ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
Ik heb echt een boel reviews en vs. gelezen. Maar die klipsch zijn nog steeds de beste zeker inverhouding met die creative dingen. 5.1 of 4.1 tja.... ligt er aan als je dvd op je pc kijkt moet je dat kopen. Ik zelf kijk liever dvd op mijn tv en heb dus genoeg aan 4.1. Die klipsch dingen zijn wel THX certified dus zal ook wel aardig klinken met dvd.
/edit ff vergeten: ik heb laatst een mailtje gestuurd en er werd mij verteld dat ze heeeeeel erg binnenkort ook beschikbaar zullen zijn voor 220volt. Maar ja dat binnenkort hoorde ik 3/4 jaar geleden
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=9703
Dat ze nu inderdaad in 220 Volt versie (ok, eigenlijk 230 Volt natuurlijk) leverbaar zijn wist ik al.
Alleen Waar kan ik die dingen kopen??
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
Verwijderd
* JumpStart = nieuwsgierig
Verwijderd
Net even hun website gecontroleerd, staat het ook niet op, maar ik meen dat de vernieuwingen die ze op de 2.1 hebben nu ook op de 4.1 doen. Zoals de headphone jack en de iets verbeterde versterker.
Verwijderd
Verwijderd
Stond niet echt duidelijk aangegeven op de Klipsch site. Ach, de kritiek op de "nieuwe oude" pre-amp was duidelijk, misschien hebben ze hem ge-upgrade voordat 'ie uitkomt in FATSOENLIJK 220V
Hehe, al die Duitsers, Aussies, Filipijnen, Z-Afrikanen die zaten te emmeren over de 220V versie
Ik ben wel bang dat de Klipsch hier veel duurder wordt dan in de US. En omgekeerd, de X-Fires van Videologic, dat eigenlijk een beter setje is zonder al die typisch amerikaanse hype, is hier goedkoper dan in de States.
Die X-Fire versterker alleen al is een zware degelijke metalen box, typisch engels vakmanschap, Audax en Harman Kardon componenten, in Engeland gefrabiceerd
(England rules the waves...tatatarataaa
Die Klipsch worden in sweatshop China gemaakt. Wil jij Quaken met geluid uit China....?
(da's een grapje hoor, maar toch)
En ook: misschien gaat Informatique de Crossfires verkopen
De Videologic Sirocco Crossfire is beter, maar heeft een MSRP (max redelijk geachte verkoop prijs) van US$ 400 terwijl de ProMedia 2-400 een MSRP heeft van US$ 250.
Bij Alternate kost de Crossfire f. 904,- en ik gok dat de Klipsch uit gaat komen rond de f. 700,- (maar dat is en blijft een gok.)
* JumpStart weet het nog steeds niet.
Ondertussen wél de importeur van Klipsch gevonden: www.audioimport.nl en naar informatie gevraagd over verkoop adressen en prijs.
Verwijderd
Een andere optie is zelf "bouwen". 5.1 kaartje, 4 sats (die Mission 70 is wel fraai, alleen nog geen prijs gevonden), sub, eventueel een center en een versterker. Ben je wel beter maar ook duurder uit.
Daarbij, een goed setje gaat lang mee, langer dan je videokaart. (
Is dat een winkel, en zo ja, zit die ook online ? (URL zou heel erg op prijs gesteld worden.)
En gaat het dan over de ProMedia's of de Crossfires ?
Verwijderd
http://www.prima-technik.nl/Verkoop/index.html
Ze verkopen de Crossfires, niet de Pro-medias. Ze staan niet op de site, maar ze verkopen ze wel. Maar ook zij verkopen de nieuwe versie niet, die met grills op de sats. Anders zijn die speaker cones zo kwetsbaar op je bureau lijkt mij.
Het zou me eerlijk gezegd niks verbazen als zowel Klipsch als Videologic een nieuw 5.1 setje op de markt brachten.
