Ben er niet 100% zeker van, maar dacht van niet. Active desktop is trouwens onder xp niet meer direct bereikbaar. Ik vind
hier wat over ad; het lijkt erop dat het gewoon niet standaard in xp zit.
in
[rml][ WinXP] Rare balk op bureaublad en Windowstoets defect?[/rml] zegt F_J_K:
NPunt 1: Kan je een screenshot laten zien? Het klinkt een beetje als een bekend probleem namelijk. Probeer 'm in ieder geval naar rechts te slepen en je active desktop uit/aan te zetten.
Punt 2: Aangenomen dat ie hardwarematig goed is, er is een registersleutel die 'm uitschakeld:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout]
"Scancode map" = hex:00,00,00,00,00,00,00,00,03,00,00,00,00,00,5b,e0,00,00,5c,e0,00,00,00,00
Als die sleutel Scancode map bestaat, kan je als het goed is die sleutel gewoon weggooien. Na een backup gemaakt te hebben natuurlijk.
PS: zoals je ziet is de topictitel wat aangepast voor je. Hij beschreef je vraag niet echt
edit:
Zodeju wat typ ik langzaam
in
http://gathering.tweakers.net/forum/quote_message/14377043/ staat een oplossing:
in hetzelfde topic:
yonexfreak schreef op 09 July 2002 @ 21:08:
ff vraagje>>> gebruik je de Active Desktop die hier op GoT gemaakt is? (dus GoT Tracker etc..)
zoja dan ken ik maar 1 oplossing omdat ik zelfde heb meegemaakt
1. nieuwe user aanmaken en alles weer opnieuw instellen
2. format
nog iemand en ik hadden dit probleem en beiden kwamen we er niet uit
[verzoek mode]
als je eruit mocht komen post het dan ff svp

[/verzoek mode]
suc6

met daaronder een bevestiging:
Verwijderd schreef op 11 July 2002 @ 11:42:
Dank voor alle reacties. Het is me gelukt (gelukkig voordat ik begonnen ben met formatteren).
Ik heb als ADMINISTRATOR ingelogd in XP en via beheren (rechtermuisknop op deze computer) mijn account verwijderd. Daarna een nieuwe account aangemaakt en ingelogd onder die naam. Ik ben m'n balk kwijt en het voordeel is dat alle bestanden die ik in mijn documenten had staan niet zijn weggegooid.
Het enige nadeel is wel dat alle internetinstellingen (passwords, cookies e.d.) opnieuw geconfigureerd moeten worden, maar ja, ik ben iig die balk kwijt