[XP] Zeldzaam probleem. Blauwe balk links op mijn desktop.

Pagina: 1
Acties:

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 14:37
Ik heb dezelfde blauwe balk als je in Deze Computer ziet op mijn desktop staan :|

Check de screenshot, misschien kan je me helpen.
http://members.lycos.nl/zenxl16/mijndesktop.jpg

Alvast bedankt!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:37

Martijn02

/* No Comment */

Coole actie! Hoe heb je dat nu weer vor elkaar gekregen???

• XanaduNL
Wist ik het maar ^_^

Ik heb het eerder gehad, en op een of andere manier heb ik hem toen wel weggekregen (of ging vanzelf) maar met deze lukt het echt niet :(

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Martijn02 schreef op 10 December 2002 @ 16:00:
Coole actie! Hoe heb je dat nu weer vor elkaar gekregen???
eee

hij wil het weg hebben

check je bureaublad, en kijk of het niet actief staat :) suc6

Verwijderd

ligt je active desktop soms overhoop?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

computer al herstart? dit lijkt me niet iets wat een reboot zou overleven. Zo ja, komt dit scherm meteen of pas als er iets wordt geopend?

[considering dat onderste witte lijntje: is ie gefotosoept?
- niet waarsch met zo weinig posts - welkom op GoT trouwens]!

[ Voor 33% gewijzigd door SilentStorm op 10-12-2002 16:08 ]

Localhost is where the heart is

• XanaduNL
ik weet beetje wat active desktop is, maar ik zou niet weten wat ik ermee moet. :?
ik he dit al weken, en het vershijnt meteen als ik opstart, dus rebooten helpt ook niet

(at SilentStorm, ik heb inderdaad wat prive dingetjes gegumt in paint ;))
(ps. gunhead, aldi pc's rulen heh :D)

[ Voor 46% gewijzigd door XanaduNL op 10-12-2002 16:08 ]

• Donderwolk
  • Laatst online: 11-06 11:16
Is het niet een virus? Sommige bestandsnamen op je desktop zijn ook wit doorstreept :p

Pwnd

• XanaduNL
Donderwolk schreef op 10 december 2002 @ 16:08:
Is het niet een virus? Sommige bestandsnamen op je desktop zijn ook wit doorstreept :p
me hele computer is hartsikke virusvrij,
en die witte streepjes zijn dus om mijn prive leven te redden 8)

• Maarten
  • Niet online
Donderwolk schreef op 10 december 2002 @ 16:08:
tis geen HK hier :( |:(

Maar wat heb je de vorige keer gedaan,

kan je er niet met je rechtermuis op klikken en dan aanpassen :?
of je actieve desktop uitschakelen :?

Verwijderd

Volgens mij als jij bij rechtermuisknop op deze computer en dan geavanceerd drukt. en daarna prestaties dan heb je de optie beste prestatie. volgens mij ben je hem dan kwijt.
maar dan heb je wel een bureaublad ala win2000.
Ik heb hier geen Xp maar volgens mij kan je aangeven hoe je je mappen wilt zien in win98 is dit "als webpagina" en volgens mij ziet ie jouw bureablad als een map.
En om je active desktop na te kijken doe je rechtermuisnop op het bureablad en dan het tabblad bereaublad en bureablad aanpassen, hier staat de optie active desktop (weet niet zeker dit komt direct uit mijn koppie dus vergeef me als ik et fout heb) en daar kan je zien welke Items je op je bureaublad hebt staan!

Verwijderd

had ik ook gehad:

[rml][ XP] Vaag probleem met de desktop[/rml]

ik had toen maar mijn account verwijdered en nog een aangemaakt.... maar iig erg irritant

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

wat jij bedoeld is de styles eruit halen. Die vindt je ook onder Systeem->geavanceerd->prestaties->custom->use visual styles [ ].

Geef je alleen weinig kans dat dit helpt. Wat je wel zou kunnen proberen is om in je explorer->tools->folder opties->reset all folders aan te klikken.

