Ik had een Pentium 1 75 Mhz hier heb ik een 200 Mhz van gemaakt
in het boekje van het moederbord zeggen ze dat het moederbord maximaal tot 200 Mhz kan. Dit lijkt me stug hij zou toch wel hoger moeten kunnen ofniet?
wie kan mij hiermee helpen?
Verwijderd
kan je niet met de fsb fokken of multiplyer of heb je dat al maximaal gedaan ? anders een bios updateje doen misschien ? ik vrees dat je er niet meer uit zult halen namelijk
Dat is een 166% overclock
Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C
wow nice overgeclockt maar denk nie dat ie verder kan (misschien heel klein beetje) het staatdenk ik niets voor niest in het boekje eey
Uhm, tja, als het met jumpertjes is gebeurd kom je niet veel verder dan 200.
Wat is je 3dMark?
Wat is je 3dMark?
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Whaha jullie moeten de koeler es zien die ik gebruik. ghehe
Ik ga een bios flash proberen
maybe dat dat lukt
ik zou zeggen, maak er een foto van!
ben benieuw, zou ik met mn p90 ook zover komen?
ben benieuw, zou ik met mn p90 ook zover komen?
you have got to be kidding me! 
zo hoog met een p75?
vaag?
nja, ik had er een die gloeiend heet werd ieg en die niet zo oc-baar was, hoor...
zo hoog met een p75?
vaag?
nja, ik had er een die gloeiend heet werd ieg en die niet zo oc-baar was, hoor...
[ Voor 12% gewijzigd door Okyah op 08-12-2002 22:05 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Verwijderd
lijkt me erg strerk moet ik zeggen een p75 draaid never te nooit niet op 200 mhzVerwijderd schreef op 08 december 2002 @ 21:23:
Ik had een Pentium 1 75 Mhz hier heb ik een 200 Mhz van gemaaktin het boekje van het moederbord zeggen ze dat het moederbord maximaal tot 200 Mhz kan. Dit lijkt me stug hij zou toch wel hoger moeten kunnen ofniet?
ook niet stikstof gekoeld
plaats eens wat meer pics/specs/benchs
Gel*l...als zoiets echt is, dan vertel je ook meteen hoe je het gedaan hebt.
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
tuurlijk krijg je hem nog hoger, 300Mhz moet je zeker halenVerwijderd schreef op 08 December 2002 @ 21:23:
Ik had een Pentium 1 75 Mhz hier heb ik een 200 Mhz van gemaaktin het boekje van het moederbord zeggen ze dat het moederbord maximaal tot 200 Mhz kan. Dit lijkt me stug hij zou toch wel hoger moeten kunnen ofniet?
zever in pakskes noemen we dat hier
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Ik vind dit al een heelle goede overclock!
Maar als je Mobo niet meer aankan dan kan hij dat ook echt niet lijkt mij! Wat voor koeling heb je op die PI trouwens?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
We gaan weer lekker hier
.... toch altijd weer verbazingwekkend om te zien hoe snel sommige mensen hun oordeel alweer klaar hebben.
Nu moet ik wel toegeven dat ik het ook wel HEEL vreemd vind, zeker aangezien ik in het verleden ook aardig wat pentiums heb geOC'd (P90 -> 120, P133 -> 199 (RIP na 2 weken
), P166 -> 199) . Een P75 naar 200 is wel HEEL extreem. Maar voordat ik ga lopen schreeuwen dat je uit je nek kletst:
1) Hoe heb je het gedaan? (FSB OC, Multiplier, voltmod....??)
2) Hoe heb je t gekoeld?
3) SPECS!!!
4) Benchmarks!!!
5) F O T O ' S ! ! !
Ik zeg dus niet dat je lult, maar ik betwijfel je uitspraken wel... totdat je het bewijst dat mijn twijfels ongegrond zijn...
1) Hoe heb je het gedaan? (FSB OC, Multiplier, voltmod....??)
2) Hoe heb je t gekoeld?
3) SPECS!!!
4) Benchmarks!!!
5) F O T O ' S ! ! !
Ik zeg dus niet dat je lult, maar ik betwijfel je uitspraken wel... totdat je het bewijst dat mijn twijfels ongegrond zijn...
