Toon posts:

Journaliste op zoek naar RPG-verslaafde

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Neelon
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22-10 12:32

Neelon

FOR PONY!!!

ItSnows schreef op 11 December 2002 @ 16:31:

[...]

- Scheldwoorden laat je in het vervolg achterwege. Mag duidelijk zijn waarom...

- Diablo is geen RPG maar een Hack'n Slash. Beide soorten vallen in de categorie van het type Adventure (wat ook weer een aparte groep games is ;)).

Wezelijke kenmerken van een RPG zijn het verhaal (ver te zoeken in Diablo) en de mogelijkheid over je eigen lot te beslissen (kan in Diablo niet). Onderdeel van die Lotsbeschikking is het verdiepen van je karakter.

En het enige spel dat puur RPG is? PlaneScape: Torment.
Alle andere games (ook BG) zijn slappe aftreksels waar men consessies heeft gedaan aan het verhaal om Het Grote Publiek tevreden te houden :+

zo :)
Diablo is geen echte RPG (in mijn ogen, maar wel heel leuk, speel het nog steeds).

Planescape: Torment de enige pure CRPG? Ben ik het niet met je eens. Dat predicaat gaat voor mij naar Fallout (de eerste, niet Fallout 2 (veels te buggy) en zeker niet Fallout Tactics (echt geen RPG, en Interplay is heel de Fallout naam aan het vernaggelen tegenwoordig met die nieuwe console adventure die gaat uitkomen)).

Meldiva - Azjol-Nerub[EU] - "We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• ixl85
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 25-11 13:24
wat vinden jullie van morrowind dan?
datis toch ook best wel rpg achtig...

man dat spel is zo groot en ingewikkeld (als je overal lid van word enz)...
ik ben er op een gegeven moment mee gestopt. ik verdrok zowat :D
Pagina: 1 2 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee