Toon posts:

[win2k] setup/opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Me vorig topic is gesloten wat ik wel verwacht had maar daar stond in dat ik het opnieuw mocht/kon proberen.

Nou het probleem wat ik nu NOG heb is dat windows steeds vast loopt tijdens het booten. Alles gaat helemaal goed, gaat goed door het eerste deel heen. Maar dan ineens hangt hij helemaal.

Even de voorgeschiedenis dan maar,
Ik had mijn server goed draaien maar had een hardeschijf nodig dus heb die uit miujn server gepakt. Nu heb een vervangende hardeschijf gevonden en kan me originele weer terug in de server. Nu komt het probleem wat ik had, iedere keer als windows het eerste deel van de setup afgerond heeft en er in de grijze balk onder komt te staan, Bezig starten setup, krijg ik vrijwel meteen daarna een error.
De error was iets van irq not handeld.

maar na wat gekloot en ge experimenteer ben ik zo ver gekomen dat ik de setup heb kunnen draaien en deze succes vol voltooid.
Ik blij, maar helaas hij loopt dus vast zoals ik hierboven al zei.
Toen heb ik de PC maar in veilige modus gestart wat wel goed ging, maar toen ik windows in kwam en naar het configuratie scherm ging, stond alles gewoon goed, geen uitroep of vraagtekens alle hardware klopte gewoon.

Dus nu is mijn vraag hoe krijg ik dit goed?

En ter toevoeging (mede reden dat de andere gesloten was) ik heb wel degelijk onderzoek gedaan, maar de MS KB gaf weinig antwoorden en op google vond ik ook al niks nuttigs wat hiermee te maken heeft.
Verder heb ik nog bij vrienden/kennisen die veel met software bezig zijn geinformeerd en moest het volgens hun dus aan de hardware liggen maar deze heb ik getest door ze in een ander systeem te doen en dan te controleren en zo bleek dat alle hardware goed is. Alleen me MoBo kan ik zo niet testen, daar heb ik dus een andere voor gepakt en daar gaf hij nog steeds dezelfde fout bij. En volgens mij kan het dan niet aan het MoBo liggen als een nieuwe (jaja en nieuwe at mobo) en me originele het ineens beiden niet meer doen.

Zo dat was mijn verhaal weer zon beetje... heb het id dat het weer een lang onduidelijk verhaal is, maar lange dingen typen ben ik nooit goed in geweest, mijn excuses daar dus voor.
Verder nog sorry van het gekick in de vorige topic, ik weet dat het niet mag. Maar ik heb me server ASAP nodig omdat ik nu de enigste ben met inet in huis en dat vind de rest niet zo leuk.

mvg Christ

editje...
Ik zie dat ik vergeten ben mijn systeem te beschrijven, het is een oud AT beestje met een biostar mobo een 8500 met een cyrix p166+ proc @ 133mhz
verder zit er een trident 4 mb video kaartje in
en dan nog een 44x cdrom spelertje en een 7,5 gig HD.
De rest van de hardware heb ik er uit gelaten totdat alles goed draait dan bouw ik de rest pas in.
Verder heb ik niks met windows 98 te maken gahad alleen dat ik die een keer geprobeerd heb, dus smartdrv staat niet aan.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 19:05 ]

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:59
De exacte foutmelding heb je zeker niet? Probeer eens al je kaarten uit het moederbord te halen (behalve videokaart natuurlijk) en kijk eens of dat helpt. Als probleem verholpen, alle kaarten per stuk er weer in doen, en kijken aan welke kaart het ligt. Zodra je het probleem gevonden hebt op de site van de leverancier van het stukje hardware kijken voor een oplossing. Good Luck...

Verwijderd

1. Zet alle relevante info die je in je vorige topic hebt gegeven dan ook in deze en geef een linkje naar je gesloten topic, dan kunnen anderen 't ook door lezen.

2. Van wat ik uit je vorige topic haalde: BIOS troubles

Controleer volgende instellingen: (Enkele zijn niet perse noodzakelijk - gewoon 't zekere voor 't onzekere)

Advanced Bios Features:

Bootvolgorde: CDROM, X, X (had je al)
Boot other device: Disabled
Alle vormen van 'Shadow'(video enz.) op disabled

Adv. Chipset Feat.

System/Video caching disabled

Power management

ACPI Function: enabled

PnP/PCI Config.

