Toon posts:

[linux] webradio server

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar server software (linux based)

de software moet in een wav/asf formaat kunnen streamen zodat ik op de website een mooie windows media player applet kan plaatsen. Verder moet je via andere computers (windows) op dit systeem kunnen inloggen (dus de muziek naar deze server zenden)...

beetje wazig uitgelegd, mischien kan je ter refferentie dit topic gebruiken: webradio station

ik hoop dat hier iets voor bestaat, anders mischien andere ideeen?

thnx

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 13:11

deadinspace

The what goes where now?

Even een nuance op wat ik in dat vorige topic zei: ik heb me vergist, streamen over mms is niet mogelijk. Het streamen van oa. realmedia, quicktime en verschillende codecs over HTTP is wel mogelijk.

Maar wat ik helemaal mis: gaat het hier om alleen audio, of om audio en video?

Verwijderd

Topicstarter
alleen audio, dus echt een radio station.. webcambeelden worden niet ondersteunt

ik heb wel echt de ondersteuning van mms nodig... dus dan kan dit topic ook gesloten worden??? :P ben zo wel lekker bezig om tweakers te vervuilen :S

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 13:11

deadinspace

The what goes where now?

Nouja, icecast is in iedergeval een streaming mp3 server, maar ik weet niet of WMP dat snapt (winamp wel afaik).
Als mms echt een vereiste is dan wordt het lastig vrees ik.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 15:46

jep

Waarom geen mp3 stream? Windows media player slikt dat ook.. winamp ook.. flash ook.. alles :)

Verwijderd

Topicstarter
een mp3 stream van bijvoorbeeld shoutcast .pls wordt alleen ondersteunt in wmp8, aangezien er bij veel bezoekers deze nog niet is geinstalleerd zal het vaak niet werken. tevens werkt vlgs mij de player die op de website moet komen ook niet met een mp3 codec

het is een radio station waar n00bs naar moeten kunnen luisteren, dus geen winamp "wat??" gevalletjes

• jep

jep

Waarom dan wel windows media? Dat is niet helemaal compatible. Icecast spuugt rauwe mp3 uit, daar kun je toch met allerlei software mee praten?

Verwijderd

Topicstarter
ff een klein vraagje, is icecast niet hetzelfde als shoutcast? alleen dan de linux variant?

• jep

jep

Nee, zijn wel duidelijk belangrijke dingen anders..Het zijn wel allebei mp3 streamers.. :)

Verwijderd

In de nieuwe linuxmagazine staat een heel stuk over je eigen internet radio station, misschien staat dit stuk ook gedeeltelijk op hun website?

Verwijderd

Waarom wil je een internetradio-server, dat kost je onwijs veel bandbreedte!
Stel dat je op 64 kbps wilt uitzenden en je hebt 10 luisteraars, dan ben je al 640 kbps kwijt!

Lijkt me niet het gewenste resultaat

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 15:55:
Stel dat je op 64 kbps wilt uitzenden en je hebt 10 luisteraars, dan ben je al 640 kbps kwijt!

Tja, daar is een colo server voor nodig eh. Anders is dat niet haalbaar :)

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 09:49

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Of je bent 1 van die mazzelaars die 100 Mbit op hun studentenkamertje hebben })
Oh wat is het toch fijn om in Wageningen te zijn...

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 15:55:

da's een beetje offtopic, maarehm daar heb ik idd mijn eigen hoster wel voor :P

waar kan ik dat linuxmagazine kope?

• aKeY
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-03 12:20
Goh heb ik toch ffe mazzel dat ik gratis via zo'n studenten verbinding kan streamen... :P

Maargoed, wil je mp3-en, dan is shoutcast of icecast zeker een aanradertje..

Ik heb verder geen ervaring met windows media streaming, maar 99% van de mensen hebben winamp op hun computer staan, zo niet dan download je ergens een appletje die ervoor zorgt dat je shoutcast stream in een realplayer schermpje op je website komt... ;-)

Ik had nog wat leuke linkjes voor je, maar zit ffe niet thuis achter mijn pc....

Een dag is een dag...

Verwijderd

Topicstarter
hmm die linkjes van je wil ik nog graag hebben, maar ik ben namelijk van mening dat het toch een stukje meer proffesioneel staat als je het met een windows media ding doet..

btw, mischien ga ik ook een live365 account nemen...

