Journaliste op zoek naar RPG-verslaafde

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 656 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72954

Topicstarter
Hallo!

ik schrijf voor het scholierenblad Pauze. Op het moment ben ik bezig met een artikel over games en internet. In dat artikel wil ik een interviewtje doen met iemand die RPG-verslaafd is. Verslaafd is natuurlijk een groot woord. Maar wanneer je elke dag uren aan het spelen bent, kun je jezelf wellicht verslaafd noemen. Zeker wanneer andere activiteiten eronder lijden.
Ik wil o.a. weten wat de kick van een spel is. Welke spellen het meest verslavend zijn. En wat de negatieve en de positieve kanten zijn van het zo veel spelen van RPG-games.

Omdat het een blad voor jongeren is, ben ik ook op zoek naar jongeren (tot 19 jaar).
Het interviewtje kan per email en het mag anoniem.

Alvast vriendelijk bedankt!

Groeten,
Pleuni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Welke spellen het meest verslavend zijn? -------> Final Fantasy en dan wel de hele serie....
en natuurlijk mmorpg's (massive multiplayer online role playing games)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41570

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37093

jow, ik speel iedere dag ultima online, d's een spel dat je alleen online kan spelen en 10 dollar ongeveer per maand kost... :)

mail je vragen naar moloch1234@hotmail.com

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 37093 op 09-12-2002 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, maar bedankt, ik ga het lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napauleon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-04-2021
hmm....diablo II speelde ik erg veel, ben er na een half jaar net weer aan begonnen. Het is verslavend, omdat je steeds ff wat nog moet doen of hogere lvls bereiken. Tis ook leuk omdat je steeds met andere mensen items/ervaringen kan uitwisselen

Neverwinter nights is erg verslavend vanwege de geweldige gameplay. Veel quests eisen veel denkwerk en tijd en het is SUPER om die quests met je buddies op te lossen en zo beter worden. Ook zijn de graphics van hoge kwaliteit. De extra dingen waarmee je je eigen werelden, monsters en items kan maken, zorgen ervoor dat men er niet snel op is uitgekeken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Diablo is geen RPG :(

Ik ben wel RPG verslaafd, maar geen jongere meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Tgaat dus niet over singleplayer zooi neem ik aan, naar aanleiding van dat andere topic? :) //edit: heeft dus neits met dat artikel te maken :P
dus geen fallout, fallout 2, planescape, arcanum, baldurs gate 1 und 2 en alle mogelijke expansions :P ben ik bang..
//edit: wel dus? :)

[ Voor 15% gewijzigd door Okyah op 09-12-2002 13:26 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36960

Diablo2 Vond ik wel roelen eiguhlijk. Maar Golden Sun op de GBA is toch 1 van de Beste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Anoniem: 36960 schreef op 09 December 2002 @ 13:34:
Diablo2 Vond ik wel matig eigenlijk. Maar Lufia: Fortress of Doom op de snes is toch 1 van de Beste. :)
;)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
diablo is geen rpg gewoon een dood simpele hack en slash

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36087

Diablo 2 is wel een RPG, idioten.
RPG(Role-Playing-Game) je speelt dus een rol, een char. die je uitdiept, en dat kan allemaal in diablo 2.
Niet lullen dus, Baldurs Gate is ook een RPG maar gaat veel verder dan alleen maar hakken, er zit daadwerkelijk verhaal in.
Het blijven RPG's maar als het type RPG je niet aanstaat moet je niet gaan blaten dat het geen RPG is terwijl je nieteens weet wat een RPG is.

O, over dat intervieuw? Ik speel wel RPG's(BG, Morrowind Diablo dat soort zooi allemaal) maar ben niet verslaafd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dude lufia was ook danger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64665

Is dit wel het geschikte forum voor dit soort dingen... Ik ben wel benieuwd wat er van gebakken word :) ik lees het wel in de nieuwe pauze neem ik aan :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 23:21

Mystic_X

What does this button do

ik ben helaas iets te oud voor je interview ben 21 , en speel Dark age of Camelot een mmorpg.
Tevens speel ik Final Fantasy en andere gelijksoortige rpgs

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06 10:29

FastBunny

Give it the Works !

Final Fantasy is een serie RPG die al lang bestaat en van erg goede kwaliteit is. Ik wil me wel aanmelden ben alleen 21 jaartjes oud :) Voor mijn mail adres klik op het Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/profile.gif naast mijn naam :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Het gaat over Computer RolePlaying Games dus?

Roleplaying Games worden zonder PC/Console gespeeld en zijn in boekvorm verkrijgbaar. Over de tijd is de neiging ontstaan om het over RPGs te hebben terwijl men CRPGs bedoeld.

Klein verschil, maar het staat wel zo net als je in een journalistiek stuk de juiste benamingen gebruikt, toch?

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank je Crayne!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

kheb een tijdje RedMoon betaald gespeeld (www.redmoon-online.com www.redmoon-europe.com) maar soms speel ik nog op anderen accounts en waarom?
complete boredom of het is de kick om met anderen samen te kunnen spelen. vooral dat je contacten kunt leggen met anderen aan de andere kant van de wereld

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Anoniem: 36087 schreef op 09 december 2002 @ 13:47:
RPG(Role-Playing-Game) je speelt dus een rol, een char. die je uitdiept, en dat kan allemaal in diablo 2.
Niet lullen dus, Baldurs Gate is ook een RPG maar gaat veel verder dan alleen maar hakken, er zit daadwerkelijk verhaal in.
Het blijven RPG's maar als het type RPG je niet aanstaat moet je niet gaan blaten dat het geen RPG is terwijl je nieteens weet wat een RPG is.

