Toon posts:

windows 2000 setup probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerst me server helemaal goed draaien met windows 2000.
Toen heb ik de harddeschijf die daarin zat nodig gehad voor een ander projectje,
nu heb ik dus een andere hardeschijf voor mijn server, maar krijg ik windows niet meer geinstalleerd.
Iedere keer krijg ik een blauw scherm met een error iets over irq not handeld ofzo iets.

Toen dacht ik dus, ok doe ik me oude harddeschijf er werer in, maar nu blijf ik die error nog steeds houden.

Nou dacht ik daarom dat mijn mobo misschien kapot is dus heb ik die ook maar vervangen.

Maar zelfs dat helpt niks.

Kortom de hardware heb ik alles al een keer vervangen gehad met soortgelijke hardware.
Allemaal AT spullen wel maar dat draaide eerst goed dus zou geen probleem moeten zijn.

Even de hardware die eerst draaide beschrijven:
biostar pentium 1 mobo met een cyrix p166+ @133 mhz
128 mb ram
7,5 gig hd
trident 4 mb pci video kaartje
en dan standaard floppy en cdrom stationnetje

Owja de error krijg ik iedere keer als setup klaar is met de drivers laden, meteen nadat er staat bezig met starten setup windows 2000 in de grijze balk onder in mijn scherm.

Weet iemand wat ik hier tegen kan doen???

Verwijderd

Weet niet hoeveel dat je op je schijf hebt staan maar probeer eens om al je partities van je schijf te gooien en dan weer de setup te draaien. met de windows setup kan je later partities aanmaken.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al verschillende keren geprobeerd de schijf te wipen
kortom alles is verwijderd zelfs de partitie tabellen mbr
kortom de schijf is dan weer fabrieks "schoon"

en aan de grote kan het niet liggen want met een 30 of 40 gig hd werkt het ook nog steeds niet
en me mobo ondersteund hardeschijven tot 128gig dus daar kan het ook niet aan liggen

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 15:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
net al weer wat zitten proberen maar het wil echt niet lukken, de hardware getest en alles werkt gewoon zoals het hoort maar om een of andere reden wil het samen niet meer werken... iig de setup wil niet lukken

de windows cd is ook nog goed.. ik heb me originele cd (heb er 2 een kopie die ik altijd gebruik zodat de originele niet beschadigd en dan de originelege) probeerd en dat geeft weer dezelfde fout

Verwijderd

Topicstarter
klein kickje
ik weet dat het niet mag mijn excuses hier voor
maar ik heb mijn server echt nodig aangezien mijn web/ftp server nu down zijn (wat niet zo erg is op zich...) maar de rest van de computers hier in huis hebben nu geen inet alleen me laptop.. en dat schiet ook niet echt op...

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
maak eerst je verhaal ff duidelijk dmv . en ,

dat irc not handled ofzow is waarschijnlijk irq not handled (dat probleem zal je moete zoeken bij de search is al vaak langsgeweest).
Je kan ook je geheugen ff testen met memtest86

[ Voor 13% gewijzigd door DirtyHennessy op 11-12-2002 21:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Koeskoes schreef op 11 december 2002 @ 21:34:
[...]

maak eerst je verhaal ff duidelijk dmv . en ,

dat irc not handled ofzow is waarschijnlijk irq not handled (dat probleem zal je moete zoeken bij de search is al vaak langsgeweest).
Je kan ook je geheugen ff testen met memtest86
sorry mijn fout irc moet idd irq zijn

en de search heb ik geprobeerd maar zo ver ik weet is die nog steeds down

en mijn geheugen is ook goed die heb ik al geprobeerd in een ander systeem en daar werkt het geheugen wel goed
net als al de andere hardware als ik die 1 voor 1 in een ander systeem ga testen
alleen het mobo kan ik zo niet testen maar heb daar een andere voor geprobeerd wat ook geen succes opleverd

en sorry maar leestekens is niet me beste punt heel nederlands is niet mijn beste vak maja... ik praat te plat.. typ te snel zonder de tekst te controleren... ik weet het mag niet maja.. macht der gewoonte :S

Verwijderd

Topicstarter
iemand???

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:07
Zet in de BIOS de optie "plug and play OS?" of zoiets dergelijks eens op yes.

Probeer anders eens een andere OS.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Verwijderd

Topicstarter
die bios optie heb ik idd al geprobeerd dat maakte niks uit

heb net windows 98 gepakt maar hoort die niet booteble van cd te zijn?? als dat zo is dan doet hij het namelijk niet meer

Verwijderd

geheugen kapot..

• Masch
Windows 98 Se is wel bootable, van Win98 zelf weet ik het ook niet zeker. Je kunt toch wel met een bootdisk opstarten btw?

