Het is vaak zo dat de nieuwere drivers (haast) geen extra performance geven, puur omdat die kaarten daar te "oud" voor zijn.
Btw, lees de FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02) eens:
Btw, lees de FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02) eens:
• Wat zijn de beste drivers voor mijn videokaart?
Dat is heel moeilijk te zeggen, het is eigenlijk een kwestie van uitproberen. Meestal zijn de nieuwste drivers het snelst, ze zijn niet voor niets het nieuwst
Houd er ook rekening mee dat de allernieuwste Detonators je wat oudere videokaart niet sneller gaat maken, het heeft erg weinig zin om bijvoorbeeld je TNT1 sneller te laten gaan, 1 of 2% sneller maakt niet uit, het blijft een te oude kaart. Voor de TNT serie zijn de oudere detonators (5.xx) meestal de beste, voor de GeForce 1 en 2 de detonators tot de 3x.xx serie. Voor de GeForce3 en 4 kan je gewoon de laatste paar nieuwe testen en dan de snelste/stabielste nemen.
En kijk ook eens in topics die over je videokaart gaan. In de Radeontopics kan je erg goed zien wat voor drivers op dit moment goed presteren (hoeft ook weer niet te zeggen dat het beste voor jou systeem zijn, dat blijft een kwestie van uitproberen).
Voor een onderlinge vergelijking van de meeste nVidia Detonator drivers kan je hier terecht.
[ Voor 73% gewijzigd door internetinfo op 12-12-2002 16:08 ]
Verwijderd
Gewoon de nieuwste... lijkt mij op zicht wel logisch...
Enne... dit kun je ook gewoon benchmarken met 3DMark2001
Helaas is dit NIET logisch... Vraag me niet waarom maar het is zo... De een draait fantastisch met de ene driver terwijl de ander daar alleen maar problemen mee heeft.Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 16:06:
Topicstarter >>> ZOEK en gij zult vinden (hoeveel topics hier al over gestart zijn). Probeer gewoon zelf eens wat... Je zult na een aantal drivers te hebben gebruikt wel kunnen uitvinden welke de snelste werkt...
Verwijderd
Nope, de nieuwste driver is meestal voor de nieuwste kaarten het snelste, dus niet voor de oude generatie.Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 16:06:
Zelf heb ik ook een Geforce 2 Ti en daar presteren de 29.42 het best, en niet alleen in 3dmark, ook in ut2k3.
Het beste blijft natuurlijk gewoon zelf testen, maar ik raad je de 23.11 of 29.42 aan.
de nieuwste in ieder geval niet...gek deze geprobeert en me gf 2 ti draait zwaar k*t.
Ik gebruik nu al een tijdje 30.82 en die bevallen me prima
Ik gebruik nu al een tijdje 30.82 en die bevallen me prima
hoe wil ik testen welk beter is? door bij iedere Detonater te 3dmarken? gaat veel tijd in zitten
www.guru3d.com, daar staat ergens een vgl van alle det's.
System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52
Verwijderd
Je hoeft alleen de game tests te doen voor je score, dat scheelt al 2/3.sapphire schreef op 12 December 2002 @ 17:13:
hoe wil ik testen welk beter is? door bij iedere Detonater te 3dmarken? gaat veel tijd in zitten
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()