Wharfedale Valdus 300, is dat wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.739 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.superwebspecials.com/images/val300.gif

ik overweeg nieuwe speakers, zijn deze de moeite waard?
-------------------------------------------
120w (200w PMPO) 90 dB 8 ohms 200mm Bass/ Mid
28mm Dome Tweeter
470 x 250 x 225mm
--------------------------------------------

• smvs
  • Niet online
weet niemand hier iets over deze speaker?????

Verwijderd

Ik heb ze ooit geloof ik wel eens in een Neckerman-catalogus zien staan (zonder gein!). En over het algemeen leveren die geen kwaliteitsspul, althans, niet op audiogebied. Het hangt er maar net vanaf hoe kritisch je bent. Als jij zo iemand bent die al vind dat Creative FPS-1000 speakers (139 piek) goed genoeg klinken om langere tijd muziek op te luisteren, dan zullen deze wel goed zijn. Maar voor alle luidsprekers geld: ga luisteren. Als je echt op zoek bent naar nieuw spul, loop eens een HiFi-zaak binnen, vraag wat ze hebben in jouw prijsklasse, neem een paar goede (=live) luister CD's mee, en ga er es een middagje, of misschien 2, voor zitten. Dan komt er vast wel wat uit.

• smvs
  • Niet online
nou, creative fps 1000 vind ik zwaar ruk maar ja daar noem je ook wel wat hoor...
maar Wharfedale wordt toch over het algemeen gezien als kwaliteit, wat zich bijv. kan meten met Tannoy??

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:26
volgens mij hebben we hier dus te maken met een goed merk.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-12 22:36
Ik heb eens bij de Scheer & Foppen de Valdus 500 gehoord. Deze klonken best redelijk.
Afbeeldingslocatie: http://www.wharfedale.co.uk/val500.gif
De Valdus 300 die jij beschrijft zou ik persoonlijk eerder als rearspeakers gebruiken met de 500 als fronts (als ik zowiezo al wharfedale zou kopen, kep liever een JBL set). Dit omdat de bass weinig tot zelfs niet aanwezig is. Maar het beste kun je gewoon zelf gaan luisteren.
Tip: Gooi het volume eens omhoog en luister dan hoe ze klinken. Meestal klinken zulke speakers op lage volume's wel aardig, maar zo gauw ze hard moeten laten ze het afweten. Dan voel je je eenmaal thuis flink bedonderd.

Succes

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

tannoy een goed merk? Ben ik niet mee eens. JBL is qua geluidskwaliteit vele malen beter.

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12 14:10

Obi

No offence jegens de wharfedale- liefhebbers, maar mijns inziens is het volkomen ruk. Megapool-speakers zijn het...

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-11 12:44
Weet je waar ik goed van baal? Vroeger was Wharfedale echt een goede speaker. Ik heb ooit een review gelezen van mijn (10 jaar oude) Wharfedale's waarin ze em op het laatst opengezaagd hadden om te kijken hoe zo'n "kleine" box zo goed kon klinken :) Was een echt hifi-blad :)

Tegewoordig is het inderdaad een "Megapool-speaker" :)

Iemand trouwens nog tips voor een eenvoudig, klein speakertje in lichte houtkleur en voor ong. 300/stuk?

• Obi
  • Laatst online: 16-12 14:10

Obi

weefselkweekje -> moet je 's bij RAF (rijnstraat amsterdam) gaan kijken. Daar hebben ze in alle prijsklassen alles opgesteld. Kun je perfect vergelijken. Ik denk dat je voor zo'n 300,- op mission bookshelfspeaker komt. Klinken zeker geinig ! (niet denigrerend bedoeld, dat 'geinig')

• roytanck
Thanx Obi... will do, hoewel ik RAF een beetje een klote-zaak vind (vooral qua computers, maar ook het prijsnivo :) ).

Mission was destijd bij het kopen van mijn oude Wharfedales ook vertegewoordigd in de laatste luisterronde... veel kleiner (vond ik toen niet belangrijk, nu heb ik een vriendin :) ). Klonken zeker goed.

• joshua2
  • Laatst online: 24-04-2019
OT/ "vond ik toen niet belangrijk, nu heb ik een vriendin.." ????? leg es uit, neemt die dan zoveel ruimte in?
Okee, okee, beetje flauw.
Even een linkje gezocht naar RAF. Wat een enorme zaak zeg (mij = woonachtig in Assen :D ), maar een HiFi zaak waar ze ook pc's verkopen????

hoe maak ik zo'n sig?

• roytanck
Mijn vriendin neemt gelukkig maar een bescheiden ruimte in hoor :), maar zoals je vast weet zijn vrouwen allergisch voor grote speakers (i.t.t. wat al die gasten denken die de achterbank van hun auto opofferen aan een basspeaker die ook Ahoy van geluid zou kunnen voorzien, maar dat terzijde :) )

RAF = www.raf.nl
Pagina: 1