4.1 / 5.1 Speakerset voor A3D/EAX/AC3

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
OK, wat suggesties graag over een aan te schaffen speakerset.

Eis: set moet A3D 2.0 en/of EAX goed weer kunnen geven.
Eis: goed geluid (geen 300 watt setje van f. 70.- ofzo)

Wens: TOSLINK ingang (optische S/PDIF)
Wens: AC3 decoder (Dolby surround/Pro Logic)

(Ik heb een TerraTec Xlerate Pro geluidskaart met A3D 2.0/3.0 en EAX ondersteuning en een TOSLINK uitgang. Die laatste wil ik -als het even kan- wel benutten.)

Vermogen speelt niet zo'n grote rol, het komt op een kleine kamer te staan.

Budget: een paar honderd gulden.

Ok, welke speakerset ?

- Midiland S4 8200
- Videologic Sirocco Crossfire
- Cambridge Soundworks DDT3500
- (anders, vul zelf in)

En dan komen nu de afwegingen...

Midiland is een goede kandidaat, heeft alleen een wat minder goeie reproduktie van hoge tonen en een crossover tussen sub en satelieten van 200 Hz.

Videologic Crossfire is TE DUUR...

Cambridge DDT3500 schijnt bagger te zijn...

AC3 is leuk, maar niet noodzakelijk. TOSLINK telt al veel zwaarder mee. A3D/EAX 4-speaker ondersteuning (4 plus sub natuurlijk) is een must. Midiland S4 7200 dan ? (AC3 en TOSLINK opgeven) of misschien een setje van Klipsch, als die in NL te koop zijn ?

Alsjeblieft, 'Enlighten me' ! Alvast bedankt.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 14:02

afterburn

No more...

Ik heb de DTT2500, en die bevalt mij ERG goed. Heb ook niet zo'n kleine kamer en er zit genoeg power in om iedereen die beneden zit gek te maken. :)

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:39

Entity

9000rpm

Ik denk dat die Midiland de beste keus is in jouw geval. De DTT3500 schijnt inderdaad erg tegen te vallen, zeker voor die prijs. De Crossfires zijn ook erg goed, maar dus te duur. Verder weet ik eigenlijk geen goede 4.1/5.1 sets die in NL leverbaar zijn. Alleen de Promedia V2.400 schijnt top te zijn, maar die is dus helaas niet leverbaar buiten de USA :(

Verwijderd

euh neem gewoon de labtec 2514 die klinken lekker, hebben leuke bass, een heel leuke prijs enz. is een 4.1 systeempje met 4x4watt sattelietjes en een 15watt sub. Hij gaat gewoon op de anologe uitgang van je PC en de rede dat ik dit setje voorstel is dat de TOSLINK uitgang niet kan gebruikt worden voor 4speaker doorgeven van bijv. A3D. Dus je hebt er alleen wat aan voor je stereo en MD.

de Labtec 2514 kosten rond de 160 piek en waarschijnlijk vindt je ze op de HCC dagen voor ongeveer 130 piek. lekkere prijs!

Je kan met software matige DVD 5.1 downmixen, dan wordt het center channel geghost. Dus dan ben je voor 160 klaar en voldoen de speakers aan de eisen die je stelde.