Launching containers into space
Custom PLC... Maar ook ik zet hier m'n twijfels bij.
XBO: Michaël#3318
mijn eerste idee was dat ie bedoelde:
"heb m'n P75 cpu gewisseld met een P200, maar zou die wel wat willen OCen... mijn mobo ondersteunt maar 200, hoe krijg ik dat hoger?"
Een P75 naar 200 OCen lijkt me toch wel erg twijfelachtig, zoals nog een aantal hier.
Zeker aangezien ik mijn P120 ooit es per ongeluk naar 133 gekregen (jumpertje verkeerd) heb en die zichzelf al uitschakelde na 30 minuten en ik em dan 15 minuten moest laten afkoelen.
Dus euh, ben je hier uit je nek aan het l*llen of hoe zit dat?
*typo
"heb m'n P75 cpu gewisseld met een P200, maar zou die wel wat willen OCen... mijn mobo ondersteunt maar 200, hoe krijg ik dat hoger?"
Een P75 naar 200 OCen lijkt me toch wel erg twijfelachtig, zoals nog een aantal hier.
Zeker aangezien ik mijn P120 ooit es per ongeluk naar 133 gekregen (jumpertje verkeerd) heb en die zichzelf al uitschakelde na 30 minuten en ik em dan 15 minuten moest laten afkoelen.
Dus euh, ben je hier uit je nek aan het l*llen of hoe zit dat?
*typo
[ Voor 4% gewijzigd door freeco op 08-12-2002 22:42 ]
zou tie al op zn bed liggen?

/edit/
k gloof m wel, mn p90 gaat ook naar de 150,
ben benieuw hoe en wat ie het gedaan heeft.
/edit/
/edit/
k gloof m wel, mn p90 gaat ook naar de 150,
ben benieuw hoe en wat ie het gedaan heeft.
/edit/
[ Voor 60% gewijzigd door 41728 op 08-12-2002 23:01 ]
ik heb een p120 naar p200 kunnen overklokken met standaard koeler verder niks anders maar om zo'n overklok te maken heb je toch wel een extremekoeling nodig
AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq
Ik heb hier nog een P150 staan die ik alleen op 180 kan zetten, bij 200 gaat ie na de POST hangen tijdens het laden van Win98. Ik zal nog is proberen de vcore omhoog te schroeven maar die dingen zijn amper over te klokken.
dikzak
Ehm leg mij eens ff uit, waarom ik hier geen zak van geloof??
16 postings, ik heb zo'n idee dat iemand zich prima amuseerd met dit topic.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Een p75 heeft een fsb van 50 als ik met niet vergis, met een multiplier van 1.5
200/1.5= 133.33
ooit een socket 5 bord gezien met een 133mhz FSB
juist... ik denk ook wel dat er hier iemand HEEL snel met gegevens zal moeten komen, anders gaat zelfs deze moraalridder lopen zeurenEpsilon schreef op 08 December 2002 @ 23:28:
[...]
200/1.5= 133.33
heeft ie niet gewoon een paar spaties teveel gezet tussen de 1 en de 75 ???Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 21:23:
Ik had een Pentium 1 75 Mhz hier heb ik een 200 Mhz van gemaakt ......
* Whieee heeft gisteren ff zn XT naar 4,02 GHz geklokt
[ Voor 13% gewijzigd door Whieee op 09-12-2002 11:11 ]
Die dingen hebben geen MP lock. Dat kwam pas met de laatste serie P1's...Epsilon schreef op 08 December 2002 @ 23:28:
[...]
200/1.5= 133.33
Doet niets af aan het feit dat ie waarschijnlijk uit zijn nek zit te lullen, maar goed.
de betaler vervuilt
P75 heeft Socket 7. En met 3.5 x 66 kan het wel.. Geen multiplier lock enzoEpsilon schreef op 08 december 2002 @ 23:28:
[...]
200/1.5= 133.33
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Vooralsnog blijft dit een zeer onwaarschijnlijke overclock. Het mooiste zou zijn dat er pic's zouden komen met bewijs. op een super socket7 bord kon je in sommige gevallen 100 MHz instellen maar ook dan lijkt het mij sterk dat een P75 zich zover laat duwen.
