Toon posts:

MSI K7T266 Pro start niet op met Thermaltake Vulcano 7+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik kom er nog niet uit, naar aanleiding van dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/667187

Ik ben erachter gekomen dat 1 draadje van de fan eraf was gegaan, die ik er weer op heb gezet. als ik de comp aanzet gaat de fan wel draaien maar de comp start niet op, nu heb ik gelezen op de thermaltake website het volgende:

Q: After I've installed the Volcano 7 & Volcano 7+ , my system will not boot up.
Some motherboards were built with a fan detection feature, which prohibits the computer to boot up if it does not detect a fan unit connected onto the motherboard. Because the Volcano 7 & Volcano 7+ both utilizes larger fan, therefore it is required to power the fan directly from the Power Supply Unit. To disable this fan detection feature, please confer with your motherboard vendor / manufacturer for further assistance.

dat is dus hetzelfde probleem als mij.
Weet iemand of er op de msi k7t266 pro een jumper ofzo zit waarmee ik die fan detection kan uitzetten? en waar die zit? ik heb op de msi website de manual van mn mobo gedownload maar daar kan ik het niet echt in vinden.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt :D

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
welk bios heb je erin geflasht? er was namelijk in 1 van de nieuwere biosen een fix met het woord "fandetectie" erin. Weet niet meer percies wat.

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Er zit in de bios een mogelijkheid om die fan detectie uit te zetten

Ik heb dat ook gedaan !! Aleen is het even zoeken

suc6

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 15:12

QkE

In your face Gnagna

Ik dacht idd dat er bij de bios updates eentje bij zat die dit probleem verholp. Gewoon ff op de site van MSI kijken. Op de manier van Silex zal het zeker werken, maar fandetectie lijkt me toch wel handig.

Verwijderd

Topicstarter
de computer geeft helemaal geen beeld dus kan ik ook niet in de bios komen, of kan ik gewoon een floppy met de bios update erop eringooien ?

Verwijderd

Gewoon ff je Duron 800 op je mobo zetten, met je oude duron cooler, bios in, setting veranderen, je nieuwe CPU erin, vulcano 7+ erop, en dan moet ie werken.

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 15:12

QkE

In your face Gnagna

Lijkt me idd logisch wat Soepriem hier zegt.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nee gewoon alles laten zitten maar alleen even de cooler van de duron loshalen en op de cpu fan pin steken, laat hem maar even los in de kast hangen, dan in je bios de fan detection disablen.

Verwijderd

Topicstarter
Gianni Rombios schreef op 11 december 2002 @ 00:27:
Nee gewoon alles laten zitten maar alleen even de cooler van de duron loshalen en op de cpu fan pin steken, laat hem maar even los in de kast hangen, dan in je bios de fan detection disablen.
das wel erg lijp, tis echt een mini cooler, maar ik zal het probere wat soepriem zegt, als ik niks kan vinden gooi ik er wel een bios update over

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
neenee wat ik bedoel is dat je de nieuwe processor met volcano niet eruit hoeft te halen, gewoon laten draaien en op de cpu fan header even een losse fan hangen (die niet al te weinig toeren draait). Dat doe ik ook altijd bij een bios update op mijn moederbord, aangezien mijn cpufan maar op iets van 1200 toeren draait.
Pagina: 1