Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] project 4 (let op: 56k modemers!!)

Pagina: 1
Acties:
  • 927 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
Het is weer zover... Na veel genieten van m'n "project 3", had ik weer een ID voor een nieuwe MOD.
De eisen waren dat hij gaat dienen om DivXjes af te spelen op TV. Behuizing was ook geen probleem (nou ja, problemen zat :)). Ik had namelijk nog een oude Sony MDS-JE500 liggen :9
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~eigem003/Enterprice/casemod/CM4-01.jpg

Daar gaat dus de nodige hardware in ;) Eerst ff de nodige inhoud eruit.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~eigem003/Enterprice/casemod/CM4-02.jpg
Die MD-speler was toch al afgeschreven bij me, want hij speelde "soms" af en opnemen deed hij al een hele tijd niet meer ;( Dus daarom kan alles er wel uit })

Hiero de harde waren dan:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~eigem003/Enterprice/casemod/CM4-03.jpg
Nee, geen Via Eden bordje.... Dat vond ik nou weer te makkelijk ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~eigem003/Enterprice/casemod/CM4-04.jpg
Je kan zien dat de bodem een X aantal gaten heeft. Waarom? Nou, zo dat stuk staal niet tegen de mobo aan komt. Laatste wat we willen, is kortsluiting :*)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~eigem003/Enterprice/casemod/CM4-05.jpg
Mamaplank zit erin vast met de nodige afstandsbuisjes, voeding rechts en daar bovenop de HD. De IDE kabel was gewoon om te testen. Er komt uiteindelijk wel een kortere in.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~eigem003/Enterprice/casemod/CM4-06.jpg
Zo, de achterkant. (nog ff met alleen een gat voor de ATX aansluitingen. Frontje daarvan komt er nog in) Dan links de voeding. Daar moet nog een gat voor gemaakt worden (dus dat weet ik al...)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~eigem003/Enterprice/casemod/CM4-07.jpg
Het nodige I/O probleem :| Zo rechtop past het dus NOOIT in m'n kast :'( Ik ben dus op zoek naar 2x PCI-riser.
Dat bordje heeft wel een AGP-aansluiting. Ik heb ook daarvoor een AGP-riser (met 2x PCI). Maar dat ding is dus te hoog voor de case :'(
Het is zeg maar 1,5U hoog. Dus daar zit het probleem (nog). Maar zonder de kap werkt hij perfect :D

En wat is nou de uiteindelijk inhoud:
  • 150W PSU van Via Eden IA
  • Gigabyte GA-7VKMP mATX
  • AMD Athlon 850MHz
  • Sibak Engine koeler
  • 512MB DDR PC2100
  • Seagate 10GB 5400 U100
  • Hercules Fortissimo III 7.1
  • Guillemot Maxi Gamer TNT M64 PCI met TV-out
Dat was mijn verhaal :)
Ik kan NU al genieten van dat ding. Maar hij is dus zeker niet af. Maar ik kon het niet laten om het nu al te posten. De nodige vorderingen komen er aan. Maar ik ga het (hopenlijk) in 1 topic behouden (niet zoals ReseTTim dus O-)) Laat maar komen die reacties!! 8)

[ Voor 16% gewijzigd door enterprice op 10-03-2003 22:54 . Reden: Weer de pics gereamineerd ]

• DarkDante
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 13:34

DarkDante

Soeplepel

Wowjoh, dat heb je weer mooi gedaan :D Kut van de videokaart, maar ja :p daar bedenk je vast wel weer wat op :D What's next, een broodrooster DVD brander? :P

Don't ever underestimate the power of the Dark side

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
:9~ NICE !!! :9~

Je moest weer wat modde he ! :+ :+

-=Mijn PC Specs=-

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik had het grootste gedeelte al mogen aanschouwen! :*)

Die riser is wel een top uitvinding! werkt ook perfect, nu alleen nog zo modden dat het PAST! (hamer?? ;))

Ga je er in (achter dat raampje) nog iets van LCD (MET BACKLITE! >:)) plaatsen? lijkt me ook wel leuk idee!

De TV heb je tenminste al! (en wat voor 1 B) )

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
hijs fijn er komt ook een nicje in (neem ik aan) ,en kun je er misschien nog een paar pics van maken

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

150 watt met een amd 850 dat zal mooi klote lopen. maar een best wel nette mod.

