[XP/Domein]

Pagina: 1
Acties:

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:13
Na na een hoop gezeik eindelijk Linux zo ver gekregen dat ik met mijn XP Pro bak in kan loggen op een samba domein.

De gebruiker op dat domein heet hetzelfde als een al bestaande gebruiker op mijn laptop. XP laat me bij het inloggen zelfs kiezen op het domein of lokaal in te loggen ( _/-\o_ want laptop).

Probleem is nu alleen, dat mijn profiel nu roaming is, en ik, zodra ik op het domein inlog, dus een 'schone' gebruiker ben op de laptop, zelfs al zijn beide usernames (die op het domein en die lokaal) gelijk.

Het liefste hd ik dus gewoon dat ik WEL op het domein inlog (dus de shares aankan en het loginscript gedraaid wordt), maar dat ik het bestaande profiel van de laptop behoud. Hoe regel ik zoiets?

Ik snap ook wel dat ik mijn loginscript lokaal kan zetten (zo spannend is het niet, een net time en 2x net use), maar dan ben ik dus de domeinbeveiliging kwijt.

[rml][ WinXP] useraccounts en buroblad[/rml] zit met hetzelfde probleem, behalve dat ik al een lokaal profiel heb, en [rml][ Win2K] Profiel behouden op nieuw domein.[/rml] is hem ook niet helemaal.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Je kan je locale profile cp-en naar je domain profile. Uit jouw woorden lees ik dat je profile niet roaming is maar dat er domain profile is aangemaakt. "this is by design"

Wat je kan doen is gewoon je locale profile copieeren naar je domain profile. Rechtermuis deze comp => props => adv = > user profiles => settings en leef je uit.

En als jij zegt dat de gebruiker op het domain en de locale user hetzelfde heten is niet helemaal waar. De local user heet gewoon "users" maar je domain user word "user.domain"
Dit zie je ook terug in je docu's en settings, waar je profile staat.

There is no art to find the minds construction in the face