PnP OS installed: Yes
Reset Config Data/ESCD: enabled
Resources controlled by: Auto

assign irq for VGA/USB: enabled

Probeer 't nu nog eens. Ik ga nu eerst eens eten

Verwijderd

Topicstarter
simsi000 schreef op 12 December 2002 @ 18:37:
De exacte foutmelding heb je zeker niet? Probeer eens al je kaarten uit het moederbord te halen (behalve videokaart natuurlijk) en kijk eens of dat helpt. Als probleem verholpen, alle kaarten per stuk er weer in doen, en kijken aan welke kaart het ligt. Zodra je het probleem gevonden hebt op de site van de leverancier van het stukje hardware kijken voor een oplossing. Good Luck...
De exacte weet ik zo niet nee sorry. Maar zo langzaam de pc opbouwen heb ik al geprobeerd dat mocht helaas niks baten

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 18:37:
1. Zet alle relevante info die je in je vorige topic hebt gegeven dan ook in deze en geef een linkje naar je gesloten topic, dan kunnen anderen 't ook door lezen.

2. Van wat ik uit je vorige topic haalde: BIOS troubles

Controleer volgende instellingen: (Enkele zijn niet perse noodzakelijk - gewoon 't zekere voor 't onzekere)

Advanced Bios Features:

Bootvolgorde: CDROM, X, X (had je al)
Boot other device: Disabled
Alle vormen van 'Shadow'(video enz.) op disabled

Adv. Chipset Feat.

System/Video caching disabled

Power management

ACPI Function: enabled

PnP/PCI Config.

PnP OS installed: Yes
Reset Config Data/ESCD: enabled
Resources controlled by: Auto

assign irq for VGA/USB: enabled

Probeer 't nu nog eens. Ik ga nu eerst eens eten
1 Sorry ik ben vergeten de link erbij te doen net als wat ik daar aan over heb gehouden. De link is windows 2000 setup probleem
2 Bios troubles heb ik ook aan gedacht dus ik heb alles wat ik er van weet al geprobeerd waaronder ook enkele van de functies die jij gegeven hebt enkele staan er helaas niet bij omdat het een oud mobo is.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nog effe het tipje vandaarstraks: ff meer replies in 1 keer quoten a.u.b. :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 12 December 2002 @ 18:51:
Nog effe het tipje vandaarstraks: ff meer replies in 1 keer quoten a.u.b. :)
Ik zou het best willen is voor mij ook fijner, maar dan moet ik wel weten hoe. Dus bij deze ook daar van om uitleg gevraagd.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 18:55:
[...]

Ik zou het best willen is voor mij ook fijner, maar dan moet ik wel weten hoe. Dus bij deze ook daar van om uitleg gevraagd.

Bij deze vraag ik je om sluitposts beter te lezen:
blackd schreef op 12 December 2002 @ 18:02:
Nog een tip: Als je in je profiel aanzet dat je berichten kan weergeven tijdens het replyen, kun je meerdere mensen tegelijk quoten, dat verhoogt de leesbaarheid van je topic.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In je preferences deze optie aanzetten:
Toon laatste berichten? Geeft meest recente berichten weer bij reageren
Dan verschijnen alle replies onderaan het reply venster, en kun je op Quote drukken om een andere reply te quoten :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
SH007 schreef op 12 december 2002 @ 18:56:

[...]

Bij deze vraag ik je om sluitposts beter te lezen:

[...]
Dat heb ik gelezen, daar staat profile, en daar heb ik zitten kijken, daarom heb ik die instelling ook nergens kunnen vinden omdat het bij prefs moest zijn en niet bij profile.
blackd schreef op 12 december 2002 @ 18:57:
In je preferences deze optie aanzetten:

[...]

Dan verschijnen alle replies onderaan het reply venster, en kun je op Quote drukken om een andere reply te quoten :)
Ok dan zo gaat dat dus, echt veel makkelijker. bedankt dat je het gezegt hebt want bij prefs heb ik nog nooit gekeken.
thnx

• Romeo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 12:08
Heb je je geheugen al getest met memtest86?

Heb je al gekeken of je cpu niet hangt door oververhitting?

Heb je al een ander OS geprobeerd te draaien, bijvoorbeeld knoppix, dat is linux op cd, maar dan zonder installatie. Misschien krijg je daar andere, betere foutmeldingen van.

Indien knoppix wel werkt, probeer dan een simpele linuxrouter+firewall te installeren, zoals smoothwall. Dan heb je in elk geval je internet weer in de lucht voor de rest van je huis.

Verwijderd

Topicstarter
Romeo schreef op 13 december 2002 @ 13:05:
Heb je je geheugen al getest met memtest86?

Heb je al gekeken of je cpu niet hangt door oververhitting?

Heb je al een ander OS geprobeerd te draaien, bijvoorbeeld knoppix, dat is linux op cd, maar dan zonder installatie. Misschien krijg je daar andere, betere foutmeldingen van.