• enterprice
shure-fan schreef op 08 december 2002 @ 18:28:
hijs fijn er komt ook een nicje in (neem ik aan) ,en kun je er misschien nog een paar pics van maken
Nic zit al op dat mobootje :9 (realtek 10/100). Ook een VGA-out. Maar ja, dat kan ik niet op een TV-aansluiten...
Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 18:29:
150 watt met een amd 850 dat zal mooi klote lopen. maar een best wel nette mod.
Hij heeft al gedraaid met een ded.server Battlefield. No probs dus. En BTW: de Asus micro kasten zit een P4 of Athlon XP in met een 150W PSU. Zal wel aan mij liggen, maar dit werkt :D

[ Voor 37% gewijzigd door enterprice op 08-12-2002 18:32 ]

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
Enterprice_NL schreef op 08 December 2002 @ 18:29:
[...]

Nic zit al op dat mobootje :9 (realtek 10/100). Ook een VGA-out. Maar ja, dat kan ik niet op een TV-aansluiten...
Oh dat nicje had ik zo snel even niet gezien sorry, verder mooie mod

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Netjes gedaan :)
maar wat ga je doen met de oude onderdelen van je MD??
Ik heb er mss wel belang bij, zou je mij er ff over kunnen mailen/icqen/msnén??

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
Waarom ga je de ob geluid kaart niet gebruiken dan? DivX is toch maar stereo, en een DVD-rom zie ik niet :/

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zeer netjes. Ik vind die PCI risers ook zeer handig heb er hier ook een aantal in gebruik :)
Gewoon zeer goed _/-\o_

• enterprice
Hielkej schreef op 08 December 2002 @ 18:31:
Netjes gedaan :)
maar wat ga je doen met de oude onderdelen van je MD??
Ik heb er mss wel belang bij, zou je mij er ff over kunnen mailen/icqen/msnén??
Meel onderweg...
LeonM schreef op 08 december 2002 @ 18:46:
Waarom ga je de ob geluid kaart niet gebruiken dan? DivX is toch maar stereo, en een DVD-rom zie ik niet :/
Kijk, ik heb alles al in m'n losse-componentenset :9 Xtra geluidskaart omdat dat Hercules kaartje een "optical out" heeft. Dus scheelt weer bekabeling ;)
An00bis schreef op 08 December 2002 @ 18:47:
Zeer netjes. Ik vind die PCI risers ook zeer handig heb er hier ook een aantal in gebruik :)
Gewoon zeer goed _/-\o_
Ik ben dus op zoek... Waar heb je die dan vandaan?!?! Hij moet namelijk aan wel bepaalde eisen liggen bij mij dus ;)

Verwijderd

NICE... :*)

4 x 20 LCD zou er ook nog wel mooi in passen.. :9

Hopenlijk vindt je nog een mooie riser zodat het kassie dicht kan... :)

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:11

Tarin

Just plain weird.

Ziet er al best netjes uit :)
Er hoort natuurlijk wel een LCDtje in!

Bij shop.tweakers.net hebben ze risers, misschien zit er iets handigs bij?

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• PilatuS
  • Niet online
Heel erg kewl gemaakt :)

Verwijderd

Heel mooi gemod! Alleen ff wat doen aan dat kaartje dat uitsteekt :D

Verwijderd

ziet er goed uit, bij shop.tweakers.net hebben ze idd errug veel keuze uit verschillende riser type's.. volgens mij alleen geen agp..

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 16:40

Rubman

Retarded or just overjoyed!

ziet er strak uit zonde dat je kaarten niet passen, maarre ff een vraagje wat zijn pci risers??

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Jij gaat DivX-en met tv-out :? Cool :)
Neem dan wel effe een SIS XABRE 400, schijnt een hele goede tv-out te hebben en is cheap en snel ;)

Verder een cool bakkie :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• twit
  • Laatst online: 19:35
Angels_Dragon schreef op 08 december 2002 @ 19:53:
ziet er strak uit zonde dat je kaarten niet passen, maarre ff een vraagje wat zijn pci risers??
Een "kaart" die je in een pci slot doet waar dan weer een ander pci slot op zit. Dat slot op die riser ligt zeg maar op de riser. Dus als je daar een pci kaart in doet komt ie horizontaal te hangen ipv verticaal.

