Hoe Windows 98 installeren zonder CD-ROM??

Pagina: 1
Acties:
  • 355 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lpetersen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-01-2024
(jarig!)
Dit is dus het probleem; ik heb hier een oude Compaq Armada 1550T laptop, hier zit geen cd-rom in, wel een floppy drive. Hoe krijg ik hier Windows 98 op?? Het besturingssysteem heeft wel op de laptop gestaan, maar werkte totaal niet meer (startte niet op enz.). Dus ik heb de laptop HD geformatteerd. Nu wil ik windows 98 er weer opzetten, maar hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2551

Je kunt een netwerk boot disk gebruiken, en dan de win98 cd op je PC zetten in een share folder, en dan zo win98 installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lpetersen
(jarig!)
Anoniem: 2551 schreef op 11 december 2002 @ 11:21:
Je kunt een netwerk boot disk gebruiken, en dan de win98 cd op je PC zetten in een share folder, en dan zo win98 installeren.
Daar dacht ik ook al aan ja.. maarja zonder netwerkkaart gaat dat moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
je kunt een externe cdrom speler aan je compoort hangen. Je kunt ook tijdelijk je diskdriver eruithalen, en een cdromspeler erin zetten. Moet er wel 1 hebben natuurlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50477

printplaatje om je 2,5" hdd aan je pc te hangen, en dan je win98 install-dir op je schijfje pleuren en gassen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bountyhunter
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-10-2020

Bountyhunter

Marsjager

Met zipdisk, aansluiten op parallelle poort, en cab-file op zipdisk, booten met flop en starten van guest prog van iomega en installen maar. (moet je natuurlijk wel een zipdisk hebben :) )

Well isn't that cute... BUT IT'S WRONG!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lpetersen
(jarig!)
BreadFan schreef op 11 December 2002 @ 11:28:
je kunt een externe cdrom speler aan je compoort hangen. Je kunt ook tijdelijk je diskdriver eruithalen, en een cdromspeler erin zetten. Moet er wel 1 hebben natuurlijk. :P
Ik heb hier nog wel een externe brander van HP liggen maar die moet aangesloten worden via de printerpoort, lukt dat ook denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bountyhunter
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-10-2020

Bountyhunter

Marsjager

lpetersen schreef op 11 December 2002 @ 11:33:
[...]

Ik heb hier nog wel een externe brander van HP liggen maar die moet aangesloten worden via de printerpoort, lukt dat ook denk je?
als je de goeie dosdrivers voor de hp op een win98 opstartdisk zet, dan moet dat goed komen.

Well isn't that cute... BUT IT'S WRONG!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:24

Nowhereman

Ygenweis

Heel traag en ouderwets, maareh met een 0-modem-kabel lukt het ook via je printerpoort...

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Harde schijf effe in een andere computer hangen?
Krijg je wel weer configuratie probleempjes maar dat moet op te lossen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lpetersen
(jarig!)
Dr0pSHoT schreef op 11 december 2002 @ 14:35:
Harde schijf effe in een andere computer hangen?
Krijg je wel weer configuratie probleempjes maar dat moet op te lossen zijn
Kan dit ook met een laptop hardeschijf dan? is dit precies hetzelfde als bij een normale toren? met de ide kabels enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Hoe oud is die laptop? Heeft ie wel USB?
Wat ik trouwens zou doen is allereest een netwerkkaart gaan halen, die zul je later toch hard nodig hebben bij een laptop zonder CD-rom...

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Diskettes en dan zippen en verdelen over meerdere diskettes :X als het echt net meer anders kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-07 11:29
Ik zou idd ff de harde schijf in een andere computer stoppen, maar niet beginnen met instaleren. Gewoon de cd naar je harde schijf kopieren, weer terugplaatsen en dan beginnen met de installatie. Dan krijg je geen configuratie problemen.

edit:
Hehe whoops.....foutje :/

[ Voor 9% gewijzigd door Phenomenon op 11-12-2002 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Supervisor schreef op 11 December 2002 @ 17:04:
Ik zou idd ff de harde schijf in een andere computer stoppen,
Jij stopt een laptop HD "ff" in een andere computer, goh, handig...

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:24

Nowhereman

Ygenweis

* Nowhereman dacht dat je niet zomaar een laptop schijf in een gewone PC kon hangen? Heb je toch een verloopstuk voor nodig? Of zit ik nou compleet scheef?

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73092

Hebbie niet nog de diskette versie liggen van Win98?

(bstrd vraagt zich trouwens af of M$ Win98 op diskette uit heeft gebracht, of dat ze dit hebben laten varen sinds Win95)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Anoniem: 73092 schreef op 11 december 2002 @ 17:13:
Hebbie niet nog de diskette versie liggen van Win98?

(bstrd vraagt zich trouwens af of M$ Win98 op diskette uit heeft gebracht, of dat ze dit hebben laten varen sinds Win95)
Hoi bstrd

M$ vinden we hier op Gathering of Tweakers niet zo aardig als taalgebruik, zie ook
Windows & MicroSoft Bashing
Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO is heet Microsoft en kort je af met MS. Termen als M$ en Mickeysoft zijn enkel kinderachtige verbasteringen en voegen niets toe. Dus ajb niet doen. Ditzelfde geldt ook voor Linsux etc. Een gefundeerde discussie over pro en cons mogen natuurlijk, maar dit is enkel flamen.
En misschien ook deze: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Welkom op Gathering of Tweakers :)

[ Voor 1% gewijzigd door aReaRe op 11-12-2002 18:27 . Reden: typo's ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:28
diskettes -> nee, kut, dingen zijn altijd verrot en je hebt er best veel nodig ;)

hd overplaatsen via een verloopje in PC, of een externe (usb) hdd case gebruiken: kan, maar dat moet je dan net ff hebben of kunnen lenen, en je moet wel normaal bij de hd kunnen komen zonder laptop te slopen.

via een externe cdromspeler: kan ook, maar erg afhankelijk van drivers (Slechte ervaringen mee icm dos)

Optie die ik zelf altijd gebruik in zulke gevallen: Norton Commander link, icm parallele linkkabel. Serieel kan ook, maar da's helemaal traag. (niet dat parallel snel is, maar goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:39

ThaHandy

Discovery Channel

laplink/fastlinx en een 0-modem/(aangepaste)LPTkabel en een 2e pc

dit wel is dos doen he?

dit heb ik wel vaker gedaan =]
Pagina: 1