Verwijderd
http://www.3dsoundsurge.com/
IMO de beste game/Home Theater audio site die er is. Enorm goede audio kaart reviews. Zoals Anand dat doet met hardware zo zijn die gasten met audio bezig, echt een aanrader. Veel mensen op het forum met dezelfde vragen: welk audio setje is het beste, welke audio kaart etc, etc. Laatste tijd ook over HiFi op je pc, dus zelf speakers en een versterker kopen
Net aan de telefoon gehangen met een verkoper van Informatique. Resultaat: "We zijn er mee bezig. [met kijken of de Crossfire in het assortiment kan worden opgenomen dus] "
Als ik het goed begrepen heb hangt het (onder andere) af van de importeur of direct van Videologic zelf. Ze moeten "op rekening" kunnen bestellen bij de leverancier/importeur. Dat ze zelf voorschieten zou financieël niet erg aantrekkelijk zijn.
<big>Stront heeft de ventilator geraakt !</big>
Na een teleurstellend telefoontje met de Klipsch importeur ( www.audioimport ) kan ik het volgende melden over de Klipsch ProMedia 2-400.
Om een of andere vage reden worden ProMedia 2-400s automatisch ProMedia 2.1s (!!!) Tot grote verbazing van de importeur bleken de geleverde 2-400 sets voorzien te zijn van 2 ("twee") sateliet luidsprekers. De gebruiksaanwijzing liet wel het aansluitschema zien voor het aansluiten van 2 extra luidsprekers.
(Het enige verschil tussen import 2-400/2.1 en een echte 2.1 is dus dat een geimporteerde 2-400/2.1 set nog wel aansluitingen heeft voor 2 luidsprekers, dat heeft de normale 2.1 set niet.)
Een tot 2.1 gemuteerde import 2-400 set kost f. 600,-. Alleen direct te koop bij de importeur zelf aangezien de audiozaken waar Klipsch produkten normaal verkocht worden niet aan PC randapperatuur doen! Kleine pleister op de wonde: Je betaalt praktisch inkoopprijs, er komt geen filiaal toeslag bovenop. Met in het achterhoofd de provisie die audio winkels in rekening brengen zou een set tussen de f. 900,- en f. 1000,- uitkomen.
Als je een 'echte' geimporteerde 2-400 set wilt hebben moet je 2 ("twee") sets hebben, en dan heb je ook je sub-bas in stereo. Of je koopt los 2 "quintet" speakers -die identiek zijn aan de satelieten van de 2-400 set- maar die krengen kosten ineens f. 350,- per stuk en dan nog ex. BTW>.
Zelf direct vanaf de Klipsch website bestellen is ook niet echt oplossing: MSRP van 250 US$, waar nog BTW (a 17.5 %) én invoerrechten ( bijna 5 %) bijkomt = ongeveer 300 US$.300 * 2.5 = ongeveer f. 750,- en dan is er nog geen rekening mee gehouden dat 'ie A) 110 volt is en
(De importeur zelf vond dit allemaal ook heel erg lullig, maar hij kon er weinig aan doen dat Klipsch kennelijk besloten heeft om de export 2-400 te leveren als een opwaardeerbaar 2.1 setje.)
Verwijderd
Het lijkt wel of klipsch z'n zooi niet wil verkopen
Al sinds nov. dec. vorig jaar wil ik mijn speakers upgraden.... eerst naar een Creative
DTT 2500, vlak daarna de Klipsch V 2-400 recensies gelezen, ik wachten en wachten en wachten..., daarna kwam de X-Fire in beeld, iets goedkoper en waarschijnlijk beter....maar zonder grills Aaaaaargh!
En om het verhaal helemaal mooi te maken wordt het nu misschien ook wel een samengesteld setje: Mission 70 sats, subwoofer en een Denon versterker.
Ik heb vanmiddag nog de Quintet bezien ja, 1.600,- voor 4 sats en een center, moet er nog een subwoofer bij a la fl 1.100,-
Wel mooie sats trouwens, mooi formaat, lekker stevig. Weet je zeker dat het dezelfde sats zijn als van de V 2-400?? Kan ik me bijna niet voorstellen.
"Ach weet u wat, doet u maar 4 Klipsch La Scalas, ja het is voor om te counterstriken ja...."
Verwijderd
"Een tot 2.1 gemuteerde import 2-400 set kost f. 600,-. Alleen direct te koop bij de importeur zelf aangezien de audiozaken waar Klipsch produkten normaal verkocht worden niet aan PC randapperatuur doen! Kleine pleister op de wonde: Je betaalt praktisch inkoopprijs, er komt geen filiaal toeslag bovenop. Met in het achterhoofd de provisie die audio winkels in rekening brengen zou een set tussen de f. 900,- en f. 1000,- uitkomen.