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Verwijderd

Als ik zoek naar IRQ NOT HANDLED in de KB van MS vind ik dit.
Er staat niet zo heel erg veel in maar er wordt wel gerefereerd naar een BIOS update...ik zou dat ook even proberen als ik jou was.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 11:17
Installeer dat oude beestje met aleen de videokaart als insteekkaart dwz minimaal. Plug andere hardware later in en stel je BIOS i.d.d. goed in. Vervang je geheugen. Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 12:43:
Als ik zoek naar IRQ NOT HANDLED in de KB van MS vind ik dit.
Er staat niet zo heel erg veel in maar er wordt wel gerefereerd naar een BIOS update...ik zou dat ook even proberen als ik jou was.
dit

maar eerst draaide hij met deze hardware (en bios dus ook) gewoon goed
en ik heb wel een flash geprobeerd maar die heeft volgens mij niks veranderd

Verwijderd

Topicstarter
wvkreg schreef op 12 december 2002 @ 12:43:
Installeer dat oude beestje met aleen de videokaart als insteekkaart dwz minimaal. Plug andere hardware later in en stel je BIOS i.d.d. goed in. Vervang je geheugen. Suc6
ook al geprobeerd alleen proc mobo video cdrom en hd voor de rest nopes maar geen suc6 :(

Verwijderd

Topicstarter
Masch schreef op 12 december 2002 @ 12:34:
Windows 98 Se is wel bootable, van Win98 zelf weet ik het ook niet zeker. Je kunt toch wel met een bootdisk opstarten btw?
na ik heb hier dus 98 se liggen die vrijwel onbeschadigd is maar hij wil er niet van booten :( dan zal er dus waarschijnlijk toch iets met me systeem mis zijn ben ik bang... maar wat dan :?

Verwijderd

Topicstarter
vaag nu krijg ik iedere keer als ik boot van cd could not find ntldr

• Masch
Wel in de bios ingesteld dat hij vanaf cd-rom mag booten?? ;)

Stel de bios eens opnieuw in, dmv de standaardfunctie hiervoor in jouw bios. Vreemd probleem heb je...

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Masch
Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 13:05:
NTFS is hier volgens mij de oorzaak van.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Verwijderd

Topicstarter
de HD heeft geen filesystem dus dat is dan wel heel vreemd

• Masch
idd... 8)7

maareh, ntldr is toch zeker een van de opstartbestanden van Win2K, NT4 en XP en volgens mij niet van 98.

ntldr --> NT Loader ??? dit bedenk ik trouwens net zelf :) lijkt me logisch

[ Voor 28% gewijzigd door Masch op 12-12-2002 13:15 . Reden: toevoeging ]

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Verwijderd

Topicstarter
is ook voor 2k omdat het voor me server is wil ik er 2k op net als ik eerst had wat nu dus niet meer wil lukken :(

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 13:05:

Das knap, maar waar staat je boot sequence dan op?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
die staat op cdrom a c

maar die could not find ntldr is echt van de cd aangezien ik deze melding niet krijg als de cd er niet in zit

en de cd is goed want in een andere pc doet hij het wel :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 12:49:
[...]
dit

maar eerst draaide hij met deze hardware (en bios dus ook) gewoon goed
en ik heb wel een flash geprobeerd maar die heeft volgens mij niks veranderd
Ja, dat had ik dus ook met mn plextor writer, die werkte altijd prima onder XP en van de ene op de andere dag ineens niet meer. Een firmware update voor die brander heeft toen het probleem opgelost. Dus dat het altijd gewerkt heeft met oude hardware enzo wil in dit geval niet zo heel erg veel zeggen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 13:31 ]

Verwijderd

Toevallig zelf de cd bootable gemaaklt met het IMG bestand van een bootdisk?

Niet de diskette d'r in laten zitten?

Probeer je server cd te slipstreamen met SP3...

Verwijderd

Topicstarter
nee is een originel windows 2k pro cd en een originel win2k server cd en van beiden hebbik ook een copie wat ik het meeste gebruik natuurlijk

en nee geen diskette erin laten zitten

Verwijderd

Topicstarter
ik vind net trouwens op de hcl dat de ide controller op me mobo er niet in staat maar wel 2 oudere en een paar nieuwere types
dit zou de oorzaak kunnen zijn van de error omdat ie dan misschien niks gevonden heeft maar waarom deed hij het dan eerst wel weer :?

edit:
verkeerd gekeken ik heb 2 chips met pciset erop 1 is van ide en de ander ?? maar die van ide is dus wel ondersteund net als al de andere hardware die ik erin heb zitten...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 14:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok er is al iets van vordering
ik heb eerst dos geinstalleert toen windows naar de hd gekopieert toen setup gestart op die andere manier dat je vanuit dos setup kan starten en toen windows geinstalleert

alleen nu heb ik een ander raar probleem.... windows opstarten loopt iedere keer vast als hij halverwege is terwijl hij er met veilige modus wel in komt na HEEEELLLLL lang wachten langer als normaal....

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En nu hebben we wel weer even genoeg gekickt. Het is een veel te onduidelijk topic geworden.

Lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens door, misschien kun je daar wat nuttige tips uit halen.

Een aantal dingen die in dit topic fout gingen:
• Nauwelijks eigen initiatief. Ik zie bijv. niet dat je even zoekt op google naar de foutmeldingen.
• Veel te veel kicken, hoewel je zelf weet dat het niet mag.
• Onduidelijke specificaties her en der verspreid over het topic.

Ik raad je aan om even overnieuw beginnen, dat is wel zo duidelijk. Probeer dan zoveel mogelijk systeem specificaties te geven, welke fouten je hebt gehad, haal die fouten ook even door google. Inventariseer wat je heb getest, en vermeld dit er ook bij.

Lees desnoods dit stuk even door, daar staan een boel tips mbt vragen stellen.

Nog een tip: Als je in je profiel aanzet dat je berichten kan weergeven tijdens het replyen, kun je meerdere mensen tegelijk quoten, dat verhoogt de leesbaarheid van je topic.

Ik hoop dat je e.e.a kunt opsteken van bovenstaande tips. Succes :)

Wat betreft je laatste vraag:
Heb je smartdrv (te vinden op de win98 cd) geladen ? Deze is te vinden in de win98 dir op de CD.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.