O, over dat intervieuw? Ik speel wel RPG's(BG, Morrowind Diablo dat soort zooi allemaal) maar ben niet verslaafd.
Speel je een rol in Diablo? Hmm, voor zover ik weet is de enigste character-development die ik een beetje kon vinden het sterker worden van je poppetje terwijl morele beslissingen en dergelijke totaal geen aandacht krijgen. Het gedrag van je character is het aspect "het spelen van een rol", niet het sterker worden van je character. Zo gauw je character een persoonlijkheid krijgt die interactief is mag je een spel een (C)RPG noemen. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Ivo op 09-12-2002 14:16 . Reden: Smilie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als er een goed verhaal in zit. Dan is het verslavend. Dan wil je het verhaal gewoon afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27195

Hmm, wrom alleen RPG's? Komt een beetje over alsof diegenen die andere speltypes spelen maar een beetje aankloten ofzo :?
Anoniem: 72954 schreef op 09 december 2002 @ 12:31:Omdat het een blad voor jongeren is, ben ik ook op zoek naar jongeren (tot 19 jaar).
LOL, ben ik al oud met mijn 20 jaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napauleon
  • Laatst online: 15-04-2021
ProPHeT_Ewok schreef op 09 december 2002 @ 14:14:
[...]

Speel je een rol in Diablo? Hmm, voor zover ik weet is de enigste character-development die ik een beetje kon vinden het sterker worden van je poppetje terwijl morele beslissingen en dergelijke totaal geen aandacht krijgen. Het gedrag van je character is het aspect "het spelen van een rol", niet het sterker worden van je character. Zo gauw je character een persoonlijkheid krijgt die interactief is mag je een spel een (C)RPG noemen. ;)
het gaat er niet om in welke mate je char een rol speelt, maar DAT je char een rol speelt.....en het kiezen van skills/stats moet nauw overwogen worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57309

Speel het meer dan genoeg, ben alleen al 'wel' 24... Als je toch te weinig interviews af kan leggen, mag je het altijd mailen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perconte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 09:58
Ik heb in vroeger fallout 2 gespeelt was een heel verslavend spel maar ben ook weer niet zo verslaafd heb gelukkig nog een leven :D Maar fallout vond k toch ook wel een top RPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

napauleon schreef op 09 December 2002 @ 15:36:
het gaat er niet om in welke mate je char een rol speelt, maar DAT je char een rol speelt.....en het kiezen van skills/stats moet nauw overwogen worden!
Ik denk dat een heleboel mensen dat niet met je eens gaan zijn. Waaronder ik.

Een rpg steunt op character development tijdens het spel, niet op character advancement. Een rol hebben is niet hetzelfde als een rol spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36087 schreef op 09 December 2002 @ 13:47:
Ik ben geen idioot :(

In principe heb je wel gelijk, maar ik zou het dan omdraaien en de spellen die ik leuk vind en wel als RPG beschouw ook geen RPG willen noemen. De rol die je speelt in Suikoden, Baldur's Gate of Final Fantasy is ook vrij beperkt, je kan tenslotte je "rol" niet zo uitdiepen als je zelf wilt. Laat ik het daarom maar zo formuleren: door het complete gebrek aan "diepe" verhaallijnen, het gebrek aan "diepe" karakters en het minieme character development VIND ik Diablo géén RPG of op z'n minste een zéér slechte poging tot. Dan zou je R-Type ook een RPG kunnen noemen omdat je de rol van piloot speelt en de character development is verwerkt in het upgraden van je vliegtuig :P

En voor de duidelijkheid: bij RPG (als videogame term) denk ik aan spellen als Dragonslayer, Arc the Lad, Lufia, Soulblazer, Zelda, Final Fantasy, Baldur's Gate, Planescape Torment, Suikoden, Ys, Xak, Legend of Heroes, Chronotrigger, Xenogears, Wild Arms, Vagrant story enz. enz. enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan ben je geen idioot.

Kijk, deze discussie die ik weer aangewakkerd heb duurt al sinds diablo 1, en we komen er niet uit. Eigenlijk een beetje dom(idioot :) ) van mij dat ik er weer mee begonnen ben.
Maar ik denk niet dat er ooit echt een uitkomst uit komt, iedereen heeft zo zijn eigen begrip onder RPG, en die van mij is misschien iets breder dan die van de andere RPGérs.

Spellen die ik als RPG vind zijn idd ook spellen als Baldurs Gate en Lufia zelda e.g.z.m.d.
Maar je komt er niet uit, als je diablo 2 geen RPG vind, ok, maar als je dat wel vind vind ik het ook ok. Het ligt aan je definitie van een vaag begrip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20627

Niet teveel vaktermen gebruiken guys! :P LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36087 schreef op 09 December 2002 @ 16:16:
Dan ben je geen idioot.

Kijk, deze discussie die ik weer aangewakkerd heb duurt al sinds diablo 1, en we komen er niet uit. Eigenlijk een beetje dom(idioot :) ) van mij dat ik er weer mee begonnen ben.
Maar ik denk niet dat er ooit echt een uitkomst uit komt, iedereen heeft zo zijn eigen begrip onder RPG, en die van mij is misschien iets breder dan die van de andere RPGérs.

Spellen die ik als RPG vind zijn idd ook spellen als Baldurs Gate en Lufia zelda e.g.z.m.d.
Maar je komt er niet uit, als je diablo 2 geen RPG vind, ok, maar als je dat wel vind vind ik het ook ok. Het ligt aan je definitie van een vaag begrip :P
Het ligt aan een verkeerde definitie van het begrip RPG binnen de wereld van de videogames. Een fout die al sinds 1979 bestaat en daarom zo vastgeroest zit in de breinen van old-skool die hard gamers zoals ik zelf (ik bedoel maar, ik speelde mijn eerste RPG 4 jaar voordat jij geboren was als je profile klopt). Dus uhmm...dit is best verwarrend maar het komt er op neer dat MIJN definitie van een RPG ook niet klopt, maar wel meer overeenkomt met wat gezien wordt als een RPG-videogame dan de elementen die in een spel als Diablo zitten. Snapt iemand het nog :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik snap het nog, je gebruikt de term RPG als in D&D RPG's waarin je daadwerkelijk een achtergrond en levensstijl aan je char kan geven wat dus werkelijk je eigen char ontwikkelen is.

Tenminste, als ik het zo begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Maar hoe moet je games als Final Fantasy en Zelda dan noemen. Word ook als RPG gezien maar om nou te zeggen dat je een dikke character development hebt in Zelda. Dan zie ik zelda meer als Hack en Slash dan als RPG.