Indien knoppix wel werkt, probeer dan een simpele linuxrouter+firewall te installeren, zoals smoothwall. Dan heb je in elk geval je internet weer in de lucht voor de rest van je huis.
ik heb me geheugen al getest ja dat was helemaal goed
dat van die linux zou ik wel willen proberen maar aangezien me server het niet doet kan alleen me laptop op inet en kan ik dus niks branden :(
en voor oververhitting heb ik al gekeken maar ik kan de proc nog gewoon vast pakken en als ik met me multimeter de temp er van ga meten is hij rond de 64 graden, wat dus nog wel te doen is dacht ik zo.
en smoothwall ken ik idd ja maar weer hetzelfde verhaal, ik kan helaas niks branden

• Romeo
tja, daar is natuurlijk altijd een oplossing voor te verzinnen he?
Dat hoef je ik je natuurlijk niet uit te leggen hoop ik.

Ok, ok, no-no, hier dan de oplossing:

Stel je workstation met brander in dat die als enige op internet kan ipv van je laptop, download de zooi en fik het.

Of

Bestel de hele zooi online en laat een gebrande versie thuisbezorgen.
kijk maar naar "linux op cd" op linux.pagina.nl.

Je hebt nu genoeg gegevens om je probleem op te lossen, dus van mij mag het topic dicht.

Verwijderd

Topicstarter
me client instellen op inet te kunnen kan dan best wel eens heel duur worden :S aangezien ik daar dan een ip voor moet kopen....

maja kga wel verder kloten met me server.. kzal weinig keus hebben he

edit:

ik vind hier een setje mandrake en ga die zometeen eens proberen kijken wat die doet :D

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 17:04 ]

• Romeo
Je kunt toch tijdelijk het ip van je laptop gebruiken? Dan kun je er inderdaad maar 1 tegelijk gebruiken, maar het is toch maar een noodoplossing.

Verwijderd

Topicstarter
uhm nee ik ben gebonden aan een mac adres en aangezien ik nu dus gebonden ben aan die van me laptop en die van me server

is een isa netwerk kaart en in me andere clients zit geen isa meer

maar mandrake installeertzich probleemloos...
maar ik wil er eigenlijk windows 2k op IVM radmin dan kan ik vanuit een andere pc op me server en ook weer op me clients of daar moet een andere oplossing voor zijn

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 18:09 ]

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

ehm men heeft het over Smoothwall, maar dat is volgens mij erg omslachtig als het alleen om internet gaat...

Ik adviseer FreeSCO (*klik*), deze past op 1 diskette, ik neem aan dat dat geen probleem mag zijn voor je ;)

Wil je toch Smoothwall, dan kan je d.m.v. een parallelle kabel, een Windows 98 Bootdisk en een oude dosversie van het programma'tje FastLynx een parallelle verbinding opbouwen tussen je laptop en de server, daarna kan je dan de Smoothwall bestanden kopiëren van de laptop naar de server :)

Maar eerst zou ik maar eens gaan kijken naar FreeSCO 8)

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
NoBody schreef op 13 december 2002 @ 19:57:
ehm men heeft het over Smoothwall, maar dat is volgens mij erg omslachtig als het alleen om internet gaat...

Ik adviseer FreeSCO (*klik*), deze past op 1 diskette, ik neem aan dat dat geen probleem mag zijn voor je ;)

Wil je toch Smoothwall, dan kan je d.m.v. een parallelle kabel, een Windows 98 Bootdisk en een oude dosversie van het programma'tje FastLynx een parallelle verbinding opbouwen tussen je laptop en de server, daarna kan je dan de Smoothwall bestanden kopiëren van de laptop naar de server :)

Maar eerst zou ik maar eens gaan kijken naar FreeSCO 8)
thnx voor de tip
ik zal er alleen weinig aan hebben omdat er op mijn server een web/ftp/php server gaat draaien. dan nog een mIRC bot met stats logging enzo. En verder zou ik graag in de toekomst er een mailserver op zien draaien

en ondanks dat het een trage bak is kan hij het aan, ik heb dit alles eerst draaiend gehad en dat ging goed

Verwijderd

Topicstarter
ok klein kickje en meteen een toevoeging...
Ik heb ondertussen nog nieuw geheugen kunnen proberen, dit maakte geen verandering. Verder heb ik weer een ander MoBo geprobeerd, dit maakte ook niks uit. De hd kan het niet zijn omdat ik die al vervangen had met een NIEUWE 30 gig maxtor (ja die word nog geoon ondersteund door mijn bios). Nu ga ik vanmiddag voor de zekerheid me voeding maar weer opnieuw vervangen, dat heb ik ook al een keer gedaan maar ben van die andere er gister achter gekomen dat de -spanningen niet echt zo lekker stabiel zijn.
Ik hoop dat het nu dus werkt. Als het werkt horen jullie het van zelf.
Verder zijn andere toevoegingen van jullie nog gewoon welkom met wat het kan zijn :D

Verwijderd

Hmmz nog steeds niet gelukt dus..

