Toon posts:

[PW] netwerkapparatuur: 1489 producten, onoverzichtelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mischien mogelijk om in de pricewatch, de netwerkapparatuur onder te verdelen in meerdere topics. Nu is er door de bomen het bos niet meer te zien.

Voorstel:
- Netwerkkaarten
- HUBS/Switches
- Routers
- Wireless
- Kabels

Mischien niet compleet, maar wel overzichtelijker. Ik was op zoek naar een switch, en het vergelijken is niet te doen.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Lijkt mij ook wel een goed idee. Al zal het wel een enorm werk zijn om dat opnieuw in te delen (een deel zal denk ik wel via een scriptje kunnen :P). Ik zie trouwens dat harddiscs ook verdeeld zijn in SCSI en IDE (beide kleinere categorieën dan dit), dus het is in ieder geval wel vaker voorgekomen. Ik zou trouwens wel minder categorieën gebruiken, omdat alles anders weer zo versplinterd is dat je niets kunt vinden en dat werkt ook niet erg handig. Een stuk of twee à drie categorieën zou IMO handiger zijn. (Ideetje: Netwerkkaarten, Hubs/Switches/Routers/Wireless en Kabels en ander bijbehoren.)

Voor nu kun je gebruik maken van Ctrl+f, voor het zoeken op de pagina. Niet echt ideaal, maar het werkt wel. :)

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:56
Dat vind ik inderdaad een heel goed idee. Het is nu nogal onoverzichtelijk.
Maak er drie categorien van:

- Intern
- Extern
- Kabels

Of is dat niet slim?

edit:

Intern valt er eigenlijk weinig te melden.

[ Voor 17% gewijzigd door Bootje op 10-12-2002 16:51 ]

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Meteen in vijf opsplitsen lijkt me een beetje overdreven. Een nieuwe categorie wireless en een speciaal hok voor hubs/routers/switches moet IMO ook wel genoeg zijn.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

En waarom noem je producten in godsnaam topics? :P

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wouter Tinus schreef op 10 December 2002 @ 17:43:
en waarom noem je product-categorie(met puntjes)n in godsnaam producten? :P ;)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Plague schreef op 11 december 2002 @ 00:16:
[...]

en waarom noem je product-categorie(met puntjes)n in godsnaam producten? :P ;)

Ik refereerde naar de titel, het origineel was:

Pricewatch netwerkapparatuur: 1489 topics, onoverzichtelijk

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 22:41
Opzich geen slecht idee, maar sowieso moet er daar nog een hoop in worden geschoond :)

* MadBear was van de week al met videokaarten begonnen maar toen kwam die DDOS aanval :(

Verwijderd

Topicstarter
Wouter Tinus schreef op 10 december 2002 @ 17:43:
Ik kon niets beters verzinnen, sorry, ik zal nooit meer zoiets doms uitkramen :X

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:03

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

- Netwerkkaarten
- Hubs & Switches
- Wireless
lijkt me inderdaad ook wel een logische verdeling. Je zit dan alleen met wat problemen bij multifunctionele apparaten die bijv. switch, draadloos en ADSL modem tegelijk zijn, maar dat heb je ook als je een verdeling maakt tussen Netwerkkaarten, Hubs & switches en Routers.

De categorie heeft ook veel ruis door de grote hoeveelheid professionele (19" rackmountable) netwerkapparatuur.

[ Voor 16% gewijzigd door Femme op 11-12-2002 23:38 ]

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Femme schreef op 11 December 2002 @ 23:35:
- Netwerkkaarten
- Hubs & Switches
- Wireless
lijkt me inderdaad ook wel een logische verdeling. Je zit dan alleen met wat problemen bij multifunctionele apparaten die bijv. switch, draadloos en ADSL modem tegelijk zijn, maar dat heb je ook als je een verdeling maakt tussen Netwerkkaarten, Hubs & switches en Routers.

De categorie heeft ook veel ruis door de grote hoeveelheid professionele (19" rackmountable) netwerkapparatuur.
misschien een idee om "netwerken (professioneel)" en "netwerken (thuisgebruik)" te maken? Voorbeeld:
een bedrijf neemt geen wireless 11 MBit verbinding, en een thuisgebruiker doorgaans geen Gbit NIC. :)
Wouter Tinus schreef op 11 December 2002 @ 00:37:

[...]