Sorry voor de brakke uitleg maar voor meer info voldoet denk ik google wel.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• -JB-
  • Laatst online: 30-11 15:50
nice :D, ik had hem natuurlijk al gezien, maar toch :D

en daar had je dus al die dremelschijfjes voor nodig >:) om de bodem van je kast ff lekker uit te dremelen :D
ga je m'n 80mm fangrill ook nog inbouwen, of heeft dat bakkie niet zoveel frisse lucht nodig?

en hoe zit het met de temps, met die ZIEKE koeler :D

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Verwijderd

Hmm .. ziet er ruimer uit dan ik gedacht had, succes nog met het vinden van die risers :)

Verwijderd

tot dusver is het toch helemaal niet intressant of ligt dat nou aan mij? Ik wel eens weten hoe je cdrom gaat oplossen bv...

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

netjes!!

wel handig die gaten onderin: een vriend van me heeft laatst z`n mobo opgeblazen...

Electronics development

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:45
Waarom ga je de ob geluid kaart niet gebruiken dan? DivX is toch maar stereo, en een DVD-rom zie ik niet.
DivX alleen stereo? Dat dacht ik niet. Ik heb zat DivX'en liggen hier met hele VETTE 5.1 Surround

Roomba E5 te koop

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik vind het nog wel meevallen met de grootte van de pic's. als 56kb er. zijn sukkels die veel grotere pic's posten en dan alsnog nix vermelden.
erg gave mod, in een MD speler, word die searchknop aan de voorkant ook nog ergens voor gebruikt, voor t volume ofzo?

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Een paar opmerkingen:

1. Hoe heb je het voor elkaar gekregen om die plaatjes 260Kb te krijgen? Als ik Jpegs maak, en ze zijn 260Kb, dan zijn ze 3 keer zo groot en een zeer goede kwaliteit. Het kan makkelijk in 60-70Kb, en zijn modemmers ook weer blij :)

2. Ik zou maar een geluidskaart kiezen met Optical uit, of de SbLive Player! en dan een coax-optical converter, zodat je de films met 5.1 geluid kan genieten.
edit:
dit heb je al :)

3. We willen de voorkant zien!!!!! Da's het belangrijkste :)

4. Als videokaart kan ik een Ati Radeon aanbevelen, werkt perfect en super beeld :).

5. Oh, en heb je al een infra-poort? Ik heb er eentje en het is echt super. Pis-pauzes, etc. gaat perfect :*)

Veel plezier :)

[ Voor 13% gewijzigd door Darkvater op 08-12-2002 21:14 ]

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

dude je gaat toch niet je minidisc slopen :D

wel mooi gedaan, t zou echt super zijn als je dat display aan de praat zou krijgen!

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:20
Tot nu toe nog niet echt super, gewoon een mooie TV-out mod :)

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:01
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keirs001/CM4-07.jpg
wat word dat? LCDje?? :9
Enterprice_NL schreef op 08 december 2002 @ 18:19:
....
Je kan zien dat de bodem een X aantal gaten heeft. Waarom? Nou, zo dat stuk staal niet tegen de mobo aan komt. Laatste wat we willen, is kortsluiting :*)
je kan tog ook kleefteep gebruiken? had je geen gate hoeve make.

maar ziet er al leuk uit ;)

• -JB-
  • Laatst online: 30-11 15:50
op http://www.infraredport.com/ kan je een infraroodpoort kopen voor 16 euro ofzo, moet je alleen nog ff zelf solderen, heb ik hier ook niet liggen, ga ik morgen wel ff bouwen.

als je die inbouwd kan je de oude afstandsbediening van je MD gaan gebruiken >:) B) :7

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 20:01
k heb ooit een IR ontvanger gemaakt wat je op je COM-port moet aansluiten. weerkte zeer goed!
k gebruik em niet meer, dus als jem wilt..

• MrUfip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-08-2022
heb je daar dan ook nog n schematje van? kan ik die ook nabouwen :)

Verwijderd

MrUfip schreef op 08 December 2002 @ 23:15:
heb je daar dan ook nog n schematje van? kan ik die ook nabouwen :)
Zoiets.. :?