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Volgens mij gaat het niet om hoe het staat, maar om hoe de kwaliteit is die je in 64kbit/s kunt proppen. En je moet natuurlijk rekening houden met wat mensen op hun systeem hebben staan.
Volgens mij is beste oplossing om zoveel mogelijk verschillende formaten aan te bieden, dan zoeken de mensen zelf maar uit waar ze naar luisteren.

[ Voor 17% gewijzigd door jvhaarst op 11-12-2002 18:53 . Reden: troll weg ]

• jep

jep

Ik vind een online radio-station dat alleen windows-media aanbied anders beslist niet professioneel lijken hoor, maar dat kan aan mij liggen. Bovendien zit je hier inderdaad in NOS en zul je hier geen grote WMV liefhebbers tegen 't lijf lopen ;).

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Misschien kun je deze gast een zak geld geven om een audioserver te maken....
http://www.peercast.org/ is erg interessant:
PeerCast.org was established in April 2002 as a non-profit site providing free peer-to-peer broadcasting software. The aim of the project is to create an easy to use, simple and reliable software client that enables anyone to broadcast streaming media on the Internet without the need for expensive servers or bandwidth.

[ Voor 69% gewijzigd door jvhaarst op 11-12-2002 19:12 . Reden: Ik moet eens ophouden met zeiken.... ]

Verwijderd

Topicstarter
jep schreef op 11 December 2002 @ 18:51:
Ik vind een online radio-station dat alleen windows-media aanbied anders beslist niet professioneel lijken hoor, maar dat kan aan mij liggen. Bovendien zit je hier inderdaad in NOS en zul je hier geen grote WMV liefhebbers tegen 't lijf lopen ;).
:P

maar heb ik dat dan mis dat bijvoorbeeld: www.bajaradio.com niet erg proffesioneel overkomt dat je opstart en kan luisteren....?

edit:
bajaradio juist WEL proffesionel

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 19:36 ]

• jep

jep

Hoe luister ik daarnaar op mijn frisse Linux installatie? Precies. Ik heb liever iets fatsoenlijks met een open-standaard...

Verwijderd

Topicstarter
jep schreef op 11 December 2002 @ 19:44:
Hoe luister ik daarnaar op mijn frisse Linux installatie? Precies. Ik heb liever iets fatsoenlijks met een open-standaard...
da's jouw probleem :P... ik denk ook niet dat jij ooit naar mijn radio station zal luisteren :P

• jep

jep

Mag ik dan alsnog vragen waarom je dit hier post?

Verwijderd

Topicstarter
omdat in dit topic: webradio station er werd beweerd (of met t) aka gedcht dat het onder linux kon, nee dus.....

• jep

jep

Wel dus, maar je wil persé een ranzige microsoft standaard gebruiken, terwijl wij alternatieven laten zien die altijd overal werken.

Maar, ik denk dat we je op deze manier niet kunnen helpen, als je dat nog niet hebt gevonden hier. Misschien is het linkje over ASF-streaming wat voor je..

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

http://plus24.com/mp3-howto/ :
This document describes the hardware, software and procedures needed to encode, play, mix and stream MP3 & Ogg sound files under Linux.
Lijkt me dat dat de boel wel redelijk zal opsommen.

Maar als je toch aan Microsoft formaten vast zit:
http://www.realnetworks.com/products/server/features.html
Helix Universal Server is the only universal platform with support for live and on-demand delivery of all major file formats, including Real Media, Windows Media, QuickTime, MPEG 4, MP3, MPEG 2, and more. Helix Universal Server also accepts live encoder connections for these file formats, increasing content creation flexibility and preserving investments in automated encoding systems.
Maar het probleem blijft dan natuurlijk dat je een manier moet vinden om het te encoden. Daar zal je toch niet om MS producten heen kunnen, denk ik.

Maar nogmaals : Ogg is beter, want vrij, gratis en van betere kwaliteit. En de ogg-decoder zit tegenwoordig standaard in winamp....

Verwijderd

Topicstarter
jah idd, be ff aan het kijken... ziet er aardig uit.. ff linux installen, voor linux fans, mandrake of redhat?

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

debian of gentoo naruurlijk })

• jep

jep

Maakt niet uit, linux is linux.

Verwijderd

Topicstarter
wat is voor mij het beste/makkelijkst, zijn de cd's van linux btw niet bootable?

• jep

jep

Zijn wel bootable, pak je redhat dan detect 'ie alles netjes, is makkelijk voor je en werkt prima. Succes

Verwijderd

Topicstarter
oke thnx, ga ik die ff proberen

Verwijderd

Als dit ontaardt in een Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2 dan ga je daar ook maar verder.
Deze gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.