Verstoord geluid uit mn SB 4.1

Pagina: 1
Acties:

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik had op de HCC een 4.1 Kaartje gekocht, van Creative. Dr zitten 2 uitgangen en 2 ingangen op + gameport.
Uit de groene connector komt gewoon geluid, maar uit de zwarte lijkt het net alsof het er veel te hard uitkomt. Effect ala winamp EQ preamp op +20dB.

Dr zat wel een cdtje bij, maar daar staan alleen drivers op ofzo?

Mijn vraag aan jullie:
Hoe komt het dat het geluid uit die zwarte connector zo rot klinkt en wat doe ik eraan?

Heb windowsXP, speaker settings staan op quadraphonic maar dat maakt geen verschil.
Btw er hangt geen surround set aan maar op de groene connector hangt mn versterker, en op de zwarte hangt een koptelefoon, die gebruik ik om te mixen.

Ik krijg binnenkort een mengpaneel, dat wil ik aan mn pc gaan hangen, dus aan die 2 uitgangen. Dus moeten allebei mn uitgangen OK zijn :)

• insan1ty
Niemand? :'(

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
ten eerste, het is een 4.0 kaart, niet 4.1 (je hebt tenslotte maar 2 uitgangen, en daar kunnen nooit 5 kanalen over...)
ten tweede, download ff liveware, daarmee kun je dat instellen, de uitgangen zijn dan apart in te stellen

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:56
Kijk ook ff voor een jumpertje, misschien dat ie versterkt staat ingesteld ofzo?

Mijn Home Cinema in aanbouw

• insan1ty
OverSoft schreef op 12 December 2002 @ 23:23:
ten eerste, het is een 4.0 kaart, niet 4.1 (je hebt tenslotte maar 2 uitgangen, en daar kunnen nooit 5 kanalen over...)
ten tweede, download ff liveware, daarmee kun je dat instellen, de uitgangen zijn dan apart in te stellen
Maar ze verkopen m als Sound Blaster Live 4.1
Liveware is niet langer gratis begrijp ik na googlen?

Verwijderd

insan1ty schreef op 13 december 2002 @ 14:54:
[...]

Maar ze verkopen m als Sound Blaster Live 4.1
Liveware is niet langer gratis begrijp ik na googlen?
volgens mij wel hoor, heb het een maand geleden nog gratis gedownload van www.creative.com
Pagina: 1