Afbeeldingslocatie: http://www.lirc.org/images/schematics.gif
klik op plaatje voor software en uitleg... B)

• enterprice
Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 19:06:
NICE... :*)

4 x 20 LCD zou er ook nog wel mooi in passen.. :9

Hopenlijk vindt je nog een mooie riser zodat het kassie dicht kan... :)
Komt er wel in, maar dan moet hij wel passen bij m'n componenten-setje ;) Dwz dus zwarte achtergrond en blauwe tekens. Probeer dat maar is te vinden :|
Tarin schreef op 08 December 2002 @ 19:14:
Ziet er al best netjes uit :)
Er hoort natuurlijk wel een LCDtje in!

Bij shop.tweakers.net hebben ze risers, misschien zit er iets handigs bij?
Daar heb ik ook een AGP-riser van :) Maar dat is dus al te hoog :( Vandaar dat ik dus overgestapt ben naar PCI. Daar gebruik ik 2 sloten van, dus moet ik ook 2x32bit PCI-riser hebben. En bij viddel zie ik wel 2x64bit PCI-riser. Daar heb ik nix aan |:(
Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 19:39:
ziet er goed uit, bij shop.tweakers.net hebben ze idd errug veel keuze uit verschillende riser type's.. volgens mij alleen geen agp..
Wel dus. Dit is een AGP riser met 2xPCI 32bit
Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 20:48:
tot dusver is het toch helemaal niet intressant of ligt dat nou aan mij? Ik wel eens weten hoe je cdrom gaat oplossen bv...
NIET!! :) Ook niet nodig. Omdat het dus ook via netwerk gaat, dus DivXen via netwerk is geen prob.
Darkvater schreef op 08 December 2002 @ 21:10:
Een paar opmerkingen:

1. Hoe heb je het voor elkaar gekregen om die plaatjes 260Kb te krijgen? Als ik Jpegs maak, en ze zijn 260Kb, dan zijn ze 3 keer zo groot en een zeer goede kwaliteit. Het kan makkelijk in 60-70Kb, en zijn modemmers ook weer blij :)

2. Ik zou maar een geluidskaart kiezen met Optical uit, of de SbLive Player! en dan een coax-optical converter, zodat je de films met 5.1 geluid kan genieten.
edit:
dit heb je al :)

3. We willen de voorkant zien!!!!! Da's het belangrijkste :)

4. Als videokaart kan ik een Ati Radeon aanbevelen, werkt perfect en super beeld :).

5. Oh, en heb je al een infra-poort? Ik heb er eentje en het is echt super. Pis-pauzes, etc. gaat perfect :*)

Veel plezier :)
1. Euhmmmmm, ooops..

2. Goed van je dat je wel kan lezen ;)

3. De voorkant ziet er nog steeds uit als een Sony MDS-JE500. Alleen de power-knop werkt van alle knoppen...

4. Ati Radeon = AGP (BEEEEEEEP) FOUT, past niet in m'n MD-homedeck dus. En daarbij, ik heb supergoed beeld met dat PCI-kaartje :D

5. Ik heb daarvoor een draadloze toetsenbord en muis daarvoor ;) Dus ik zit al niet met draadjes ervoor vast, dus ook geen prob ermee zo.
DrNizeGuy schreef op 08 December 2002 @ 22:01:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keirs001/CM4-07.jpg
wat word dat? LCDje?? :9

[...]

je kan tog ook kleefteep gebruiken? had je geen gate hoeve make.
maar ziet er al leuk uit ;)
Komt nog :) Maar dat is een plaatje om die power-knop vast te zetten en de power- & IDE-LED.

En euhh, nee. Die gaten moesten eruit, omdat anders die mobo nog hoger kwam. Als ik die gaten maakte, kwam m'n mobo al een centimeter lager te zitten. Vandaar die gaten dus :)

Verwijderd

ga je nu al je DIVX'jes afspelen vanaf die harde schijf??? is het niet makkelijker om er ook nog een rom-drive in te knallen voor eventueel als je dat ding ergens mee neemt???