Vind het allebei leuk dus niet dat de naamgeving echt boeit.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Laatst online: 26-04 23:21

Mystic_X

What does this button do

Zelda is een actie adventure, actie rpg
Final Fantasy is een console rpg.
om wat meer voorbeelden te geven
Diablo is een hack and slash
Final fantasy tactics , tactics ogre , kartia dat zijn strategische rpgs.
Baldurs gate is een PC rpg.
Everquest , AO , Daoc dat zijn voorbeelden van mmorpgs

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij geeft juffrouw de journaliste na al deze termen al meteen de moed op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Ik wil wel wat vragen beantwoorden. Ik was ongeveer van mijn 13e tot mijn 19e RPG verslaafd. Ben nu 23.

Laatste RPG die ik enigzins nog laatst met plezier heb gespeeld was Grandia 2. Maar ik speel(de) dus eigenlijk alleen maar console RPG's.

[ Voor 5% gewijzigd door GZ op 09-12-2002 19:20 ]

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21368

www.zalmlog.nl
Zalm is verslaafd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-03 14:00

Tim

Artikel voor de pauze?
De Pauze staat niet echt hoog bij mij, iemand uit mijn klas had daar ingeschreven dat Myst 3 eigenlijk te kort en te makkelijk is. Volgens mij heeft ie dat spel nooit kunnen uitspelen zonder op internet te kijken.

Ben ik verslaafd? Waarschijnlijk wel ja, maar ik ken iemand die waarschijnlijk nog meer verslaafd is (hij betaald namelijk voor Ragnarok ;), alhoewel dat dan ook wel de enige RPG is waar hij voor betaald heeft.. )

Veel succes met je artikeltje trouwens. En aub duidelijk vermelden dat Diablo geen echte RPG is, dan is dat ook eens duidelijk en hoef ik dat niet telkens uit te leggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39251

Timpie schreef op 09 December 2002 @ 20:36:
Artikel voor de pauze?
De Pauze staat niet echt hoog bij mij, iemand uit mijn klas had daar ingeschreven dat Myst 3 eigenlijk te kort en te makkelijk is. Volgens mij heeft ie dat spel nooit kunnen uitspelen zonder op internet te kijken.

Ben ik verslaafd? Waarschijnlijk wel ja, maar ik ken iemand die waarschijnlijk nog meer verslaafd is (hij betaald namelijk voor Ragnarok ;), alhoewel dat dan ook wel de enige RPG is waar hij voor betaald heeft.. )

Veel succes met je artikeltje trouwens. En aub duidelijk vermelden dat Diablo geen echte RPG is, dan is dat ook eens duidelijk en hoef ik dat niet telkens uit te leggen :P
Eindeloze discussie of Diablo nu wel of geen RPG is, ik zou zeggen van wel, maar dan wel meer hack & slash gericht (soort sub-genre), net zoals je in het shooter genre ook tactical shooters hebt.

Er is in Diablo character development en er is in beperkte mate een verhaallijn aanwezig.

En doordat ik met Diablo ben begonnen zijn 'echte' RPG's mij ook gaan aanspreken. Er is denk ik weldegelijk een verband tussen Diablo en RPG :)

En als Diablo geen RPG is, is Ragnarok Online dat ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Anoniem: 39251 schreef op 09 December 2002 @ 21:46:
Er is in Diablo character development en er is in beperkte mate een verhaallijn aanwezig.
Nee hoor. Er is alleen character advancement in Diablo. Een verhaallijn is geen specifiek ingrediënt voor een crpg; Halflife heeft ook een verhaallijn (en een betere dan veel zogenaamde crpgs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39251

Crayne schreef op 09 December 2002 @ 23:07:
[...]

Nee hoor. Er is alleen character advancement in Diablo. Een verhaallijn is geen specifiek ingrediënt voor een crpg; Halflife heeft ook een verhaallijn (en een betere dan veel zogenaamde crpgs).
Je hebt in beide dingen gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Mystic_X schreef op 09 December 2002 @ 17:27:
Als ik mij niet vergis moet Zelda dan ook een console RGP zijn hoor.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
ben 18jr en heb ook live RPG's gespeeld enzo
sterker nog ik speel er nu eentje, in de rol als RPG addict :+

anyway, ;x ben 18 en wil gerust helpen als dat nog nodig is

[ Voor 4% gewijzigd door Loona35 op 10-12-2002 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Mystic_X schreef op 09 December 2002 @ 17:27:
Mystic_X is een voorbeeld van een beterwetende geek _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:10
Ik ben een beetje verslaafd aan de MMORPG Dark Age of Camelot. Even een uitleg. Een MMORPG is een RPG waarbij je met 1000den mensen op een server speelt. Dit kost geld (bij DAoC 10 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58145

a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58145

sorry, foutje. Waarom noemt niemand hier trouwens Dungeon Siege? Dat was pas lekker hakken en zwaaien! Geen RPG - absoluut niet maar het heeft me wel veelvuldig van slaap beroofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-03 14:00

Tim

Anoniem: 39251 schreef op 09 december 2002 @ 21:46:
[...]

Eindeloze discussie of Diablo nu wel of geen RPG is, ik zou zeggen van wel, maar dan wel meer hack & slash gericht (soort sub-genre), net zoals je in het shooter genre ook tactical shooters hebt.

En doordat ik met Diablo ben begonnen zijn 'echte' RPG's mij ook gaan aanspreken. Er is denk ik weldegelijk een verband tussen Diablo en RPG :)

En als Diablo geen RPG is, is Ragnarok Online dat ook niet :P
Ik bedoelde ook meer dat Diablo nu een soort status heeft als "de typische" RPG (niet hier blijkbaar ;) ). Dat als je tegen iemand RPG zecht dat hij dan antwoord met "Ow, Diablo achtig"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Laatst online: 30-06 17:33

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

kyrandia :)

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61461

ik speel morrowind dat is een rpg ben 18 jaar en wil wel een inteview aflegen als ik als tegenprestatie het vervolg op morrowind krijg (tribunal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

schnumi schreef op 10 december 2002 @ 14:14:
[...]

