Toon posts:

[WinXP] Rare balk op bureaublad en Windowstoets defect?

Pagina: 1
Acties:
  • 898 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort aan de linker kant van mijn bureaublad een balk met de volgende dingen:
map taken
andere locaties
details
hoe krijg ik dit weer weg
Ook doet mijn windows toets het niet meer die waar je het start menu mee oproept

Verwijderd

Welke Windows heb je eigenlijk? zou je de volgende keer even het OS in de topictitel willen vermelden? voor meer info zie de Windows Operated Systems - Policy -> bedankt :)

Als je met je muis op die balk gaat staan, en dan rechtermuis knop doet. Zie je nu geen optie om dat ding te sluiten?

En wees uiteraard welkom op GoT :)

Verwijderd

Welk windows (95,98,xp,2000,me) ?

Verwijderd

Rechter muiskonp op de balk, krijg je een menutje met opties, optie : taakbalken o.i.d. Vinkje uitzetten bij alles behalve 'snel starten' of 'quicklaunch'.

Je 2e probleem zijn denk ik verkeerde instellingen in je toetsenbord indeling: zet je toetsenbord in deling op vs-internationaal via Configuratiescherm.

Verwijderd

Topicstarter
1. sorry ik heb windows xp prof
alles is uitgevink. Het zit aan de linkerkant van het scherm over de hele lengte dus niet op de taakbalk
Lukt ook niet met de rechtermuisknop
Echt heel vreemd
Het bureaublad ziet er uit als een map in xp

2. Ik heb wel het toetsenbord ingesteld op vs internationaal

nog meer ideen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 23:26:
1. sorry ik heb windows xp prof
alles is uitgevink. Het zit aan de linkerkant van het scherm over de hele lengte dus niet op de taakbalk
Ik ga er vanuit dat een klikje op welke plaats dan ook op die balk geen hulp biedt.
Al geprobeerd te kijken of er misschien een extra process aan staat die je niet kent?

Je hebt geen software pas geinstalleerd? Of apparatuur etc?

Verwijderd

Topicstarter
Nee helemaal niets en inderdaad klikken helpt niet :(

Verwijderd

kan je niet een screenshotje laten zien? Kan misschien voor duidelijkheid zorgen...
(printscreen om een screenshot naar je clipboard te sturen, naar paint ofzo en klaar voor als je dat niet weet)

Verwijderd

oh jee.. dit klinkt als de beruchte balk die al vaker is langsgekomen waar geen oplossing voor is.................. :{ Het is wel te vinden met de search maar die doet het niet goed :(

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

NPunt 1: Kan je een screenshot laten zien? Het klinkt een beetje als een bekend probleem namelijk. Probeer 'm in ieder geval naar rechts te slepen en je active desktop uit/aan te zetten.

Punt 2: Aangenomen dat ie hardwarematig goed is, er is een registersleutel die 'm uitschakeld:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout]
"Scancode map" = hex:00,00,00,00,00,00,00,00,03,00,00,00,00,00,5b,e0,00,00,5c,e0,00,00,00,00

Als die sleutel Scancode map bestaat, kan je als het goed is die sleutel gewoon weggooien. Na een backup gemaakt te hebben natuurlijk.

PS: zoals je ziet is de topictitel wat aangepast voor je. Hij beschreef je vraag niet echt :P

edit:
Zodeju wat typ ik langzaam

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 08-08-2002 23:40 . Reden: Traag ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou wel een screenshot willen maken
maar er is 1 probleem
Het staat op mijn laptop en ik heb geen netwerk hier
en ook geen cam
Het ziet er uit als een xp map bijv c:\ dan zie je links ook een blauw kadertje met allerlei mogelijkheden zoals map aanmaken etc
nou zo ziet mij bureaublad er ook uit

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hier een topic met mensen die het zelfde probleem hadden, en inclusief een oplossing.

vreemd balk bureaublad winxp

(8>

Verwijderd

Geen idee of dit hetzelfde probleem is maar gisteren was ik bij iemand om een windows xp computer in te stellen en een van de klachten was dat ze een rare balk met deze computer pictogrammen links in beeld hadden. Ik had dat nog nooit eerder gezien maar binnen een paar seconden was het probleem opgelost.

Rechtsklikken op de taakbalk, balken vergrendelen uitvinken(of hoe het ook precies heet, heb hier zelf geen XP) en dan gewoon die rare balk wegslepen en uitklikken. Als je inderdaad hetzelfde probleem hebt zou het zo opgelost moeten zijn.

Dat je windowstoets het niet doet is kan gewoon een defecte toets zijn, werkt CTRL+ESCAPE wel ?

Verwijderd

Het zou toch niet toevallig een webelement ofzo zijn he?
Kijk eens of je vreemde dingen hebt staan bij:
Config. scherm -> (klassieke weergave) Beeldscherm -> Bureaublad (tabblad) -> Bureaublad aanpassen -> Website (tabblad)

Verwijderd

Topicstarter
mmm niets lukt

de toets is wel goed ik heb er nl 2 op de laptop
deed het denk ik tegelijktertijd met de komst van de balk niet meer
erg strange

Verwijderd

Topicstarter
En wat wordt bedoeld met explorer killen?

Verwijderd

Topicstarter
het heeft zeker met elkaar te maken want mijn windows toets doet het wel als ik een nieuw account aanmaak
maar daarmee is het probleem niet verholpen omdat ik als administrator dan al mijn instellingen kwijt ben :(

• Fantomas
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 00:09:
En wat wordt bedoeld met explorer killen?
Control-Alt-Delete en dan in je task manager bij processen Explorer.exe afsluiten.

Verwijderd

Topicstarter
mmm gedaan maar maakt niets uit is er na reboot direct weet

• dust | zone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 13:34

dust | zone

don't ask...

Als je nog steeds met het probleem zit, maak eens een screenshot en transfer hem via het adidas netwerk ( oftwel via diskette ) even naar je pc met internet. Dit is echt zo'n typische vraag die om een screenshot vraagt :)

Asus A7V266 | AMD Dondervogel 1400 | >200 GB aan schijfjes

Verwijderd

ik had dit probleem ook toen ik met FIX-IT 4 een reg clean gedaan had

als jij dit ook gedaan hebt moet je gewoon even de verwijderde dingen ongedaan maken

• stoni
  • Laatst online: 13-04-2022

stoni

www.klan.nl

bij deze met screenshot

ik heb last van dit probleem wie kan mij helpen
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.sciarone/ton.jpg
Pagina: 1