• enterprice
Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 10:59:
ga je nu al je DIVX'jes afspelen vanaf die harde schijf??? is het niet makkelijker om er ook nog een rom-drive in te knallen voor eventueel als je dat ding ergens mee neemt???
OK, dit verdient denk ik wel een uitleg.

10GB is idd niet veel voor divxjes. Maar omdat er een netwerkaansluiting is, kan ik via een ander systeem WEL divXjes afspelen (via CD-ROM of gewoon HDD).

Het probleem is er ook zeker niet dat er in dit systeem GEEN CD-ROM in zit dan. Netwerk rulez!

Verwijderd

Enterprice_NL schreef op 09 December 2002 @ 11:12:
[...]

OK, dit verdient denk ik wel een uitleg.

10GB is idd niet veel voor divxjes. Maar omdat er een netwerkaansluiting is, kan ik via een ander systeem WEL divXjes afspelen (via CD-ROM of gewoon HDD).

Het probleem is er ook zeker niet dat er in dit systeem GEEN CD-ROM in zit dan. Netwerk rulez!
maar je laat hem dus lekker staan???? okay dan begrijp ik het, ga je hem dan ook als remote-desktop gebruiken??? hoef je meteen ook niet meer een muis/keyboard te gebruiken. :)

• enterprice
Ik heb toch gewoon beeld via TV. En dan kan ik gewoon als Xtra computer dienen dan :) Voorals iemand wilt gaan chatten ofzo en MSNen. Tekst is gewoon te lezen :9 En dan zit je ook nog is rielekst op de bank dan :)

Verwijderd

wireless spul er aan....... hmmmm niet zo,n gek idee!!!! thanx ik denk dat ik weer wat te doen heb :P

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

dit vraagt naar een uitbouw aan de bovenkant.. zie het al een dakapel of koop idd een mooie riser :P

maareh modduh die hap ik wil hem af zien... ennuh waar is die 1gig ddr gebleven?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Kawaii
  • Niet online
Enterprice_NL schreef op 08 December 2002 @ 18:53:
Ik ben dus op zoek... Waar heb je die dan vandaan?!?! Hij moet namelijk aan wel bepaalde eisen liggen bij mij dus ;)
Kweet ut ff nie uit me hoofd, zal ff wat research doen:)
Afbeeldingslocatie: http://www.barada.ca/MVC-024S.JPG
IK heb deze risers. Ik dacht dat ik ze via i'net besteld heb maar das nie waar, kheb ze bij de locale compjoeter boer gehaald. Die is nu trouwens failliet :(
Angels_Dragon schreef op 08 December 2002 @ 19:53:
Wel eens van search gehoord:?

[ Voor 24% gewijzigd door Kawaii op 10-12-2002 11:06 ]

Verwijderd

Nette Mod w88 op de rest

Verwijderd

ik heb ook van die ricers...
Zaten in ene Phillips. Gaan van een vaag slot, voor mij onbekend (geen PCI, ISA, of zo'n kortte ISA) naar 2x ISA. Was een onboard 286'er.
Heel nice gedaan :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 21:30 ]

Verwijderd

Leuk gedaan , maar uhm het is dus in principe gewoon een console om je divxjes door te lussen of ligt dit aan mij?Arme Md by the way maar hte resultaat mag er wezen

offtopic:
Weet iemand , die er verstand van heeft ( ook al kan ik dit niet nagaan) , hoe het nu precies zit met die risers.Ik heb hier zelf geen verstand van maar wat rond gevraagd.Heb van 2 mensen al gehoord dat AGP risers niet goed zou zijn vanwege het feit dat de signalen verstoord zouden raken door een veranderde afstand( de lengte van de verbndingen van de riser).Is dit nu echt zo of kan ik gewoon een AGP riser gebruiken zonder deze irritante collisions ( die misschien helemaal niet bestaan)

Verwijderd

voeding rechts en daar bovenop de HD

Is dat gezond voor je hardeschijf :?

• Crewlz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04-2024
Heeft nog niemand eens geprobeerd zijn pcislot met draadjes door te solderen. Is dat geen leuke uitdaging??? :P Ik heb het iig nog nooit gezien. Je kan toch van die printjes kopen die de lengte van een pci slot hebben???

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 18:41

klaaz

it's me!

Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 20:48:
me2.