Meh ...
De bussnelheid hoger zetten dan de oorspronkelijke kloksnelheid. Kijk, now we're talkingTwarp schreef op 09 december 2002 @ 11:31:
Vooralsnog blijft dit een zeer onwaarschijnlijke overclock. Het mooiste zou zijn dat er pic's zouden komen met bewijs. op een super socket7 bord kon je in sommige gevallen 100 MHz instellen maar ook dan lijkt het mij sterk dat een P75 zich zover laat duwen.
Doe mij een P4 met 2.4 GHz bus
de betaler vervuilt
Ik krijg van de week me wc koeling kit binne ik zal hem wel testen op die manier ik heb nog 3x een p75 liggen en zat socket7 borden als het lukt post ik wel wat pics maar ik denk dat hij niet hoger kan dan 150 , 200 is erg onwaarschijnlijk
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
Ik heb zelf met een aantal P75 en P90's ge-experimenteerd, maar ten eerste werden ze na 120 Mhz allemaal instabiel (misschien kun je met wat extra koeling en tweaken tot 150 komen), en ten tweede is er bijna geen enkel Socket7 mobo dat hoger dan 83 Mhz FSB gaat.
Bnet pindle#2913
Kom maar met bewijs... zoals bijna iedereen al zegt is het bijna niet mogelijk om zo'n ding toet 200 MHz te pushen, mijn P75 wilde niet eens op 100 MHz draaien met een gemodificeerde Socket A cooler er op dus het lijkt me niet mogelijk dat dat ding op 200 MHz loopt, ongeacht welke koeling je er op zet.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Zit een p75 niet op een socket 5 bordje? of was dat alleen de p60?
ook ik vind het verder een sterk verhaal. Ik kan er naast zitten maar volgens mij waren er ten tijde van de p75 nog helemaal niet van die bordjes die zoveel instellingsmogelijkheden hadden.
ook ik vind het verder een sterk verhaal. Ik kan er naast zitten maar volgens mij waren er ten tijde van de p75 nog helemaal niet van die bordjes die zoveel instellingsmogelijkheden hadden.
Oerbrood!
Wil niet heel erg zeuren, maar reageer hier gewoon niet op. Hij vermaakt zich uitstekend doordat wij erop reageren. Just quit it.
Verwijderd
Lijkt me ook heel onwaarschijnlijk. Waarschijnlijker is dat er op dat mobootje een p200 gezet is, en dat die daar op draait. Dus nix ge oc-ed.
wat specs zouden wel interessant zijn.......
wat specs zouden wel interessant zijn.......
Verwijderd
rofl iedereen zegt/vraagt hetzelfde hahaha
dikke pretpost
flink onzinnig en tijdverspillend helaas
dikke pretpost
Verwijderd
denk niet dat het kan maar de meeste suck-it 7 moederborden gaan wel tot 233 zover ik weet .............
Maar het lijkt me iig sterk om van een p75 200 te maken
bij 120-133-150 okee maar 200 kan denk ik ABSOLUUT niet
Maar het lijkt me iig sterk om van een p75 200 te maken
bij 120-133-150 okee maar 200 kan denk ik ABSOLUUT niet
Verwijderd
klinkt me nog steeda als bullshit in de oren leuke is dat ie het ook niet kan bewijzen
iedereen kan wat test results faken natuurlijk
iedereen kan wat test results faken natuurlijk
Het is nog nooit iemand gelukt...zelfs geen gekke japanner met stikstof koeling....en dat zegt wel genoeg denk ik...
* Gutteguttegut hoopt dat een moderator dit topic tegenkomt...
* Gutteguttegut hoopt dat een moderator dit topic tegenkomt...
The birds turned into The Flying Dutchmen!
75 @ 200 is niks...
http://totl.net/Eunuch/index.html hebben ze een 486 sx 25 op...
247MHz!
There was only one thing to do. Halflife.
Completely playable, the game ran fine for 2 minutes and 34 seconds (or 3 minutes 12 seconds, depending on who you listen to...) then crashed horribly.
By this time however, the processor was utterly wrecked. As was the motherboard.
