weer :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, dit is inderdaad of een geval van RMA, of je moet dezelfde print weten te bemachtigen. Helaas zul je dat buiten het forum om moeten doen omdat we hier geen vraag en aanbod forum willen hebben :)

succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.