Als ik mij niet vergis moet Zelda dan ook een console RGP zijn hoor.
Sorry, maar Zelda valt bij mij echt niet in de termen RPG. Ad-ven-ture vind ik hier meer gepast.

FF vind ik dan ook een echte RPG. Je weet wel. RPG. Turn-based battles en status schermen zijn voor mij eigenlijk de main-elementen voor het verkrijgen van een RPG titel.

[ Voor 3% gewijzigd door GZ op 10-12-2002 21:58 ]

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Anoniem: 61461 schreef op 10 December 2002 @ 21:44:
ik speel morrowind dat is een rpg ben 18 jaar en wil wel een inteview aflegen als ik als tegenprestatie het vervolg op morrowind krijg (tribunal)
:+ }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
He allemaal,

Bedankt voor de reacties. Het is zeker een boel informatie...
Ikheb een interviewkandidaat gevonden en MeSSeNGer ... hij doet het helemaal gratis!
Ik heb nog wel een vraagje waar jullie misschien op dit forum antwoord op kunnen geven.

Ik heb een krantenberichtje -Een jongen in Winsconsin heeft zelfmoord heeft gepleegd en zijn moeder zegt dat hij dat heeft gedaan omdat iemand in het spel Everquest hem had
verraden. Kun je je daar iets bij voorstellen? Kun je zo ver gaan in een spelletje?
Ben blij met reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Laatst online: 28-06 16:04

Initial G

f.k.a. GKLQuake

* Initial G dacht dat het om een Rocket Propelled Grenade verslaafde ging :/

[ Voor 9% gewijzigd door Initial G op 11-12-2002 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
Turn-based battles en status schermen zijn voor mij eigenlijk de main-elementen voor het verkrijgen van een RPG titel.
hmm ... als ik dan dus kijk naar bijvoorbeeld Ultima Underworld is dit volgens jou geen RPG ... (in mijn ogen 1 van de leukste die ik ooit heb gespeeld)

En idd de discussie of Diablo wel of geen RPG is is niet echt makkelijk; ik zou het een Action RPG noemen ofzo ... er zitten een hoop rpg elementen in, maar er missen er ook een aantal.

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Anoniem: 72954 schreef op 11 december 2002 @ 14:48:
Ik heb een krantenberichtje -Een jongen in Winsconsin heeft zelfmoord heeft gepleegd en zijn moeder zegt dat hij dat heeft gedaan omdat iemand in het spel Everquest hem had
verraden. Kun je je daar iets bij voorstellen? Kun je zo ver gaan in een spelletje?
Ben blij met reacties.
Even één ding voorop: niet iedereen die RPGs speelt gebruikt ze als escapistisch vermaak. Sommigen van ons spelen gewoon graag spelletjes.

Je moet je voorstellen dat RPGs (zowel op consoles/PC/Mac als tabletop) als hobby/genre een grote aantrekkingskracht heeft op mensen die op de één of andere manier niet tevreden zijn met hun leven. Te weinig vriendschappen, geen relatie, laag zelfvertrouwen en andere zaken kunnen iemand aanzetten om naar escapisme te grijpen. Dat kan zich uiten in een terugetrokken bestaan, met de neus in strips of boeken, een (te) grote interesse in films en dus ook in het overmatig spelen van (C)RPGs.

(C)RPGs geven je een wereld om in te vluchten als de realiteit niet langer voldoet aan je wensen. In een spel ben je wie je wilt zijn, terwijl je in de realiteit maar moet accepteren dat je bent wie je bent. Voor sommigen levert dat escapistische aspect problemen op. Wanneer zaken als verraad, verlies e.d. doordringen in de fantasiewereld kunnen er problem optreden wanneer de speler om de verkeerde redenen zijn toevlucht zocht in het spel.

Je krantenberichtje is een typisch voorbeeld van iemand die zwaar in de knel zat met zichzelf en door onoplettendheid van zijn omgeving in een situatie terecht kwam die hij niet aankon. Het spel zelf heeft nergens aan bijgedragen. Waarschijnlijk hadden tig andere oorzaken ook tot zelfmoord kunnen leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29349

ik speel alleen maar rpg's (10 uur per week) maar verslaafd ben ik niet :D

Bij een RPG verslaafde denk ik aan Lord Daemon. >:) So go bug him :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61461

ah ik kon maar proberen hé nu moet ik zelf het vervolg gaan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

- Scheldwoorden laat je in het vervolg achterwege. Mag duidelijk zijn waarom...

- Diablo is geen RPG maar een Hack'n Slash. Beide soorten vallen in de categorie van het type Adventure (wat ook weer een aparte groep games is ;)).

Wezelijke kenmerken van een RPG zijn het verhaal (ver te zoeken in Diablo) en de mogelijkheid over je eigen lot te beslissen (kan in Diablo niet). Onderdeel van die Lotsbeschikking is het verdiepen van je karakter.

En het enige spel dat puur RPG is? PlaneScape: Torment.
Alle andere games (ook BG) zijn slappe aftreksels waar men consessies heeft gedaan aan het verhaal om Het Grote Publiek tevreden te houden :+

zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72954 schreef op 11 december 2002 @ 14:48:
...

Ben blij met reacties.

Ja. Kan ik me volledig voorstellen.

Toen P:T net uitkwam heb ik die gekocht en in eerste instantie geen aandacht aan besteed totdat ik 3 weken vakantie had. Ik begon op de zaterdag met spelen en heb 2 weken iedere dag 10 tot 15 uur gespeeld. De derde week was ik voldaan maar met een zo ongelovelijk leeg gevoel omdat ik totaal niet wist wat ik die laatste week van mijn vakantie moest gaan doen. Ik zat volledig in het spel en het was "mijn" wereld geworden.

