Toon posts:

Kan ik televisiegeluid door mijn 5.1 geluidsboxen krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een dvd homecinemasysteem gekocht van Lenco. Meer bepaald LENCO DVD-511 H. Systeem bestaat uit dvdspeler met versterkte sub, en 5 sattelietjes.

Ik vraag me nu af of ik het gewone geluid van mijn televisie door die boxjes kan krijgen?

Heb nog wat aansluitingen vrij op de dvd speler: s video out, coaxial, en video out. Weet daar iemand raad mee?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 18:34:
Ik heb onlangs een dvd homecinemasysteem gekocht van Lenco. Meer bepaald LENCO DVD-511 H. Systeem bestaat uit dvdspeler met versterkte sub, en 5 sattelietjes.

Ik vraag me nu af of ik het gewone geluid van mijn televisie door die boxjes kan krijgen?

Heb nog wat aansluitingen vrij op de dvd speler: s video out, coaxial, en video out. Weet daar iemand raad mee?
Als jij een audio-IN ziet zie ik 'm ook...

TV-geluid nee dus.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:15
Zo te zien op de site zit er geen audio input op, dat zou betekenen dat je alleen het geluid van cd's en dvd's kunt afspelen hierop, en dus geen externe bronnen als video, tape, pc, enz.
(denk ook dat het niet meer is als een pc dvdspeler en twee printplaatjes voor IDE + decoder en audio versterkertje)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
In de scart aansluiting zit een audio-in. Of die ook werkt is de vraag, het ding moet het maar net ondersteunen. Het zal wel niet, maar je zou het kunnen proberen.

Verwijderd

op de scart een audio-in? ff splitter halen en daar tulp op aansluiten. is niet superoplossing maar het werkt :)

Verwijderd

erm
ik heb er nog nooit van gehoord dat dat kan maargoed
tv's die via externe boxen geluid geven

volgens mij kan dat niet bij standaard tv's maar moet je tv daarvoor een audio out hebben (probeer em es op de koptelefooningang aan te sluiten... :))

Verwijderd

koptelefoon, audio-out

gaat allemaal prima maar je moet wel een audio in hebben he :P

Verwijderd

Of je kijkt tv via de videorecorder (als je die hebt) dan kan het wellicht wel. Zo heb ik het ook gedaan.

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:45
En al had je het spul aan kunnen sluiten op de dvd speler dan had nog nooit 5.1 geluid gekregen over je home cinema.

Het beste wat je kan krijgen van je TV signaal is een prologic signaal (of eventueel prologic II, maar daar weet ik weinig van af)

Maar die DVD speler heeft zekerweten geen prologic chip.

Verwijderd

Topicstarter
5.1 geluid was niet echt wat ik bedoelde, ik zou al blij zijn als er gewoon stereo geluid doorkomt.

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn televisie zijn wel cinch-aansluitingen. L en R audio en een video. Ook nog een hoofdtelefoonaansluiting.

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 17:46:
Op mijn televisie zijn wel cinch-aansluitingen. L en R audio en een video. Ook nog een hoofdtelefoonaansluiting.
Dat is waarschijnlijk audio en video in! het staat er vast wel bij (check logo'tje met pijl erboven )

Verwijderd

Topicstarter
Denk het ook ....
Pagina: 1