Vriend heeft net als ik *net* 3MBit ADSL gekregen, en als hij nu dus "goed" aan het downloaden is (350k/sec
) dan kan je dus echt niet op dat ding met SSH... Is nu een 468 met 16 MB RAM. Ik heb nog een PPro met 32 MB RAM die hij zou kunnen overkopen voor een zacht prijsje... Weet iemand of deze het aankan? Bij voorbaat dank...
Weet je zeker dat het de proc is die het probleem veroorzaakt? Vaak is het probleem de verstopte verbinding...wat op te lossen is met wat creatief iptables/tc gefreubel.
Wat ik je iig kan vertellen is dat die PPro het zekerweten WEL aankan.
Wat ik je iig kan vertellen is dat die PPro het zekerweten WEL aankan.
tuurlijk kan die het aan 
Ik kan met een p60 met 16 Mb RAM nog normaal ssh'en en die heeft dan ook zo'n verbinding als jij zegt. Dus ik denk dat het probleem eerder bij die bak ligt dan dat de hardware het niet aankan.
Ik kan met een p60 met 16 Mb RAM nog normaal ssh'en en die heeft dan ook zo'n verbinding als jij zegt. Dus ik denk dat het probleem eerder bij die bak ligt dan dat de hardware het niet aankan.
Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!
Nu weet ik dat het verschil tussen een P60 en een 486 in verhouding nogal best groot kan zijn.
Toch denk ik dat de lijn de veroorzaker is van het probleem. Naar zo'n 486 moet je perfect verbinding kunnen maken.
Toch denk ik dat de lijn de veroorzaker is van het probleem. Naar zo'n 486 moet je perfect verbinding kunnen maken.
mwoh.. ik heb vaker gezien dat n 486 moeite kan hebben met dit soort snelheden.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y
SSH'en naar mijn routertje (ook een 486) gaat nogal traag. Het duurt 30 sec. voordat de login- prompt tevoorschijn komt. Dit is met SSH2 en AES. Niks aan te doen, processor zit op zijn maximum. Als hij niet zoveel waarde hecht aan een hele sterke encryptiemethode kan hij (als hij PuTTY gebruikt) kiezen voor Blowfish (aan de linkerkant kiezen voor 'SSH', dan kun je de encryptie instellen).
Er is ook nog wat extra informatie te vinden: [rml][ Debian + SSH] trage connects, wat is de reden?[/rml]
Er is ook nog wat extra informatie te vinden: [rml][ Debian + SSH] trage connects, wat is de reden?[/rml]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Mja... En het is sinds die connectie dus er moet daar wat mee te maken hebben... Gast kent best wat van Linux, vraag is eigenlijk of die PPro het aankan... Reverse lookup ed werkt, en je kan er alleen pas op na 30+ sec als ie aan het dlen is..
Hmm, ik heb ook op een 486 gedraaid, zonder dat ik aant downloade was duurde het inloggen van ssh ook verrotte lang, nu ik er een amd-k6 neergepleurt heb kan ik altijd inloggen met ssh, als ik aan het downloaden ben of niet. Binnen een paar sec. staat ie ervoor.
Dus, denk eignlx wel dat die Ppro het makkelijk aan kan...
heb btw een kabel aansluiting dus, lijkt me niet dat het daar aan kan ligge... zelfs via intern netwerk duurde het tering lang op die 486, met die amd-k6 nergens last van.
En anders zouk zegge, gewoon probere en zie wat het doet
Dus, denk eignlx wel dat die Ppro het makkelijk aan kan...
heb btw een kabel aansluiting dus, lijkt me niet dat het daar aan kan ligge... zelfs via intern netwerk duurde het tering lang op die 486, met die amd-k6 nergens last van.
En anders zouk zegge, gewoon probere en zie wat het doet
[ Voor 29% gewijzigd door Cafe_de_beuk op 11-12-2002 10:06 ]
Don't go mad, go linux
Verwijderd
Huisgenoot heeft p133 op een 100mbit pijp, ik kan daar normaal naar ssh'en als de bw op die bak 7 mb/s in en 3 mb/s uit is.
Verwijderd
Ik heb wel vaker problemen gezien met ISA netwerk kaarten in 486 bakkies. Niet dat je dit vermeld hebt. Verder kan er ook een shitty pci en of isa bridge in zitten. Het routen zou hij wel aan moeten kunnen.
Wat is je system load als je dik aan het downloaden bent ?
Geef eens een kopie-plak van top. ( met name de system load )
Doet het probleem zich ook voor als je direct op die machine aan het downloaden bent ?
Draai je een firewall - zorg dat je eerste regels veel data afvangen -> b.v. ftp,http.
Vanaf waar ssh je, het netwerk of vanaf internet.
open eens een tweede sessie en kijk hoeveel deze van je proc gebruikt.
Met deze gegevens kan ik je een duidelijk antwoord geven en niet zo van het zal of ik denk. Het zou al goed kunnen draaien op die 486 namelijk.
Greets
Wat is je system load als je dik aan het downloaden bent ?
Geef eens een kopie-plak van top. ( met name de system load )
Doet het probleem zich ook voor als je direct op die machine aan het downloaden bent ?
Draai je een firewall - zorg dat je eerste regels veel data afvangen -> b.v. ftp,http.
Vanaf waar ssh je, het netwerk of vanaf internet.
open eens een tweede sessie en kijk hoeveel deze van je proc gebruikt.
Met deze gegevens kan ik je een duidelijk antwoord geven en niet zo van het zal of ik denk. Het zou al goed kunnen draaien op die 486 namelijk.
Greets
Verwijderd
Reverse lookup is inderdaad iets wat een hele boel dingen traag kan maken als het niet goed werkt!R4C00N_SL4Y3R schreef op 11 December 2002 @ 08:02:
Mja... En het is sinds die connectie dus er moet daar wat mee te maken hebben... Gast kent best wat van Linux, vraag is eigenlijk of die PPro het aankan... Reverse lookup ed werkt, en je kan er alleen pas op na 30+ sec als ie aan het dlen is..
Verwijderd
/etc/hosts?Japie_17 schreef op 10 December 2002 @ 22:52:
SSH'en naar mijn routertje (ook een 486) gaat nogal traag. Het duurt 30 sec. voordat de login- prompt tevoorschijn komt. Dit is met SSH2 en AES. Niks aan te doen, processor zit op zijn maximum. Als hij niet zoveel waarde hecht aan een hele sterke encryptiemethode kan hij (als hij PuTTY gebruikt) kiezen voor Blowfish (aan de linkerkant kiezen voor 'SSH', dan kun je de encryptie instellen).
clients drin zette bedoelde ik daarmee btw
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 20:05 ]
Dat kan niet aan de hardware van de router liggen. Ik heb hier een 486 als router met SuSE personal firewall (=iptables NAT). Tijdens een download naar mijn eigen pc (60+ kb/s via kabel) blijft mijn processorbelasting onder de 12%. (top 4% :-) sshd 1.5 % rest 0.0). Zijn adsl is 6x sneller dus moet dat makkelijk kunnen.R4C00N_SL4Y3R schreef op 10 December 2002 @ 21:27:
Vriend heeft net als ik *net* 3MBit ADSL gekregen, en als hij nu dus "goed" aan het downloaden is (350k/sec) dan kan je dus echt niet op dat ding met SSH... Is nu een 468 met 16 MB RAM. Ik heb nog een PPro met 32 MB RAM die hij zou kunnen overkopen voor een zacht prijsje... Weet iemand of deze het aankan? Bij voorbaat dank...
Pagina: 1