[TV opnemen] Welk programma voor MPEG2?

Pagina: 1
Acties:

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik heb zaterdag een TV-kaart gekregen (Pinnacle PCTV Rave) en nou wil ik gaan opnemen, maar ik heb al minstens 5 programma's geprobeerd, maar allemaal hebben ze wel een nadeel en doen niet wat ik wil.
Het fijnste programma leek mij PowerVCR, maar daar kan ik mijn kanalen niet goed instellen, want het kan niet handmatig, maar MPEG2 werkt er wel lekker in.
Ik heb ook iuVCR geprobeerd, werkt ook wel lekker, hierin kan ik alle kanalen lekker handmatig instellen. Maar hier kan ik niet in MPEG2 opnemen. Is er niet een mogelijkheid om daarmee met MPEG2 op te nemen?
In iuVCR in Huffyuv opnemen, lukte ni echt zonder schokken, en DivX lukt ook ni in hoge kwaliteit.

Dus: is er een oplossing voor handmatig kanalen instellen in PowerVCR? Of is er een mogelijkheid om in iuVCR met MPEG2 op te nemen? Of is er een andere oplossing die het wel allemaal kan?

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
De software van Pinnacle kan het allemaal. Moet je geloof ik wel de volledige versie hebben.
Deze kost 29,- Euro.
Hiermee kun je ook schedulen en timeshiften. Heb het zelf nog niet, maar zit er wel sterk aan te denken om het eens te gaan proberen.

Verwijderd

Welke software bedoel je precies Quitter3?

• Quitter3
PCTV 5 VISION

specs staan wel op de pinnacle site. Ik heb dit programma nog niet gebruikt, maar het lijkt me wel de moeite waard.
Ik zoek nog reviews of gebruikerservaringen.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem bij PowerVCR. Echt een heel mooi programma maar wanneer ik niet handmatig de zenders kan instellen, vindt hij maar de helft. Daar heb je dus niks aan.
Nu gebruik ik showshifter. Erg goed programma. Geen MPEG2 maar DivX, voor mij net zo goed. Als de files maar niet te groot worden, de kwaliteit ongeveer VHS is en het met een P3 850 kan ben ik al blij...

• MightyMauz
Hmm, ik heb er da PCTV vision bijgekregen, maar volgens mij is het een demo, want hij kan alleen maar MPEG1 en Miro XL (whatever that may be)

• Quitter3
Lord_Asswipe schreef op 11 December 2002 @ 15:27:
Hmm, ik heb er da PCTV vision bijgekregen, maar volgens mij is het een demo, want hij kan alleen maar MPEG1 en Miro XL (whatever that may be)
Dat klopt. Deze heb ik ook. Voor de volledige versie moet je weer betalen.

• MightyMauz
En wat kan ik eraan doen om mijn beeld zo goed mogelijk te krijgen? Want op m'n gewone tv was het beeld op sommige zenders al ni alles, maar op de pc gaat het er nog wat op achteruit
En waarvoor is die jumper die er op de PCTV rave kaart zit?

• Quitter3
voor beter beeld zie deze thread:

Hoe optimaliseren kabelontvangst

• MightyMauz
En is er nog iets van storing in de pc die voorkomen moet worden?

• MightyMauz
Huffyuv lukt ondertussen wel, denk dat ik misschien toch teveel had meedraaien....
Dus dan ga ik maar eens proberen te huffyuven (is dit een NL werkwoord? :P) en dan mbv CCE naar MPEG2 omzetten
En nu alleen nog wachten tot A-Team weer op TV is :)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:47

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik heb WinVCR, werkt prima !

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1