[WinAll]Desktop overnemen!

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Crewlz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04-2024
Ik zit met een probleemje voor een schoolproject.

We hebben een situatie met een paarservers en een paar clienten.
Nu iser de vraag gekomen of het mogelijk is om de desktop van de clienten over te nemen vanaf de clienten zelf. Dus zeg maar het zogenaamde systeembeheer moet dus vanaf een client op een andere client kunnen inloggen en de desktop overnemen.
Het programma moet in het pakket zelf zitten (of update). De clienten bestaan uit Windows 98 en Windows 2000 machines.
Kan iemand mij vertellen wat ik dus voor programma kan gebruiken.

Verwijderd

Volgens mij heb je vrij weinig van dit dit en dit gedaan/gebruikt, maargoed. Je zou Tight VNC kunnen gebruiken, is gratis maar je hebt geen optie tot bijv. "file transfer" , daarnaast heb je ook zn betere 'broer' Remote Administrator, het probleem is alleen dat dat nogal veel geld kost :)

[ :z heid]

ehh het moet in de update zelf zitten, in Windows 2000 Server zit Terminal Services, daarmee kannet, denk ik...

[/ :z heid]

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 14:11 ]

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
PcAnywhere van Symatec

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

google

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Crewlz
Het moet dus eigelijk van Windors zijn.
Je hoeft dus alleen maar een desktop te kunnen besturen verder niks.
En Terminal services is geen optie want dat zit alleen bij Win server en niet 2000 pro. En je kan niet zomaar van client naar client. Ik heb al op de microsoft pag gakeken maar ben daar niet veel wijzer van geworden. Ik weet wel zat applicaties die niet van microsoft zijn maar daar heb ik dus niks aan.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:39
XP derop en remote desktop gebruiken? :?

• Crewlz
Ja maar je moet uitgaan van een bedrijfs situatie en dan kan je niet zomaar alle pc's een ander besturingssysteem installeren.

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 10:19
Netmeeting kon het dacht ik ook in win98. En win2000 heeft terminal services.

• Crewlz
Netmeting is wel een hele goed. Bedankt allemaal.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mja, er zijn zat programma's te vinden waarmee je een pc remote kan besturen
vnc, pcanywhere, radmin. Deze zijn best via Google te vinden en zitten niet standaard in Windows nee, deze zullen afzonderlijk geinstalleerd moeten worden.

Aangezien je vroeg om programma's, geldt de volgende policy: http://gathering.tweakers...t_messages/607419#gezocht en zul je dus eerst zelf op zoek moeten gaan.
Verder hoort een 'welk programma moet ik gebruiken' niet in WOS maar in Software Algemeen

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.