(in die week heb ik me uit verveling geregged op GoT en nu hebben jullie allemaal last van mij :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Anoniem: 72954 schreef op 11 December 2002 @ 14:48:
He allemaal,

Ikheb een interviewkandidaat gevonden en MeSSeNGer ... hij doet het helemaal gratis!
Ik heb nog wel een vraagje waar jullie misschien op dit forum antwoord op kunnen geven.

Ben blij met reacties.
dikke onzin :)

Hier in Nederland spelen ze ook everquest, evenals in Duitsland en Japan. Daar plegen ze toch ook geen zelfmoord... Dat is net zo stom als dat iedereen zegt dat mensen moorden doordat ze Marylin Manson fan zijn of gothic... In duitsland lopen honderde gothics en hier in Nederland is het ook een hype. Maar alleen die amerikaanse plegen moorden... komt volgens mij gewoon door die wapenwedloop daaro en niet door een RPG of Marylin Manson of whatever :)

Ik kan me er trouwens iets bij indenken, dat als je everquest speelt, jezelf van kant maakt... maar da's puur omdat het zo;n zuig speln :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

loona35 schreef op 11 december 2002 @ 16:46:
Hier in Nederland spelen ze ook everquest, evenals in Duitsland en Japan. Daar plegen ze toch ook geen zelfmoord...
Nee, maar in Duitsland slaan ze wel aan het moorden, zogenaamd na het spelen van Counterstrike.

De Amerikaanse samenleving is afstandelijk, doorgedraaid en hard en daar worden tieners soms de dupe van. In veel gevallen doordat ze elk handvat op de realiteit verliezen en zichzelf van kant maken, maar als je naar Columbine kijkt zie je wat er gebeurt als mensen die toch al niet al te stevig in de mentale schoenen staan, over het lijntje worden geduwd door hun omgeving.

Spelletjes (en vooral rollenspellen) zijn een makkelijk doelwit, maar uiteindelijk is het de mentale (in)stabiliteit van de speler die hem in de gevarenzone brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

loona35: nederlanders zijn te nuchter ;)

Maar in ZO Azie, Japan en omgeving is het regelmatig het geval dat er sterfgevallen zijn naar aanleiding van het spelen van games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Oh, Pleuni:

Bekijk deze link eens, dan zie je dat het niks nieuws onder zon is:

http://www.theescapist.com/faq_encyclopedia.htm

In de tachtiger jaren richtte Patricia Pulling de pressuregroup Bother About Dungeons and Dragons (BADD) op omdat ze vond dat haar labiele zoon Irvin Pulling door invloed van het spel zelfmoord had gepleegd (zogenaamd nadat een medespeler een vloek over zijn karakter had uitgesproken).

Sindsdien is de hobby en het genre gebruikt als stokpaardje door verontrustte ouders (lees: ouders die de realiteit en hun eigen ouderlijke verantwoordelijkheden weigeren te aanvaarden) en - ik moet het er helaas bij zetten - Christelijke organisaties met een fanatieke vervolgingsdrang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank je, doe ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Kroetsjov schreef op 11 December 2002 @ 16:16:
[...]

hmm ... als ik dan dus kijk naar bijvoorbeeld Ultima Underworld is dit volgens jou geen RPG ... (in mijn ogen 1 van de leukste die ik ooit heb gespeeld)

En idd de discussie of Diablo wel of geen RPG is is niet echt makkelijk; ik zou het een Action RPG noemen ofzo ... er zitten een hoop rpg elementen in, maar er missen er ook een aantal.
Ultima Online... :? Ik ken wel de Ultima serie van "vroeger". Maar dit was dan weer een RPG die mij totaal niet beviel. Ik vond het echt zo'n PC RPG. Zo had je op de Snes ook zo'n spel, dat heette Dungeon Master. Ultima Online ken ik niet.

Dit vond ik zo overdreven. Aan elke hand, vinger kon je iets equippen. Zo werd ook het gewicht wat je in totaal bij je had bijgehouden, zodat je uiteindelijk langzamer was. Erg realistisch maar haalt voor mij het fun-element eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
  • Laatst online: 29-06 17:34
Crayne schreef op 11 December 2002 @ 16:18:
[...]

Even één ding voorop: niet iedereen die RPGs speelt gebruikt ze als escapistisch vermaak. Sommigen van ons spelen gewoon graag spelletjes.

Je moet je voorstellen dat RPGs (zowel op consoles/PC/Mac als tabletop) als hobby/genre een grote aantrekkingskracht heeft op mensen die op de één of andere manier niet tevreden zijn met hun leven. Te weinig vriendschappen, geen relatie, laag zelfvertrouwen en andere zaken kunnen iemand aanzetten om naar escapisme te grijpen. Dat kan zich uiten in een terugetrokken bestaan, met de neus in strips of boeken, een (te) grote interesse in films en dus ook in het overmatig spelen van (C)RPGs.

(C)RPGs geven je een wereld om in te vluchten als de realiteit niet langer voldoet aan je wensen. In een spel ben je wie je wilt zijn, terwijl je in de realiteit maar moet accepteren dat je bent wie je bent. Voor sommigen levert dat escapistische aspect problemen op. Wanneer zaken als verraad, verlies e.d. doordringen in de fantasiewereld kunnen er problem optreden wanneer de speler om de verkeerde redenen zijn toevlucht zocht in het spel.

Je krantenberichtje is een typisch voorbeeld van iemand die zwaar in de knel zat met zichzelf en door onoplettendheid van zijn omgeving in een situatie terecht kwam die hij niet aankon. Het spel zelf heeft nergens aan bijgedragen. Waarschijnlijk hadden tig andere oorzaken ook tot zelfmoord kunnen leiden.
Ik vind dat je het woordje [i](C)RPG beter kunt veranderen in MMORPG (waarbij je in dit verband ook Diablo II kan rekenen, omdat dit ook een groot multiplayer gehalte heeft en online zeer verslavend werkt. Met MMORPG bedoel ik dus ongeveer alle verslavende multiplayer RPG's).

Het wegvluchten van de normale wereld gebeurt namelijk over het algemeen in MMORPG's, omdat deze een fantasywereld voorstellen die hevig interactief is. De mensen die een toevlucht zoeken in een RPG kunnen in een RPG misschien wat voorstellen en in de normale wereld (volgens hunzelf) niet.