Ik zie hier vele mods die in feite niks anders zijn dan het inlepen van PC hardware in een HIFI behuizing. Buiten het kastje geen toegevoegde waarde lijkt me. Ik lees niks over de knoppen die aangesloten zijn, weergave op een LCD van gespeelde muziek of film. In feite kun je elke HIFI behuizing leeghalen en er (tijdelijk) een mainbordje inlepelen en dan roepen dat je je zoveelste mod hebt gemaakt.

In mijn ogen is een dergelijke mod pas geslaagd als alles werkt aan zo'n kast.

No flame intended overigens. Vindt gewoon dat er te makkelijk topics worden geopend over dit soort zinloze mods.

• enterprice
Op m'n verlanglijstje/ToDo-list staat ook:
  • LCD (zwarte background, blauwe tekens)
  • 2x32bit PCI riser
  • Casebadge van m'n logo (optie: verlicht)
En nog wat 'detail' dingetjes. :)

En Klaaz, ik snap je princiepe. Ik had ook zoiets toen ik zag dat er een HiFi-MOD werd gemaakt. Maar dan wel van behuizingen van VHS-recorders, versterkers of van een CD-I speler.
De MD-speler die ik gebruik heeft als uitdaging dat hij heel laag is en niet diep (43x7.8x24cm). Dat is een probleem opzich. Probeer maar de nodige hardware in te stouwen dan. Ik heb Xpres niet gekozen voor een Via Epia bordje, omdat het dan 'te' makkelijk werd O-) (+ dat ik nog wat onderdelen over had :))
In de 19"-taal is m'n HomeDeck 1,5 á 2U hoog. Dan heb je wel een ID hoe hoog nou die MD-speler is en wat voor problemen er dan zijn.

Reden dat ik hem (het liefst) niet verhoog, is dat ik hem tussen m'n losse componenten-set wil hebben. Ik kreeg ook de vraag van iemand waarom ik geen plexieplaat er bovenop zet. Maar daarom dus.

Belangrijkste is dus nu die Riser. Dan kan ik hem dicht maken en dan kan ik de warmte-ontwikkeling(en) testen.

Tot nu toe gaat het heel goed, dat de HD bovenop de PSU ligt. Geen last van storingen enzo.
In mijn ogen is een dergelijke mod pas geslaagd als alles werkt aan zo'n kast.
Een MOD is toch NOOIT af?! :)

En euh, Tim. Wanneer is jouw MOD af dan?! :P

Verwijderd

PAGINA IS NIET TOEGANKELIJK
De door u opgevraagde pagina bestaat wel, maar is niet voor iedereen toegankelijk. Als het hier om een redactionele pagina van Planet Internet gaat, kunt u een bericht sturen naar redactie@planet.nl.
U belt kennelijk niet in via het Planet Internet netwerk. Daarom kunt u niet doorklikken naar de opgevraagde pagina. Als u abonnee wordt bij Planet Internet kunt u binnenkort wel doorklikken naar de gewenste pagina. Klik hier voor meer informatie.

403 - FORBIDDEN
Allemaal kruisjes :?

kan hem ook niet openen in een nieuwe window. bandbrete op ofzo?
msn me maar ff, ik kan wel hosten :)

• enterprice
Overzicht vanaf: 1 Dec 2002
Toegestane diskquota: 0 B
Huidige diskverbruik: 0 B
Status homepage: BLOCKED
Gegenereerd verkeer: 1715 MB
Aantal gegenereerde hits: 7606
Holy moses!!! :o Zoveel plaatjes stonden er toch niet op?!?!

KoD, ik zal wel ff een meeltje sturen. Maar ik moet zo werken ;( Dus dan kan het pas 's avonds weer in orde komen dan (hopenlijk) Maar BVD! :Y)

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 08:38
Ja.. Er zijn meer gotters die kijken dat reageren :D

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

edit:

zie bovenste post

[ Voor 149% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 22:19 ]

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 14:45

AMDFreak

Intel is zo..

iet er leuk uit.. maar dit is al voor de zooveelste keer dat ik zo'n mod voorbij heb zien komen..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• enterprice
Dankzij Knutsel Harry in dit draadje heb ik nou een lage 32-bit PCI-riser gevonden.
Afbeeldingslocatie: http://www.mini-itx.com/store/images/riser2.jpg
Nou krijg ik wel de nodige vragen erbij...

