Toon posts:

MSI K7T266 pro + athlon xp + thermaltake vulcano 7+

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag de thermaltake vulcano 7+ binnen gekregen. Op HCC heb ik een MSI k7t266 pro moederbord gekocht en een amd athlon xp 2000+ processor. Ik heb de fan goed aangesloten maar nu heb ik het volgende probleem:
De eerste keer toen ik de computer aan deed, ging de cooler wel draaien maar de computer starte niet op. Op de site van thermaltake staat dat er iets met FAN detection is dat die niet opstart. Nu heb ik de pc uitgedaan en de fanspeed lager gezet, sindsdien op alle standen gaat de computer(start niet op) aan maar de cooler niet. op geeft op het scherm nu aan dat de cooler niet werkt of geactiveerd is ofzo. Weten jullie mischien wat ik kan doen ?

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 21:22:
ik heb vandaag de thermaltake vulcano 7+ binnen gekregen. Op HCC heb ik een MSI k7t266 pro moederbord gekocht en een amd athlon xp 2000+ processor. Ik heb de fan goed aangesloten maar nu heb ik het volgende probleem:
De eerste keer toen ik de computer aan deed, ging de cooler wel draaien maar de computer starte niet op. Op de site van thermaltake staat dat er iets met FAN detection is dat die niet opstart. Nu heb ik de pc uitgedaan en de fanspeed lager gezet, sindsdien op alle standen gaat de computer(start niet op) aan maar de cooler niet. op geeft op het scherm nu aan dat de cooler niet werkt of geactiveerd is ofzo. Weten jullie mischien wat ik kan doen ?
De snelheid van de fan komt onder de (minimale) detectiesnelheid van je BIOS. Deze waarschuwing in het bios even uitzetten, of de thermische RPM regeling van de cooler uitschakelen. Beide zaken zijn in je handleidingen te vinden.

Koop een taart en ga het vieren!

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat ik het moederbord en cpu op HCC heb gekocht, geen handleiding dus.. :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt ze gewoon van de MSI site downloaden :)

It's amazing, mike 8)

Verwijderd

Topicstarter
owkee thx balus

Verwijderd

Topicstarter
:( heb ik weer, staat er geen manuel van dat moederbord dat ik heb: de k7t266 pro, er staat er wel 1 van de pro2

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

de V7 heeft 2 mogelijke manieren van aansluiten.
Ofwel op het moederbord (via die 3 pins connectie) ofwel via een molex stekker.
Als je kiest voor de laatste, moet je toch nog altijd de andere 3 connectorstekker (waar maar 1 draad aanzit) op je mobo steken, daar de rpm uitlezing via dit gaat.
als je bios deze niet kan uitlezen, start de pc niet op

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

zoek er de zoek

Gewoon beter rondkijken (archives?). Dit topic gaat iig dicht, omdat ik erop vertrouw dat MSI niet zo lame is om dit fenomeen niet op de handleiding te vermelden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.