Anoniem: 7461

Als het maar niet zo'n slap artikel wordt om de gamez wereld nog maar een keer onderuit te halen. Goede argumenten dus en niet allerlei vage amerikaanse onderzoeken of verontruste moeders aan het woord laten.

• Creepy
  • Laatst online: 23:08

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Shagura schreef op 11 december 2002 @ 19:56:
[...]
Ik vind dat je het woordje [i](C)RPG beter kunt veranderen in MMORPG (waarbij je in dit verband ook Diablo II kan rekenen, omdat dit ook een groot multiplayer gehalte heeft en online zeer verslavend werkt. Met MMORPG bedoel ik dus ongeveer alle verslavende multiplayer RPG's).

Het wegvluchten van de normale wereld gebeurt namelijk over het algemeen in MMORPG's, omdat deze een fantasywereld voorstellen die hevig interactief is. De mensen die een toevlucht zoeken in een RPG kunnen in een RPG misschien wat voorstellen en in de normale wereld (volgens hunzelf) niet.
Ach.. als je Final Fantasy tot het CRPG genre rekent (dat doe ik dus), dan is niet elke CRPG geen MMORPG (ok.. alleen Final Fantasy XI, maar de rest toch echt niet ;) ).
Een MMORPG is altijd een (C)RPG, maar een CPRG is zeker niet altijd een MMORPG.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-06 19:31
He allemaal,
Ben blij met reacties.
Kan me dit goed voorstellen. Moet je alleen wel bedenken dat er dan al een hele hoop andere dingen fout zitten, zo iemand zit al heel erg in de knoop. En dan kan zo'n aktie net de laatste druppel zijn. Het is dan dus niet het spelletje waarom ie het heeft gedaan, maar het totaal aan problemen waar ie al mee rondloopt. Al had ie dat spelletje niet gehad, had ie zeer waarschijnlijk hetzelfde gedaan, alleen dan omdat b.v. iemand een keertje iets verkeerds tegen hem had gezegd/gedaan.

Dat zo'n moeder niet in kan/wil zien dat er veel meer factoren meespelen lijkt me ook wel logisch op zo'n moment. Je moet toch iets de schuld geven, en een computerspelletje is daar wel heel makkelijk voor.

[removed]

Wwn moord plegen voor een game? Nee dat nooit. Maar wel een keer
met de vuist op het bureau. :)

Anoniem: 7461

Moord is inderdaad overdreven, maar de counterstrike spelers zijn op zich al vaak genoeg door het slijk gehaald. Door die moorden in Amerika / Duitsland. Dat is de verantwoordelijkheid erg gemakkelijk afschuiven vindt ik.
1) waarom is iemand labiel ( school, ouders, omgeving )
2) hoe komt een kind aan een compleet wapenarsenaal ( falende overheid of verkeerd beleid ten aanzien van vuurwapens ( amerika ).
3) Niet naleven van de leefdtijdsrating door ouders / detaillisten.

om maar een paar voorbeelden te noemen.
Hypocriet, als games gebruikt worden als recutrering voor het amerikaanse leger worden al deze bezwaren van tafel gesmeten.

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
He allemaal,

Ben blij met reacties.
Tsja, dat zijn gewoon probleemgevallen, dat heeft imho niets te maken met dat spel maar met de geestelijke gesteldheid van die persoon. Gekken kunnen immers ook een spel kopen!

Mijn rig

Anoniem: 19733

Ik ben 21, en besteed 6 uur minimaal per dag aan MMORPG en RPG's.

Te oud dus.

"Blaming games for murder or suicide is THE method of lousy parents that neglected their children to hide the true problem."

"Shooting people has nothing to do with whether you are a gamer or not, it's whether or not you have common sense, something a lot of Americans seem to lack these days."

Dus ja :)

• Capibara
  • Laatst online: 04-04-2024
maar zijn de legends of zelda dan rpg's, adventure, action, hack&slash?

persoonlijk hou ik t meest van hach&slash rpg's (diablo etc)

ps. ik zag laatst een programma over die moorden op die scholen, en uit onderzoek was gebleken dat van de 41 moordende kinderen er maar 8 agresieve spellen speelden

[ Voor 42% gewijzigd door Capibara op 12-12-2002 13:34 ]

mijn collectie "How repugnant! Boorish ogres grappling about, caterwauling! I find it utterly barbarous!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-06 19:30
Anoniem: 2557 schreef op 09 december 2002 @ 13:23:
Diablo is geen RPG :(

Ik ben wel RPG verslaafd, maar geen jongere meer :P
Diablo is wel degelijk een RPG, alleen een ander soort.

Diablo is een Hack&Slash RPG, tis gewoon een aftakking van de standaard "RPG", maar dat maakt hem niet minder leuk.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Visgek24 schreef op 12 december 2002 @ 14:18:
[...]

Diablo is wel degelijk een RPG, alleen een ander soort.

Diablo is een Hack&Slash RPG, tis gewoon een aftakking van de standaard "RPG", maar dat maakt hem niet minder leuk.
Deze discussie is in de afgelopen 2 pagina's al gevoerd, met een eensluitende uitkomst imho.

Anoniem: 69968

Het ligt eraan wat je onder RPG verstaat. Als het letterlijk neemt, zou je alle spellen waarbij je een karakter moet besturen een RPG kunnen noemen. Je speelt namelijk iemand anders.

Als je zegt dat 'experience points' en 'skills' bij een RPG horen, zouden de meeste sportspellen ook RPGs zijn. Bij diablo (II) kan je uit verschillende karakters kiezen die allemaal verschillende eigenschappen hebben, net zoals de meeste 'echte' RPG's (zoals BG(II)). Ik vind persoonlijk dat in een 'echte' RPG veel verhaal moet zitten. Diablo vind ik dus een RPG, maar spellen als BG(II) vind ik beter RPGs.