Als ik het zie bij m'n AGP-riser, zit er bij de PCI gedeelte een 8-aderig snoertje met daarbij 'iets-van-printplaat-achtige' PCI-aansluiting.
Afbeeldingslocatie: http://viddel.shop.tweakers.net/plaatjes/ProcaseRackmount/Accessoires/SSC015.jpg

Dat zie ik dus niet bij dit ding :? Zou dat een probleem geven?!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kewle mod man :)

Zijn er geen mATX bordjes met onboard TV-out ? En maakt die fan veel herrie ?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:03

Felyrion

goodgoan!

woei!! hij is/word erg mooi :9~

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:11

aKra

Intentionally left blank.

Hele mooie mod al zeg ik zelf, gecamoufleerd ;)

• My-life
  • Laatst online: 21:24
Zekers mooi gedaan. Ik zou wel ff de temp van het kassie in de gaten houden.
Ik w8 op de foto van het eindresultaat (met mooie lampjes en dingetjes natuurlijk)! :P

Verwijderd

vet!!! ikkuh w8 met smart op het resultaat want dit ziet er echt kewl uit

Verwijderd

Enterprice_NL schreef op 11 December 2002 @ 11:08:
Dankzij Knutsel Harry in dit draadje heb ik nou een lage 32-bit PCI-riser gevonden.
[afbeelding]
Nou krijg ik wel de nodige vragen erbij...

Als ik het zie bij m'n AGP-riser, zit er bij de PCI gedeelte een 8-aderig snoertje met daarbij 'iets-van-printplaat-achtige' PCI-aansluiting.
[afbeelding]

Dat zie ik dus niet bij dit ding :? Zou dat een probleem geven?!
Ok ff voor de duiddelijk heid , je hebt dus geen VIA bordje in dat ding liggen?Ik weet namelijk niet echt hoe dit zit maar jij misschien wel.Heeft gigabyte de ondersteuning om 2 PCI apparaten zomaar op 1 poort te steken?Ik weet dat die VIA bordjes die dingen ondersteunen maar of andere moederborden adt ook kunnen.Volgens mij niet.Heeft iemand dit al een keer geprobeerd en is dit gelukt of weten zij hier meer van dan wis ik dit berichtje met genoegen

Verwijderd

Deze mod ziet er ook weer erg stark uit hopelijk komt het nog helemaal goed met je pci raizer :*)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22
Enterprice_NL schreef op 11 december 2002 @ 11:08:
heb ik nou een lage 32-bit PCI-riser gevonden.
Afbeeldingslocatie: http://www.mini-itx.com/store/images/riser2.jpg
Dit is idd een riser voor de via epia bordjes , daar kun je op een normaal mobo nix mee doen
Crewlz schreef op 09 December 2002 @ 23:45:
Heeft nog niemand eens geprobeerd zijn pcislot met draadjes door te solderen. Is dat geen leuke uitdaging??? :P Ik heb het iig nog nooit gezien. Je kan toch van die printjes kopen die de lengte van een pci slot hebben???
Met een ISA slot heb ik dat al eens gedaan
om een AWE64 plat op een mobo te kunnen leggen voor in een mp3 bak

toen heb ik van een isa video kaart de connector afgezaagd en deze met korte stukjes draad aan de awe 64 gesoldeerd

werkt prima .. alleen heeft een pci slot iets meer draadjes :)

Repareren doe je zo.

• Krankenstein
  • Laatst online: 06-09 20:06
Ik heb eens wat PCI sloten van een oud mobo afgehaald (brander erop, soldeer smelten en hij kwam er zo af). Misschien kan je dat doen en dan die pinnetjes verbinden met een stukje van een ouwe PCI kaart zoals Sine dus heeft gedaan :). Of je moet zelf een printplaatje maken ;)

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 08:01
ziet er leuk uit!
k wil niet lullig doen maar die kaart
Afbeeldingslocatie: http://www.digiskin.net/enterprice/CM4-07.jpg
is geen Fortissimo III 7.1 hoor

Verwijderd

nice :)

• enterprice
Fire_Bird schreef op 15 december 2002 @ 17:18:
ziet er leuk uit!
k wil niet lullig doen maar die kaart
[afbeelding]
is geen Fortissimo III 7.1 hoor
Ik verwachte wel zoiets... :)

Dit is een SBlive kaartje wat je hiero ziet. Die had ik nog los liggen, zodat je kan zien dat de slot-kaarten niet zo passen ;)

Die Fortissimo zit in m'n AGP-riser en was lui zat om hem er niet uit te halen.