[mijn andere opmerking betrof niet je wijzigingen, maar het idee dat mogelijk de hele afbeelding niet echt was. Er lopen hier een lolbroeken rond :/ ]

edit: uit ander topic
jdiezrequejo schreef op 23 February 2002 @ 20:47:
AHa, weer iemand met hetzelfde probleem!

Ik heb dit dus ook

Ik kreeg dit wanneer ik De Actieve Dekstop installeerde, volgens mij ligt het dus wel degelijk aan het script, omdat het nu ook bij anderen voorkomt...

Als dat toch niet zo is mijn excusses, maar ik zou geen andere manier weten waardoor het komt
en
Verwijderd schreef op 25 February 2002 @ 02:46:
Argh ik heb dat ook gehad na de poging van Active Desktop troep.. heb het nu weer goed.. hoe ook al weer.. volgens mij moet dat 'classic folders' of zo wel helpen.. ik weet in ieder geval nog dat dat veranderen pas weer goed werd zodra ik gereboot had, want de desktop wodt niet 100% als een folder gezien of zoiets vaags....v

verwijder alle webpagina's in de active desktop settings, en de webppagina en zo, restore de default map settings eens en reboot, dan zou het moeten werken..

vaag getypt, maarja
Dus toch active desktop?

[ Voor 65% gewijzigd door SilentStorm op 10-12-2002 16:36 ]

• XanaduNL
Beste prestaties helpt ook niet, check het plaatje maar:
http://members.lycos.nl/zenxl16/mijndesktop2.jpg

De afbeeldingen zijn super echt (alleen de witte streepjes heb ik gedaan).
En bedankt voor de welkom. :)

Wat gebeurt er als ik "reset all folders" doe??

Verwijderd

kan je niet gewoon het .ini bestand van je desktop wissen??

// of ff "alle mappen als deze doen" in explorer -> tools -> folder options

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 16:37 ]

Verwijderd

active desktop is als webpagina weergegeven ofzo lijkt wel....

• XanaduNL
Active Desktop kan ik niet vinden.....

En GVE, als ik dat gedaan heb in mapopties, moet ik dan nog rebooten?

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

dan gaat ie de opgeslagen gegevens van elke map dichtgooien. Dus als je bij elke map apart had ingesteld om bepaalde atributen te tonen wordt dit nu leeg gemaakt. Ik weet alleen niet zeker of dit onderdeel daarbij inbegrepen is. het mapje staat trouwens onder 'view' als je dat nog niet had.

• XanaduNL
SilentStorm schreef op 10 December 2002 @ 16:42:
dan gaat ie de opgeslagen gegevens van elke map dichtgooien. Dus als je bij elke map apart had ingesteld om bepaalde atributen te tonen wordt dit nu leeg gemaakt. Ik weet alleen niet zeker of dit onderdeel daarbij inbegrepen is. het mapje staat trouwens onder 'view' als je dat nog niet had.
moet ik perse rebooten?

Verwijderd

kijk eens wat er voor een bestanden staan in je desktop/bureaubladmap in je persoonlijk dir.

• Kliniclown
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 13:14
Kan nooit kwaad om te rebooten

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Ben er niet 100% zeker van, maar dacht van niet. Active desktop is trouwens onder xp niet meer direct bereikbaar. Ik vind hier wat over ad; het lijkt erop dat het gewoon niet standaard in xp zit.

in [rml][ WinXP] Rare balk op bureaublad en Windowstoets defect?[/rml] zegt F_J_K:
NPunt 1: Kan je een screenshot laten zien? Het klinkt een beetje als een bekend probleem namelijk. Probeer 'm in ieder geval naar rechts te slepen en je active desktop uit/aan te zetten.

Punt 2: Aangenomen dat ie hardwarematig goed is, er is een registersleutel die 'm uitschakeld:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout]
"Scancode map" = hex:00,00,00,00,00,00,00,00,03,00,00,00,00,00,5b,e0,00,00,5c,e0,00,00,00,00

Als die sleutel Scancode map bestaat, kan je als het goed is die sleutel gewoon weggooien. Na een backup gemaakt te hebben natuurlijk.