Ik ben geen fan van RPGs zoals BG(II). Er bestaat geen spel waarbij alle karakters/skills perfect gebalanceerd zijn. Hierdoor begin ik het spel steeds overnieuw, omdat ik verkeerde keuzes maak. :+ Je kan dan wel zeggen dat ik verslaafd ben, omdat ik steeds opnieuw begin :P. Bij Diablo II EX heb ik zelf 3 accounts met verschillende karakters }:O

• Loona35
Crayne schreef op 11 December 2002 @ 16:56:
[...]

Nee, maar in Duitsland slaan ze wel aan het moorden, zogenaamd na het spelen van Counterstrike.

De Amerikaanse samenleving is afstandelijk, doorgedraaid en hard en daar worden tieners soms de dupe van. In veel gevallen doordat ze elk handvat op de realiteit verliezen en zichzelf van kant maken, maar als je naar Columbine kijkt zie je wat er gebeurt als mensen die toch al niet al te stevig in de mentale schoenen staan, over het lijntje worden geduwd door hun omgeving.

Spelletjes (en vooral rollenspellen) zijn een makkelijk doelwit, maar uiteindelijk is het de mentale (in)stabiliteit van de speler die hem in de gevarenzone brengt.
ik doelde idd flink op Bowling for Columbine maar wou de naam niet noemen omdat ie wel erug nieuw is... Anyways, moorden zit in de mens. Dat kun je er niet uithalen.. in de middeleeuwen en daarvoor ramde men met veel meer gemak elkaar overhoop dan tegenwoordig. We zouden eigenlijk trots moeten zijn :)

Bewijs is toch ook geleverd? Doktoren wezen aan dat ieder mens veel last heeft van drangstoorenissen. Die smacht om iets te stelen, iemand neer te slaan.. Vrouwen die hun pasgeboren kind de nek om willen draaien terwijl ze er hardstikke veel van houden en blij mee zijn. Het is eerder een questie van normen en waarden, je fatsoen leren kennen. En ja actie flims en games laten misschien mensen denken dat het normaal is. Maar ik heb ze ook gekeken, al vanaf mijn 5e vond ik Predator een geweldige film. Maar mijn ouders hielden mij in de realiteit. Het dus is meer de zwakte van die mensen en ouders en niet de kracht van de games en films.. ;)

of kijk nu zo raar naar al die dingen omdat ik zoveel acties films heb gekeken? Wie weet :)

[ Voor 6% gewijzigd door Loona35 op 12-12-2002 16:22 ]

Anoniem: 47289

loona35 schreef op 12 december 2002 @ 16:19:
[...]

ik doelde idd flink op Bowling for Columbine maar wou de naam niet noemen omdat ie wel erug nieuw is... Anyways, moorden zit in de mens. Dat kun je er niet uithalen.. in de middeleeuwen en daarvoor ramde men met veel meer gemak elkaar overhoop dan tegenwoordig. We zouden eigenlijk trots moeten zijn :)

Bewijs is toch ook geleverd? Doktoren wezen aan dat ieder mens veel last heeft van drangstoorenissen. Die smacht om iets te stelen, iemand neer te slaan.. Vrouwen die hun pasgeboren kind de nek om willen draaien terwijl ze er hardstikke veel van houden en blij mee zijn. Het is eerder een questie van normen en waarden, je fatsoen leren kennen. En ja actie flims en games laten misschien mensen denken dat het normaal is. Maar ik heb ze ook gekeken, al vanaf mijn 5e vond ik Predator een geweldige film. Maar mijn ouders hielden mij in de realiteit. Het dus is meer de zwakte van die mensen en ouders en niet de kracht van de games en films.. ;)

of kijk nu zo raar naar al die dingen omdat ik zoveel acties films heb gekeken? Wie weet :)
woei! W&L'er gesignaleerd!

trouwens, als er tog iemand van de pauze naar dit topic kijkt: Pleun, kun je ff tegen de redactie zeggen dat die reviews (en previews, voor zover je ze pre- kunt noemen) heel erg bagger zijn! dankje wel :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 47289 op 12-12-2002 16:33 ]

Tijdbalkje:

RPG
Torment Planescape
{insert beetje ruimte}
Baldur's Gate
{insert veel ruimte}
IceWindDale
{insert zeer veel ruimte}
Diablo
Hack'n Slash

Wat een RPG is ligt vastgelegd in de AD&D regels en daar valt Diablo NIET onder. Diablo is een Hack'n Slash en dat is een genre dat naar RPG neigt te gaan maar het niet is. Diablo mist gewoon een aantal basisaspecten van RPG. Ja het gaat richting RPG maar is het nog niet ;)

En ja de ultieme uitkomst zal zijn een game met een wereld ala NeverWinter Nights waar je massa oorlogen kunt voeren ala Diablo en je eigen wereld real time moet bouwen ala Warcraft. Stel je eens voor wat dat mooi zou zijn O+ Je begint allemaal met 1 huisje en kunt gaandeweg beslissen alles te verkopen en Krijger te worden en het avontuur tegenmoet te gaan of bijvoorbeeld Stadsheer/koning/keizer proberen te worden waar je je eigen stad moet besturen of alles wat daar tussenin zit :) Met koningsmoordenaars, intriges en samenzweringen. Users die niet op jacht naar Bhaal (Baal ;)) gaan maar naar een USER die Bhaal is.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 00:42

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

kick!

Was ik toch gister de pauze aan het lezen, staan jullie er toch in :+
ik heb alleen geen exemplaar meegenomen om te scannen |:(

ik was gewoon wat aant bladeren staat er ineens met koeieletters Itsnows :+ ik denk huh!? er zijn posts geplaatst van een paar mensen.

heeft er iemand een expemplaar thuis liggen zodat ie et ff kan showen?

[ Voor 4% gewijzigd door AtomicShockwave op 02-04-2003 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*moment*
er is een ingescande versie op got :+

Et voila:
http://members.chello.nl/~r.dijstelbloem/pauze.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 29349 op 02-04-2003 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47107

Whehehe lachen.. :)

nah ik ga weer verder PSO spelen :) mijn wereld.. :P

[ Voor 150% gewijzigd door Anoniem: 47107 op 02-04-2003 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ItSnows maakt daar maar slechte reclame voor de gamers :P het is bevestigend wat die kerel allemaal uitkraamt! Das nie goe!