Als je nou 8 flessen Fanta in één keer opzuipt, misschien krijg je hem dan nog wel op 800MHz! Probeer het eens!Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 14:05:
Ik heb 8 standaard pentium 1 koelers op mekaar gedraait dan krijg je een windtunnen effect
de betaler vervuilt
Verwijderd
Voor de mensen die hem niet geloven...het is echt zo, hij heeft een pentium 1 75 Mhz op 200 mhz lopen!
Ik heb het zelf met eigen ogen gezien, zit een overclock coolblokkie op met darop nog 4 coolers!
Is wat mij bekend is helemaal gedaan met Jumpers verplaatsen.
Misschgien dat je nog een bios-flash kunt proberen, maar een andere bios-versie van zo'n moederbord is volgens mij niet goed aan te komen.
Mijn mening: 200 MAX.(wat hij nu dus is)
oh jah ennuh:
VROLIJK KERSTFEEST
Ik heb het zelf met eigen ogen gezien, zit een overclock coolblokkie op met darop nog 4 coolers!
Misschgien dat je nog een bios-flash kunt proberen, maar een andere bios-versie van zo'n moederbord is volgens mij niet goed aan te komen.
oh jah ennuh:
VROLIJK KERSTFEEST
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
whehe p75 krijgt zomaar ineens mmx das stoer
a7n8x deluxe | xp2500+@2400Mhz | 2*256 BH5 | 2xDM10 200gig@raid 0 + dm9 120gig | Radeon 9600 Pro | Nec3520 | Enermax 420 | WaterCooled(cpu+nb)
Verwijderd
ja das dus al helemaal onzin je kan een hoop koelers op elkaar gooien maar ze gaan er echt niet harder van blazan hoorVerwijderd schreef op 09 December 2002 @ 14:05:
Ik heb 8 standaard pentium 1 koelers op mekaar gedraait dan krijg je een windtunnen effect
wat een bulshit zeg
Verwijderd
ja inderdaad maar die zal ie ook wel fakenThe_Greater schreef op 09 december 2002 @ 14:18:
Maak maar eens een pic met Wcpuid
Dan zien we wel verder
Verwijderd
nou ja hij geeft 200 aan maar wil niet zeggen dat ie ook op 200 mhz loopt das een heel ander verhaal heVerwijderd schreef op 09 december 2002 @ 14:17:
Voor de mensen die hem niet geloven...het is echt zo, hij heeft een pentium 1 75 Mhz op 200 mhz lopen!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
oh jah ennuh:
VROLIJK KERSTFEEST
een p75 kan zowiezo niet op 200 mhz lopen
ach ja, een oc van een paar honderd procent is volkomen geloofwaardigFirmPete schreef op 09 december 2002 @ 13:31:
75 @ 200 is niks...
[...]
whahaha, jumpers en bios, weet je t verschil wel manVerwijderd schreef op 09 December 2002 @ 14:17:
Voor de mensen die hem niet geloven...het is echt zo, hij heeft een pentium 1 75 Mhz op 200 mhz lopen!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
oh jah ennuh:
VROLIJK KERSTFEEST
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Verwijderd
volgens mij zegt alleen de biospost 200 mhz, dat had mijn oud 5Sim moederbord ook, leek wel stoer maar zo fake als wat (133 > 233) maar na een testje met CI46s (oud dos specificatie tooltje) bleek het alleen de biospost te zijn.
Ik wil hem wel eens een cpu metertje zien draaien!
Ik wil hem wel eens een cpu metertje zien draaien!
Hij loopt misschien wel op 200Mhz... Maar ook stabiel? En heb je er nou WinXP er op draaien. Dat moet toch kunnen
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Dit gaat nergens meer over..
Voor de topicstarter: Als je echt zo'n ding zover hebt overgeklokt, kom dan ook meteen met wat echt bewijs!
(overigens is het niet helemaal onmogelijk.. Met een 172W pelt moet je een heel eind kunnen komen
)
Voor de topicstarter: Als je echt zo'n ding zover hebt overgeklokt, kom dan ook meteen met wat echt bewijs!
(overigens is het niet helemaal onmogelijk.. Met een 172W pelt moet je een heel eind kunnen komen
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()