Maar scherp opgemerkt 8)

ReseTTim komt maandag bij me lanx en zal (waarschijnlijk) wel foto's maken. Dan kan je zien hoe de status is van m'n MOD('s). Er zit nu een AGP-riser op, waardoor de kap er niet op zit dan.

Verwijderd

Ik snap ook niet hoe iemand zulke kleine plaatjes 250KB groot kan maken.
Het zijn toch geen bitmaps?!?
Haarscherpe wallpapers van BABES zijn meestal niet eens 100KB.

Ik heb het eerste plaatje verkleind (acdsee, paint, irfanview, e.d.) en het dekbed :( weggelaten.
Ik krijg dan 16KB i.p.v. 250KB: 15 keer kleiner!!

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/CM4-01xx.jpg

Zo zijn modemmers ook tevreden.

[Ik vind dat GoT een strengere plaatjes-policy moet invoeren: max 50KB, en anders verplicht thumbnailen].

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:31
Haha cool :D

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:11

aKra

Nice one ... Alleen jammer genoeg niet meer origineel.

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 08:01
Enterprice_NL schreef op 15 December 2002 @ 18:28:
[...]

Ik verwachte wel zoiets... :)

Dit is een SBlive kaartje wat je hiero ziet. Die had ik nog los liggen, zodat je kan zien dat de slot-kaarten niet zo passen ;)

Die Fortissimo zit in m'n AGP-riser en was lui zat om hem er niet uit te halen.

Maar scherp opgemerkt 8)

ReseTTim komt maandag bij me lanx en zal (waarschijnlijk) wel foto's maken. Dan kan je zien hoe de status is van m'n MOD('s). Er zit nu een AGP-riser op, waardoor de kap er niet op zit dan.
whoops, sorry O-)
maar euh, k zie m hiero ook al ligge :)
Afbeeldingslocatie: http://www.digiskin.net/enterprice/CM4-03.jpg
ben benieuwd, ziet er tot nu toe wel fun uit
wat voor speakers zet je erop?
kameraad van me heeft laatst die F-III 7.1 gekocht met Inspire 5.1 5500 Dig. echt hemels O-) _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Fire_Bird op 15-12-2002 23:08 ]

• Wabs
  • Niet online
Maar dat blijven PC speakers als je het mij vraagt, Jah, het klinkt wel agaf, maar ga een keertje bij Enterprice thuis Terminator kijken en dan hoor je het verschil wel :P >:)

Hoeveel boxen heb jij ookalweer op je kamertje? 8 toch zeker of niet? en dat allemaal op die mooie DTS versterker >:)

en daar komt dus ook deze DIVX op! Via een mooi optisch kabeltje (vandaar de Fortissimo! ;) )

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-11 18:17
Hmmm, ik heb dus hetzelfde probleem, ik had een coole oude (kapotte) VCC video-recorder en deze heb ik dus helemaal leeggehaald. En met een beetje proppen past daar mijn AOpen Micro ATX S370 bordje + voeding + DVD-rom + HDD in, alleen heb ik dus een AGP Matrox Mystique G200 met tv-out en die is dus weer te hoog. ;(

Kan je toevallig ook die risercards voor AGP kopen ??

Verwijderd

Ik heb mijn riser-card via videl omdat ik geen agp nodig had, zie ook mijn mod @ http://niy.kicks-ass.net :P

Ben wel lang op zoek geweest voordat ik um bij videl heb besteld ivm aan welke waar het riser-PCI slot zit, dus boven je mobo of niet.
Misschien kan je op deze site kijken of ze daar iets hebben wat je nodig hebt.
http://www.barada.ca/index.htm

Succes iig 8)

• enterprice
Thnx Seppie78!

Daar ligt de riser waar naar ik op zoek ben... FF een bestelfomuliertje invullen ;)
Pagina: 1