Maar wetende dat het om Torment ging vergeef ik het hem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70097

blaaT :P

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 70097 op 02-04-2003 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 30-06 15:36

Bezulba

Formerly known as Eendje

het komt allemaal door het topic nr! i tell joe!

en diablo is een rpg alleen niet zo uitgebreid als de meeste fanatiekelingen willen :)

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81919

Sterker nog:
Diablo is een MMORPG Massive-Multiplayer-Online-Role-Playing-Game....

_/-\o_
napauleon schreef op 09 December 2002 @ 15:36:
[...]

Inderdaad ! En jij hebt vast en zeker een hele tijd Dia gespeeld! Mensen die het hebben over het nauw overwegen van Skill danwel Stat points daar kan ik mee praten.... ;)

Verder is dit bericht erg off-topic (omdat ik qua leeftijd buiten de boot val voor het interview), maar goed moest het effe kwijt !

Mzzls

Die-Hard D2-er
Accounts BlackIce2000 t/m BlackIce2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uhm...., ik zie nu pas dat dit uit 2002 is...., Interview is zeker al geweest ?

Nou jah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

uhm en Dia is ook niet massive btw voordat hier weer allemaal reacties opkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:40
Sterker nog:
Diablo is een MMORPG Massive-Multiplayer-Online-Role-Playing-Game....
Nog sterker, dat is het niet. :P

Zo massive vind ik 8 players tegelijk op 1 server niet echt. (of er moet heel veel veranderd zijn sinds ik het voor het laatst heb gespeeld :+) Enneh, om het nou een RPG te noemen. :+ (sorry, won't go there :P)

Edit: Doh :X

[ Voor 4% gewijzigd door The Will op 03-04-2003 00:30 ]

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81919 schreef op 03 april 2003 @ 00:28:
uhm en Dia is ook niet massive btw voordat hier weer allemaal reacties opkomen...
The Will schreef op 03 April 2003 @ 00:29:
[...]

Nog sterker, dat is het niet. :P

Zo massive vind ik 8 players tegelijk op 1 server niet echt. (of er moet heel veel veranderd zijn sinds ik het voor het laatst heb gespeeld :+) Enneh, om het nou een RPG te noemen. :+ (sorry, won't go there :P)

Edit: Doh :X
Kan je niet lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
Waar denk je dat m'n edit op slaat? Toen ik begon met typen stond jouw reply er nog niet. ;)

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
anachronox
dat is nou een rpg :)

zeer geweldige sfeer...
je krijgt echt een bedorve, kille future look
must have voor jullie hier..
zal nou wel voor 10 euro te koop zijn...
(vergeet de vooroordelen van reviews enz, ik heb veel rpgs gespeeld, maar vind dit toch een van de leukste... jah ok en golden sun...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Will schreef op 03 april 2003 @ 00:39:
Waar denk je dat m'n edit op slaat? Toen ik begon met typen stond jouw reply er nog niet. ;)
Nooit geweten waar de edit knop voor was .... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ixl85 schreef op 03 April 2003 @ 00:43:
anachronox
dat is nou een rpg :)

zeer geweldige sfeer...
je krijgt echt een bedorve, kille future look
must have voor jullie hier..
zal nou wel voor 10 euro te koop zijn...
(vergeet de vooroordelen van reviews enz, ik heb veel rpgs gespeeld, maar vind dit toch een van de leukste... jah ok en golden sun...)
Ik heb ook een hoop rpg's gespeeld het langst ben ik toch wel met UO (ultima Online) bezig geweest, maar vond dat ik er na een jaar of 4 wel genoeg voor had betaald.... Het is wchten op Star Wars Galexies he... (in mijn geval dan......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
starwars galaxys :9~
:) ja zeker! daar ga ik een creditcard voor aan schaffen!

maar anachronox is puur singel player...
maar zeer vet
is btw op de kwaak 2 engine (quake dus)
http://pc.gamerweb.com/media/anachronox/anachronox06.jpg
http://www.travel.ag.ru/base/source/anachronox/02.jpg

now its bed time for me :z

edit

vanaf waneer beweegt henk zn ogen? :D

[ Voor 8% gewijzigd door ixl85 op 03-04-2003 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
Anoniem: 81919 schreef op 03 April 2003 @ 00:46:
[...]

Nooit geweten waar de edit knop voor was .... :9

[subtiele hint mode]
Da's om twee posts van dezelfde persoon onder elkaar te voorkomen.
[/subtiele hint mode]

:+

Edit: ixl85: Even op ctrl+f5 rammen, staat nog in je cache van 1 april. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door The Will op 03-04-2003 01:07 ]

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Will schreef op 03 april 2003 @ 01:07:

[...]

[subtiele hint mode]
Da's om twee posts van dezelfde persoon onder elkaar te voorkomen.
[/subtiele hint mode]
Ow..., knop werkt dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75080

Anoniem: 72954 schreef op 09 december 2002 @ 12:31:
Hallo!

ik schrijf voor het scholierenblad Pauze. Op het moment ben ik bezig met een artikel over games en internet. In dat artikel wil ik een interviewtje doen met iemand die RPG-verslaafd is. Verslaafd is natuurlijk een groot woord. Maar wanneer je elke dag uren aan het spelen bent, kun je jezelf wellicht verslaafd noemen. Zeker wanneer andere activiteiten eronder lijden.
Ik wil o.a. weten wat de kick van een spel is. Welke spellen het meest verslavend zijn. En wat de negatieve en de positieve kanten zijn van het zo veel spelen van RPG-games.

Omdat het een blad voor jongeren is, ben ik ook op zoek naar jongeren (tot 19 jaar).
Het interviewtje kan per email en het mag anoniem.

Alvast vriendelijk bedankt!

Groeten,

Pleuni
PICS!!

Kinderbedtijd is al geweest.

[ Voor 9% gewijzigd door The Will op 03-04-2003 03:20 ]

Pagina: 1 2 Laatste