Als je een 'echte' geimporteerde 2-400 set wilt hebben moet je 2 ("twee") sets hebben, en dan heb je ook je sub-bas in stereo. Of je koopt los 2 "quintet" speakers -die identiek zijn aan de satelieten van de 2-400 set- maar die krengen kosten ineens f. 350,- per stuk en dan nog ex. BTW>."
Dusssssss, een 4.2 setje kost dan zo'n fl 1.200,-? Whahahahaa. Wat een rip off. Veel en veel duurder dan in de States. Precies andersom als met de Videologic CrossFires dus, die zijn daar veel duurder dan hier. Daarbij heeft de X-Fire IMO een veel betere versterker.
Verwijderd
Anyway, op 3D Sound Surge is net een thread over de 2.1 Kipsch, veel kritiek, en een response van de webmaster van Klipsch.
Here you are: http://www.3dsoundsurge.com/ubb/Forum4/HTML/000876.html
Verwijderd
Ik ben zelf ook aan 't wijfelen welke speakers ik wil nemen, als ik deze thread lees is the Klipsch 2.40 out of the question met een budget van 800-900 piekies.
Ik heb hier niks gelezen over de Midiland 8100, deze heeft ook goeie bevindingen door 3dsoundsurge.
Iemand ervaring met Midilands?, en prijs gezien zijn de videologics denk ik het best.
als laatste een newbie vraagje: Grills?..:-)
update Letsbuyit heeft de VideoLogic Sirocco Crossfires die bij 6 of meer geintresseerden voor jou kan zijn voor 799 piekies. Klik hier voor de stats.
Verwijderd
Maar om kort te gaan: Midiland S4 8200 kost ook een heleboel, praktisch net zoveel als de Crossfires (gezien bij www.regenboog.net voor f. 899,-) en dan heb je een 5.1 speakerset met Dolby/AC3 decoder.
Er kleven wel 3 nadelen aan de S4 8200: A) Spellen met A3D of EAX hebben geen kont aan een AC3 decoder,
* JumpStart heeft er voor gekozen om Dolby/AC3/5.1 te dumpen in ruil voor (veel) betere geluidskwaliteit.
Verwijderd
Mijn budget is 800 gulden. wil allround goed geluid. Ik gebruik mijn comp voor TV, DVD, games en MP3.
Ik heb een SB 1024 live. Dus geen 5.1 dolby
Iemand suggesties?
- Klipsch (aan de dure kant en alleen de 2.1 versie in nederland)
- Videologic Xfire (4.1 geen dolby 5.1)
- Midiland 8200 (slect met EAX zoals post boven mij)
Verwijderd
KLipsch 2.1 wordt gewoon te duur hier, voor iets meer heb je de 4.1 X-Fires al
(Dit kan wel bij de Cambrigde/Creative Labs Digital Desktop Theatre DDT 2500 en 3500, maar dat is een speciale DIN aansluiting, dus daar héb je een SB L!ve voor nodig.)
Dus, bij iedere andere geluidskaart/Speakerset combo ben je genoodzaakt om -naast de digitale AC3 verbinding- alsnog de analoge aansluitingen te gebruiken. Als je dus voor het overgrote deel wilt gamen en geen DVD op je computer kijkt dan is Dolby Digital/DTS/Dolby Surround overbodig.
* JumpStart heeft de knoop al doorgehakt en gaat voor de VideoLogic Sirocco Crossfires...
(ik moet alleen nog wel even geduld hebben, dankzij een videokaart die een RMA 'vakantie' heeft kan ik toch geen spelletjes spelen.)
Informatique bellen heeft nu nog weinig zin denk ik, ze waren er in ieder geval tijdens mijn telefoontje (zie hierboven ergens) nog niet uit of import wel mogelijk was.
Als je een kredietkaart hebt kan je misschien ook gewoon direct bij videologic bestellen. De set kost 199 UK pound, nog zonder import heffing en VAT (engelse vorm van BTW, ook 17.5 %) Dit zou op ongeveer 240 UK pound uitkomen, wat op dit moment iets van fl. 880,- is. Alleen geen idee hoeveel ze in rekening brengen voor 'Postage & Package'.
<big>UPDATE: P&P = 60 pond! OEPS