Ik refereerde naar de titel, het origineel was:

Pricewatch netwerkapparatuur: 1489 topics, onoverzichtelijk
offtopic:
[mierenneukmodus]
Je refereerd AAN :Y)
[/mierenneukmodus]

[ Voor 53% gewijzigd door Plague op 11-12-2002 23:42 ]

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-03 23:16
Femme.. Inderdaad. Je zou dus eigenlijk het hok ook kunnen onderscheiden op gebruik kwa professionaliteit. Rackmounts netwerkaparatuur is iets totaal anders dan een huis tuin keuken switch etc.. Ik denk dat dat de vergelijking al een heel eind beter maakt

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Plague schreef op 11 december 2002 @ 23:39:
offtopic:
[mierenneukmodus]
Je refereerd AAN :Y)
[/mierenneukmodus]

offtopic:
Nee, je refereert aan :P

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

In het geval van tweakers lijkt me de onderverdeling in prof en thuisgebruik nergens op slaan omdat tweakers per definitie andere gedachten hebben over het thuisgebruik van professionele apparatuur. Verdeling zoals eerder aangegeven door Femme lijkt me de meest logische.

LinkedIn WoT Cash Converter

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-03 23:16
PcDealer schreef op 13 December 2002 @ 12:53:
In het geval van tweakers lijkt me de onderverdeling in prof en thuisgebruik nergens op slaan omdat tweakers per definitie andere gedachten hebben over het thuisgebruik van professionele apparatuur. Verdeling zoals eerder aangegeven door Femme lijkt me de meest logische.
vind jij... Laat dat maar bepalen door een poll ofzo? :)

Ik las net de reply op femme boven mij, en die zit dus aardig in de richting met wat ik bedoel. Op professionaliteit beoordelen kan een tweaker net zo goed als elk ander mens hoor!. Misschien dat er een paar tussen zitten die de beschikking hebben over een gigabit netwerk thuis, of een geheel serverpark ala tweakers.net, maar die snappen ook wel dat dat bij professioneel hoort.

dus welke reply slaat nergens op? :X

Verwijderd

Na zo'n vijftien minuten zoek vond ik dit topic, "geholpen" door de uiterst nuttige info van Wouter.

Anyway, dit probleem was dus al langer bekend, en ook al uitgebreid besproken. Vraag is: wat is het resultaat van bovenstaande discussie?

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

De constatering dat een nieuwe verdeling wel handig zou zijn :P.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wouter Tinus schreef op 15 februari 2003 @ 23:34:
De constatering dat een nieuwe verdeling wel handig zou zijn :P.
Joh 8)7

En wanneer gaan we daar dan mee beginnen? Als de PM er is? :P

Even serieus, zijn hier concrete plannen voor om dit te gaan doen? Of is er bij jullie nog niet de tijd en de mankracht om dit soort dingen te regelen. Ik meen me namelijk uit een chat met Reacher te herinneren dat jullie met een aantal dingen bezig waren die óók tijd kosten en -zeer waarschijnlijk, zo denk ik- een hogere prioriteit hebben dan dit. Want deze herverdeling uitvoeren is natuurlijk ook niet zo 1-2-3 gedaan.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Hij vroeg er toch om? Wie ben ik om die bal dan niet in te koppen :P.
Even serieus, zijn hier concrete plannen voor om dit te gaan doen? Of is er bij jullie nog niet de tijd en de mankracht om dit soort dingen te regelen. Ik meen me namelijk uit een chat met Reacher te herinneren dat jullie met een aantal dingen bezig waren die óók tijd kosten en -zeer waarschijnlijk, zo denk ik- een hogere prioriteit hebben dan dit. Want deze herverdeling uitvoeren is natuurlijk ook niet zo 1-2-3 gedaan.
Je geeft het antwoord op je eigen vraag :P. We hebben inderdaad wel andere dingen te doen dan 1500 producten sorteren.

Pagina: 1