Nou nog een oplossing dan, nou ja, meer een manier om 't probleem te proberen te omzeilen.

Neem een andere computer, wel van 't i386-platform, plaats daar de harde schijf in.

Installeer daar je W2K server op met alle software die je wil hebben.

Download vervolgens HIER 't programma Sysprep.

Hiermee kan je de installatie gereed maken voor een image om te gebruiken op een andere computer.

Zorg ervoor dat je iig de optie 'enable plug and play hardware detection' oid aanvinkt.

Vervolgens doe je de schijf in je server, en start je 'm op, de installatie vraagt nu alleen nog maar om wat additionele info, en klaar is kees -> server is geinstalleerd.

Verwijderd

heb je er een externe SCSI controller, bijv tapestreamer eraan hangen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 13:48:
Hmmz nog steeds niet gelukt dus..

Nou nog een oplossing dan, nou ja, meer een manier om 't probleem te proberen te omzeilen.

Neem een andere computer, wel van 't i386-platform, plaats daar de harde schijf in.

Installeer daar je W2K server op met alle software die je wil hebben.

Download vervolgens HIER 't programma Sysprep.

Hiermee kan je de installatie gereed maken voor een image om te gebruiken op een andere computer.

Zorg ervoor dat je iig de optie 'enable plug and play hardware detection' oid aanvinkt.

Vervolgens doe je de schijf in je server, en start je 'm op, de installatie vraagt nu alleen nog maar om wat additionele info, en klaar is kees -> server is geinstalleerd.
klopt het zoals ik dat daar begrijp dat ik die sysprep op IEDERE computer met win2k dezelfde als die op me server moet komen een image van kan trekken dan die speciaal aan gepast is voor dan in een ANDERE computer terug te kunnen zetten ZONDER dat die allemaal errors aan gaat geven??

dan zou ik event. dus van een win2k server van een kennis van mij die image maken (is een net schone install dussss) en die image kan ik dan als het goed is dus dan in mijn systeem doen wat eigenlijk totaal verschillend is..

dat zou zeker fijn zijn als dat werkt :D
morgen even gaan proberen :D
thnx al vast!! zeer intressant id :)
Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 14:11:
heb je er een externe SCSI controller, bijv tapestreamer eraan hangen?
heb er wel SCSI in gehad maar das al een heeeele tijd geleden... het werkte niet zo fijn voor mijn toepassingen dus heb maar voor ide gekozen

Verwijderd

Topicstarter
updatje
die sysprep wil niet echt lukken helaas...
en ik ga voor de zekerheid me geheugen gewoon eens vervangen door andere
ik heb het getest en uit de test kwamen 0 errors maar toch voor de zekerheid even vervangen he.,..
het grote probleem is alleen 128 mb edo ram ergens te vinden :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 22:49:
updatje
die sysprep wil niet echt lukken helaas...
en ik ga voor de zekerheid me geheugen gewoon eens vervangen door andere
ik heb het getest en uit de test kwamen 0 errors maar toch voor de zekerheid even vervangen he.,..
het grote probleem is alleen 128 mb edo ram ergens te vinden :(
Wees eens wat specifieker over wat niet lukt met sysprep.

Beschrijf eens stap voor stap wat je doet. Dan kan ik zien waar 't fout gaat.

Verwijderd

Topicstarter
uhm ik heb die zooi gedownload en dan gaat het al fout..
ik krijg het niet uit gepakt
opnieuw gedownload werkt nog steeds niet

maar ga maandag weer proberen kijken of het dan wel werkt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 17:30:
uhm ik heb die zooi gedownload en dan gaat het al fout..
ik krijg het niet uit gepakt
opnieuw gedownload werkt nog steeds niet

maar ga maandag weer proberen kijken of het dan wel werkt
Ik heb 't net gedownload, en gewoon direct uitgepakt met WinRAR.. pas de problemes :?

Nogmaals voor de goede orde,

1. Installeer gewoon W2K Server op een andere computer (gewoon HD wisselen dus)

2. Na volledige installatie van 't OS, sysprep vanuit een directorie op de schijf draaien. (uitleg sysprep staat in bijgevoegde docs)

3. Sysprep image testen - gewoon kwestie van computer uit/aan

4. Werkt 't -> Nogmaals syspreppen

5. schijf weer in server hangen.

Mocht 't om een of andere vage redenen nog niet lukken met sysprep uitpakken, dan kan ik je wel een gezipte versie mailen.
Pagina: 1