PS: zoals je ziet is de topictitel wat aangepast voor je. Hij beschreef je vraag niet echt

edit:
Zodeju wat typ ik langzaam
in http://gathering.tweakers.net/forum/quote_message/14377043/ staat een oplossing:
Fantomas schreef op 09 July 2002 @ 19:48:
Bi mij hielp het om in de task manager explorer te killen.
Dan rebooten, toen was ie weer normaal.

Ik neem aan dat je XP hebt?
in hetzelfde topic:
yonexfreak schreef op 09 July 2002 @ 21:08:
ff vraagje>>> gebruik je de Active Desktop die hier op GoT gemaakt is? (dus GoT Tracker etc..)
zoja dan ken ik maar 1 oplossing omdat ik zelfde heb meegemaakt

1. nieuwe user aanmaken en alles weer opnieuw instellen

2. format

nog iemand en ik hadden dit probleem en beiden kwamen we er niet uit

[verzoek mode]
als je eruit mocht komen post het dan ff svp ;)
[/verzoek mode]

suc6 :)
met daaronder een bevestiging:
Verwijderd schreef op 11 July 2002 @ 11:42:
Dank voor alle reacties. Het is me gelukt (gelukkig voordat ik begonnen ben met formatteren).

Ik heb als ADMINISTRATOR ingelogd in XP en via beheren (rechtermuisknop op deze computer) mijn account verwijderd. Daarna een nieuwe account aangemaakt en ingelogd onder die naam. Ik ben m'n balk kwijt en het voordeel is dat alle bestanden die ik in mijn documenten had staan niet zijn weggegooid.

Het enige nadeel is wel dat alle internetinstellingen (passwords, cookies e.d.) opnieuw geconfigureerd moeten worden, maar ja, ik ben iig die balk kwijt :D

• XanaduNL
Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 16:54:
kijk eens wat er voor een bestanden staan in je desktop/bureaubladmap in je persoonlijk dir.
Nix bijzonders, wat zou ik moeten vinden?

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

mogelijk een eerder genoemde desktop.ini met voorkeursinstellingen. Kun je eens proberen (verwijderen/verplaatsen)

Verwijderd

inderdaad

• XanaduNL
geen desktop.ini te vinden.
Dus de volgende opties blijven over als ik het goed heb:
1. Nieuwe user aanmaken, en dus veel dingen verliezen.
2. Formateren

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

1. is volgens de laatste quote niet zo erg. Zijn data bleef wel behouden. Bovendien. Als je wilt kun je dat allemaal kopieeren (mits je de juiste rechten hebt natuurlijk

• XanaduNL
vik maak me vooral zorgen over de cookies en instellingen.
is er een mogelijkheid die gewoon te kopieren?

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

tuurlijk! "C:\documents and settings\jeinlognaam\"
ff alles c/p naar je nieuwe profiel, easy as that. Je cookies staan onder "C:\documents and settings\jeinlognaam\local settings\temporary internet files" mogelijk staan er onder de subdir content.ie5 (ja die is geheim en kun je niet zien) ook nog een aantal.

• XanaduNL
blijft er dan nog een nadeel over??? :)

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

het kost moeite :? :+ en je hebt een andere loginnaam (je kunt proberen om daarna weer een nieuwe aan te maken die eigenlijk je oude is, maar weet niet hoe windows daarop reageert.

Ik heb zelf ooit eens accounts moeten wisselen om andere redenen (..al sla je me dood..) en heb het opgelost door een nieuw account met een -ahum- zelfde naam. Ik had daarbij nl een nieuw account aangemaakt met dezelfde naam. Windows reageerd hierop door het 2e account wel precies hetzelfde te laten werken, maar de fysieke dir in 'documents and settings' werd 'naam_2'. Op zich maakt dit niet zoveel uit, maar hij wil deze naam nog wel eens overnemen als je iets moet invullen :+

Pagina: 1